Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Ce face IBM cu banii din tranzacţia Lenovo?

17 Februarie 2014




Tranzacţia începutului de an este, indiscutabil, vânzarea de către IBM a diviziei de servere x86 către Lenovo. Anunţul în sine nu a surprins pe nimeni, intenţia fiind publică încă de prin aprilie 2013. Mai mult, ultimele trimestre nu au fost cele mai fericite pentru piaţa de servere, vânzările înregistrând scăderi constante. Evident, IBM nu iese complet din business-ul de hardware, ci rămâne cu linia Power, mainframe-uri (System Z), appliance-urile din familie Pure, sistemele de stocare etc.

Relevant, în acest context, este însă anunţul IBM cu privire la investiţia sumei de 1,2 miliarde USD în extinderea reţelei globale de Centre de Date. IBM avea deja 13 Centre de Date proprii, la care s-au adăugat cele 12 facilităţi preluate prin achiziţia Softlayer din primăvara anului trecut. Prin urmare, până la cifra de 40 anunţată ca obiectiv, mai sunt 15 centre de date, care vor fi construite în următorii 1-2 ani. Locaţiile unde IBM intenţionează să deschidă noi Centre de Date sunt SUA, Canada, China, Hong Kong, India, Japonia, Mexic şi UK.

Pe măsură ce business-ul de hardware devine tot mai dificil, IBM s-a orientat către cloud computing, din care încearcă să acapareze un segment cât mai mare, un segment de 7 miliarde USD până în 2015, spun analiştii. Achiziţia Softlayer de anul trecut (cost 2 miliarde USD) devine elementul de bază al acestui drum, iar vânzarea diviziei de servere către Lenovo doar efectul colateral. Construcţia implică mai multe elemente: IaaS/PaaS-ul de la Softlayer (care există deja), reţeaua globală de data centere (proiect în derulare), la care se vor adăuga soluţii diverse livrate în regim on demand şi mai ales abordări hibride la nivel de infrastructură. Pentru mediul enterprise, majoritatea analizelor acordă, pe termen scurt, cel mai mare credit cloud-ului hibrid, care combină infrastructura proprie a clientului cu serviciile specifice de cloud public.

În piaţa de cloud pentru B2B activează şi alţi jucători de calibru: Microsoft, Amazon, Rackspace, HP etc. şi, prin urmare, vom asista la o luptă între titani. Totuşi, analiştii creditează cloud-ul cu o creştere anuală de cel puţin 30% şi, prin urmare, există suficient spaţiu de manevră pentru pionieri.

Care sunt perspectivele pentru piaţa locală? Ar trebui analizate prin prisma proximităţii centrelor de date faţă de clienţi şi a latenţei în comunicaţii, dar şi a conformităţii cu diverse reglementări/legislaţii, elemente foarte relevante pentru companiile mari cu reglementări, audit, exigenţe etc.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite