Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Printul nu moare, printul se transformă

17 Februarie 2014



Creşterea masivă a numărului de device-uri mobile utilizate în mediul business, în paralel cu folosirea intensivă a aplicaţiilor de lucru colaborativ au readus în actualitate conceptul Paperless, lansat în urmă cu aproape patru decenii. Şi, deşi se înmulţesc susţinătorii tezei dispariţiei implacabile a echipamentelor de printare din birourile companiilor, acest fenomen întârzie să se materializeze. Motivele sunt diverse şi, mai ales, solide.

Anul viitor se împlinesc 40 de ani de când publicaţia „Business Week“ a promovat conceptul Paperless. Patru decenii în care, în pofida progresului tehnologic şi a creşterii numărului de iniţiative ecologice care au ca scop reducerea consumului de hârtie, conceptul nu a depăşit stadiul de etern deziderat. Ba, mai mult, la nivel mondial se observă o creştere a volumului de printuri, şi ca urmare directă a creşterii numărului de echipamente de imprimare deţinute de companii.

Cu toate acestea, trebuie recunoscut că transpunerea în practică a ideii de birou Paperless este pe deplin posibilă la momentul actual. Mijloacele electronice de comunicare au înlocuit eficient echivalentele pe hârtie – clasicele e-mail-uri, sistemele de videoconferinţă şi video-chat, instrumentele de lucru colaborativ, intranet-urile sunt doar câteva din instrumentele pe care angajatul modern le are la îndemână, fără prea mari eforturi şi costuri. Iar avantajele biroului Paperless sunt dezvoltate pe larg în literatura online (considerată, evident, mai „eco-friendly“ decât cea pe hârtie):

• Securitate mai bună;

• Economii de timp;

• Accesibilitate îmbunătăţită a informaţiilor;

• Ameliorarea nivelului de calitate al serviciilor livrate către client;

• Comunicare mai bună în cadrul organizaţiei, dar şi în afara ei;

• Susţinerea iniţiativelor eco;

• Economii rezultate din reducerea consumului de consumabile şi hârtie;



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite