Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Galaţiul devine interoperabil printr-o platformă comunicațională unică

18 Decembrie 2013




La finalul proiectului, au fost instruite circa 100 de persoane, respectiv cei 40 de angajați ai Instituţiei Prefectului şi câte un angajat al fiecăreia din autorităţile publice locale. „Platforma comunicaţională prezintă marele avantaj că nu are un număr limitat de utilizatori. Astfel, în cazul în care se va dori introducerea de noi utilizatori, instruirea acestora nu va presupune nici un cost, totul realizându-se prin soluţia e-learning deja achiziţionată. Implementarea acestui proiect s-a desfăşurat în condiții foarte bune, existând o colaborare deosebită cu furnizorii de soft, echipamente hard şi servicii de arhivare, precum şi cu primăriile din județ. Instituțiile conectate pot utiliza orice bază de date existentă în platformă. Astfel, cetățeanul poate avea un câştig prin reducerea timpului de găsire a actelor în arhiva digitală şi se pot afla şi orice hotărâri de consiliu local“, a mai spus Vasile Pârlog.

Extinderi viitoare

Deși Vasile Pârlog ne-a mărturisit că are mai mult de 20 de propuneri de proiecte, din păcate Instituția Prefectului are o arie extrem de îngustă în care poate acționa.

„Cele două proiecte despre care v-am vorbit au fost realizate prin programul Dezvoltarea capacității administrative, care în acest moment este suspendat, dar trebuia să pun bazele pentru următoarea etapă 2014-2020. Anul 2014 va fi un an de tatonare. În opinia mea, 2015 va fi un an de activitate efectivă pe PODCA, deși așteptăm modificări importante, cum ar fi regionalizarea și redistribuirea sarcinilor. Sunt foarte multe lucruri de făcut, regret că avem o arie extrem de îngustă în care Prefectura poate acționa. Suntem o instituție cu limitări importante în accesarea de rezervoare financiare cum sunt fondurile europene. Cei care au libertate mare sunt primăriile și consiliile județene. M-aș fi bucurat să am puterea și posibilitățile lor, dar nu le am“, a mai subliniat Vasile Pârlog.

Nu se poate vorbi de interoperabilitate la nivel naţional, însă prin acest proiect, Prefectura Galați se alătură puținelor autorități publice locale care au reușit să pună în funcţiune sisteme integrate şi interoperabile: consorțiile GIS de la Oradea și Constanța sau primăriile din Brașov și Sibiu.

Rezultate obținute în urma implementării proiectului
• debirocratizarea și eficientizarea modelului organizațional al structurilor administrative locale;
• promovarea schimbului electronic de documente, astfel încât acesta să devină principalul mijloc de transmitere a informației în administrația publică locală a județului Galați;
• transferarea arhivei fizice a instituției pe suport electronic;
• accesul transparent și facil la informațiile de interes public, prin selectarea și plasarea acestora pe portalul web al Instituției Prefectului Județul Galați;
• reducerea timpului pentru obținerea informațiilor necesare în vederea satisfacerii cererilor venite din partea cetățenilor sau a instituțiilor publice/private;
• instruirea utilizatorilor în exploatarea platformei comunicaționale create, prin soluții e-learning.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite