Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Diferente si similitudini intre Project Management si Management Organizational

02 Aprilie 2006



Derularea unui business are patru faze: strategie, design, implementare si control, iar etapa unde intervine managementul pe proiecte este cea executiva. In etapele de implementare si control, project managementul confera o strictete in gestionarea bugetelor si respectarea restrictiilor de timp. Prin management operational, restrictiile nu sunt atat de bine definite, iar atingerea obiectivelor strategice lasa o anumita libertate in modul de executie. Aceasta libertate insa, poate conduce foarte usor la esec sau la indeplinirea relativa a targetului.


Exista multiple similitudini intre project management si management organizational, dar natura proiectului confera multiple diferente in modul de abordare.


De remarcat printre diferentele care dezavantajeaza project managementul in contextul unei organizatii:
iLipsa unei permanente in stafful de conducere: oamenii implicati pot fi angajati pe o perioada temporara de timp sau pot colabora ca si consultanti;
iLipsa unei continuitati in stafful de conducere: oamenii implicati in proiect pot juca diverse roluri la diferite momente de timp; ierarhia nu este stabilita definitiv.


Aceste doua puncte de plecare conduc la un management diferit al oamenilor si al abilitatilor personale care sunt foarte importante. Adesea project managementul este vazut ca un subiect pur tehnic in conexiune cu planificarea tehnica, dar ceea ce are insa o importanta recunoscuta in gestionarea proiectelor este comunicarea care ajuta managerul de proiect sa obtina de la echipa rezultatele planificate.


Avantaje ale organizarii pe proiecte:

  • Este un plan clar, o impartire stricta a timpului, si a bugetului alocat in proiect, pe de alta parte planificarea in interior este importanta in managementul organizational, dar constrangerile nu sunt atat de clar delimitate;
  • Exista o serie de obiective bine stabilite si un cadru de timp in care trebuie sa le atingi, succesul fiind masurabil contra abilitatii de a atinge obiectivele;
  • Stakeholderii joaca un rol direct si mai important ca managerii de proiect care au ca principal obiectiv realizarea obiectivelor proiectului. Uneori ei trebuie sa insele dorintele specifice si interesele finantatorilor sau grupurilor targetate, si tuturor institutiilor care coopereaza la implementare, pe cand un manager dintr-o organizatie este in primul rand interesat de clientii lui si de actionari.


    In Romania, atat companiile mari de consultanta ofera solutii de evaluare a performantei, dar exista si companii de consultanta mici care vin cu o oferta la un pret bun pentru implementarea unui sistem de management organizational. Companiile multinationale realizeaza evaluari si implementari la companii de un anumit nivel, adaptand oferta de pret pentru fiecare tip de client. Din ceea ce am reusit eu sa aflu, preturile pentru analiza, propunerea unui sistem de evaluare si implementare pornesc de la 5.000 de euro la firme de consultanta debutante pe piata, cu o diferenta semnificativa fata de companiile de consultanta multinationale.
    Partea de analiza presupune discutii si interviuri cu fiecare angajat al organizatiei, intelegerea fluxului operational, responsabilitati, descriere jobs, a valorilor si principiilor de lucru existente in concordanta cu cultura organizationala, cunoasterea oamenilor, a organizatiei si un SWOT organizational.
    Propunerea unui sistem de evaluare care difera in functie de metodologia utilizata, apoi crearea unui sistem de evaluare potrivit nevoilor organizatiei in care se va implementa, cu principiile, responsabilitatile avute in vedere, structura, pasii procesului de evaluare etc.


    Implementarea are in vedere planul de actiune – finalizat, aprobat de general manager, definirea criteriilor de evaluare generale si specifice pe departamente., definirea obiectivelor (pe companie, pe departament si pe individ), training cu prezentare catre toata organizatia, planul de urmat si asistenta in implementare. Evaluarea se face dupa trei sau sase luni de la implementare.


    Problema pe care au sesizat-o ofertantii este insa deschiderea managementului companiilor romanesti pentru implementarea unui astfel de sistem. Coroborat cu implementarile de management al calitatii, atat de necesare in piata libera care va fi in Romania dupa aderarea la Uniunea Europeana, consultanta pentru management organizational poate fi o afacere de succes in urmatorii ani.


    Daca despre project management discutiile au o baza practica din ce in ce mai vizibila la noi in tara, managementul organizational este in faza de tendinta avand in vedere globalizarea in care Romania va fi implicata. Tema propusa pentru aceasta editie a rubricii este pur teoretica tinand cont de cat de putin este abordat in Romania managementul organizational. Insa, pentru cei care si-au organizat deja activitatea in proiecte, este bine sa remarce diferentele si implicatiile project mangementului in managementul organizational.



    Parerea ta conteaza:

    (0/5, 0 voturi)

    Lasa un comentariu



    trimite
    Management Organizational
    Salutare am gasit o pagina web foarte interesanta pentru management organizational, take a look http://www.cbc.ro
    17 August 2009, 03:37:30