Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Aflat inca in prima faza de dezvoltare, Turismul on-line romanesc asteapta vremuri mai faste

02 Aprilie 2006




„Din punctul meu de vedere, principalul factor care limiteaza dezvoltarea componentei on-line a turismului autohton este reprezentat de slaba intelegere a avantajelor pe care platile cu carduri on-line le ofera. In Romania exista peste 7,1 milioane de carduri, in lume exista un miliard de useri ai Internetului, iar cumparatorii externi sunt educati in plata on-line pentru servicii turistice. Deci cerere cred ca exista. Agentiile acuza insa comisioanele de tranzactionare si le-ar dori la nivelul celor de la tranzactiile prin POS. Tranzactiile on-line si cele la POS sunt total diferite – primele sunt tranzactii fara prezenta fizica a cash-ului, cu risc sporit, asumat de organizatiile internationale emitente de carduri, de bancile acceptatoare, de bancile emitente sau de procesatori. Iar asumarea unui risc se plateste intotdeauna. Insa acest tip de calcul este brutal – nu se iau in calcul reducerile si cost-savings aduse de procesarea on-line. Industria turismului nu a intrat, cu adevarat, in mediul platilor on-line. Se pregateste inca. Nu inteleg de ce dureaza atat de mult sa treaca la fapte. Este o alegere pe care agentiile de turism o fac acum – intra in competitia acceptarii de plati on-line sau incep sa isi sape groapa falimentului.“


Dan Penciu, director TravelMakerDan Penciu, director TravelMaker: „Inca nu exista o piata formata pentru turismul on-line“


Se poate face doar turism on-line, fara un suport in plan fizic? Dan Penciu, directorul agentiei TravelMaker, sustine ca da. Argumentul sau – chiar compania sa, prezentata drept prima agentie de turism autohtona ce exista doar in spatiul virtual.


Market Watch - Cat de „dependente“ de Internet au devenit agentiile de turism romanesti?


Dan Penciu, director TravelMaker - Nu pot estima cat de mare este importanta Internetului pentru agentiile de turism din Romania la ora actuala. Stiu insa ca, pentru TravelMaker – prima agentie de turism care si-a propus sa existe doar in spatiul „virtual“ –, Internetul are o importanta cruciala, fiind singurul loc unde ne prezentam oferta si de unde ne vin clientii. Este evident ca, la fel ca si in alte domenii de activitate, exista o oarecare intarziere manifestata de agentiile de turism romanesti in a aprecia Internetul la adevarata lui valoare si importanta ca mediu de promovare, racolare si interactiune cu potentialii clienti. Totusi, agentiile cele mai dinamice sunt constiente de noile oportunitati si lucreaza deja intensiv la prezenta lor on-line. Celelalte, chiar daca nu se vor trezi prea repede, vor fi luate oricum de val si obligate sa se adapteze din mers pentru a supravietui.


M.W. - In ce stadiu se afla componenta on-line a turismului romanesc – a depasit stadiul de „vitrina virtuala“ (respectiv cel de „catalog on-line“) si a ajuns in cel de „casa de comenzi“ sau a avansat mai mult?


D.P. - Avand in vedere ca, pana acum, sunt inca mari agentii de turism care nu au nici macar o „vitrina virtuala“, iar cea mai mare parte dintre website-urile existente „mimeaza“ sistemele on-line – bazandu-se, in realitate, pe formulare de raspuns procesate off-line –, as spune ca mai avem de asteptat pana la a putea spune ca i-am ajuns din urma pe vestici.


M.W. - Cate dintre agentii au reusit sa transforme componenta on-line dintr-un element pur informativ intr-unul cu valoare practica pentru potentialul client?


D.P. - Daca ne referim la turism, am putea, probabil, sa le numaram pe degetele de la o mana.


M.W. - Care sunt principalii factori ce limiteaza dezvoltarea componentei on-line a turismului autohton?



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite