Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Galaţiul devine interoperabil printr-o platformă comunicațională unică

18 Decembrie 2013



Prefectura Galaţi a finalizat în acest an un proiect cu finanţare europeană, prin care şi-a creat o platformă comunicaţională informatizată unică în ţară, ce permite primăriilor din judeţ să facă schimburi de informaţii şi date, precum şi o arhivă digitizată, unde pot fi stocate toate documentele administrative. Platforma comunicaţională este concepută ca o extensie şi o perfecţionare a unui sistem clasic de management electronic al documentelor, acesta fiind principalul element de noutate al proiectului.



În judeţul Galaţi există 65 de primării comunale, orăşeneşti şi municipale, însă platforma include doar 64 de UAT-uri, deoarece Primăria municipiului Galaţi are un volum prea mare de date care nu pot fi stocate pe serverele existente.

Pe lângă gestionarea electronică a documentelor din reţea, platforma comunicaţională are utilizări multiple, cum ar fi generarea de rapoarte pe baza datelor colectate şi existente în reţea sau transmiterea de informaţii între entităţile din reţea.

Proiectul s-a desfăşurat pe o perioadă de 18 luni, în perioada februarie 2012-august 2013, fiind finanţat prin Programul Operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative“ (PODCA).

„«Platforma comunicațională informatizată» este titlul generic al proiectului, dar el include, în afară de ceea ce definim o platformă comunicațională, și alte lucruri de care am avut nevoie în instituție. Și aici amintesc arhivarea electronică a arhivei fizice, care a fost extrem de importantă, achiziționarea a două servere foarte puternice de 5-6 TB pentru stocare, o soluție de e-learning și instruirea personalului“, a declarat pentru Market Watch Vasile Pârlog, Manager proiect, Instituția Prefectului Județul Galați.

În 2010, tot printr-un proiect cu finanțare europeană, instituția a reușit implementarea unei soluții informatice de management al documentelor, care a stat la baza proiectului actual.

„O astfel de platformă comunicaţională informatizată nu mai are nicio prefectură din ţară, însă arhive digitizate mai sunt. Digitizarea arhivei fizice a instituţiei a venit ca o completare a precedentului proiect cu finanţare europeană implementat de Prefectură, «Servicii publice eficiente prin informatizare», în anul 2010. Odată cu noul proiect am permis o comunicare directă și liberă a tuturor UAT-urilor între ele, a UAT-urilor cu Prefectura și a Prefecturii cu tot ce înseamnă deconcentrate. De fapt, asta înseamnă platforma: o posibilitate de lucru deschisă. Am mai realizat ceva extrem de important, de care personal sunt foarte mulțumit, și anume că toate UAT-urile, pe baza unei licențe, pot utiliza modulul de Registratură din aplicația de management al documentelor. Toate proiectele de hotărâre ale consiliilor locale vor fi transmise numai prin intermediul acestei platforme“, a adăugat Vasile Pârlog.

Arhiva fizică a Prefecturii Galaţi cuprinde aproximativ un milion și jumătate de pagini.

Procent de eficientizare a activității: 30%


Vasile Pârlog menționează că e destul de greu să se estimeze nivelul de eficientizare a activității instituției în urma utilizării platformei, însă în urma calculelor făcute au ajuns la un procent de 30%: „Pentru mine, cel mai bun indicator este faptul că oamenii nu-și mai doresc să se întoarcă la ce-a fost“.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite