Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Esri Geotrigger Service – Alerte bazate pe locaţie către aplicaţii iPhone şi Android

17 Februarie 2014



La începutul anului 2007, Apple lansa iPhone, un produs care a schimbat lumea şi despre care Steve Jobs spunea că este “magic şi revoluţionar”. Însă, pe lângă impactul iniţial pe care l-a avut iPhone-ul, prin capabilităţile oferite, o mare parte din adevărata magie a acestui aparat a venit de la dezvoltatorii de aplicaţii mobile, “apps”, aşa cum sunt ele universal recunoscute. Astăzi, tehnologia joacă un rol important în oferirea de informaţii de care oamenii au nevoie pentru a “naviga” într-o lume din ce în ce mai complexă. Conform ultimilor statistici, la sfârşitul anului 2013 aproape 6% din populaţia globului deţinea o tabletă, 20% deţinea un laptop şi 22% deţinea un smartphone. În permanenţă vom avea idei revoluţionare transformate în apps care vor adăuga “magie” smartphone-ului deţinut.

Una dintre capabilităţile cele mai importante pe care le oferă astăzi smartphone-ul este aceea de localizare. Cele mai frecvent utilizate „apps” (indiferent dacă vorbim de iOS, Android, Windows Phone etc.) sunt acelea care utilizează harţi detaliate până la nivel de străzi, cladiri şi puncte de interes (magazine, benzinării, hoteluri, bănci, mall-uri etc.), care ne oferă capabilităţi de poziţionare sau ne oferă informaţii legate de drumul optim din punctul A în punctul B. Altfel spus, aceste aplicaţii ne ajută din punct de vedere spaţial, localizare, să găsim ceea ce căutăm.

Pornind de la ideea de localizare, hărţi şi smartphone, Esri, lider mondial în furnizare de tehnologie geospaţială (GIS), a mers mai departe lansând Serviciul Geotrigger, parte din ArcGIS Online:

https://developers.arcgis.com/geotrigger-service/. Punctul de plecare în lansarea acestui serviciu a fost găsirea de soluţii la întrebări precum: Nu putem carta şi interiorul magazinelor în acelaşi mod în care avem cartate oraşele? Nu am putea localiza un produs în interiorul magazinului utilizând smartphone-ul? Produsele din magazine nu şi-ar putea modifica poziţia, de pe raftul din spate pe raftul din faţă, în funcţie de interesul pe care l-a acordat acestui produs un utilizator de smartphone? Nu am putea fi înştiinţaţi pe smartphone de promoţia pe care o are un magazin în momentul în care trecem prin faţa magazinului?

Serviciul Geotrigger poate fi utilizat în aplicații ce se bazează pe platforma Esri permițând astfel culegerea de informaţii de tip „business intelligence” legate de utilizarea aplicațiilor, cum ar fi locul sau momentul în care aceasta este folosită. Dezvoltatorii pot crea şi aplicaţii care transmit mesaje către utilizatori în momentul în care aceștia intră sau părăsesc zone de alertare desemnate prin procedee de tip „geo-fencing”.

Cum funcţionează serviciul Geotrigger? După includerea referințelor către librăriile din SDK-ul Geotrigger în alicațiile iOS și/sau Android, acestea vor fi capabile să transmită și să recepționeze date de poziționare prin intermediul unui flux de date în timp real pus la dispoziție de un server dedicat aflat în cloud. Ulterior, cei care dezvoltă aplicațiile pot defini puncte sau poligoane de interes prin utilizarea interfeței de programare a serviciului Geotrigger pentru a configura acțiunile care vor avea loc la intrarea și părăsirea zonelor de alertare, trigger zone, de către utilizatori. Aceste acțiuni pot include notificări ale utilizatorilor, jurnalizări legate de momentul intrării în zona de interes, informații legate de intervalul de timp necesar străbaterii zonei de interes sau, după caz, apelarea unui serviciu extern, cum ar fi un serviciu ce provine dintr-un CRM.

5 lucruri de ştiut despre serviciul Geotrigger:

1. Serviciul Geotrigger rulează în cloud. Acest lucru înseamnă că tot ceea ce este de făcut este să fie adăugată referința la librăria Geotrigger în aplicaţii deja existente, să fie configurate notificările, să se definească zonele de alertare şi să se testeze aplicaţia.

2. Servicul Geotrigger oferă posibilitatea de a integra o funcţionalitate nouă într-o aplicaţie existentă! Se pot trimite mesaje către clienţi când aceştia ajung sau pleacă dintr-o zonă definită ca zonă de alertare.

3. Imediat se obţin informaţii de business intelligence legate de locaţia persoanei, timpul petrecut în zona de interes ş.a.m.d.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite