Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Românii de la Syscom 18 îşi intensifică prezenţa pe pieţele externe

17 Februarie 2014






Provocările pieţei

Deşi previziunile pentru anul în curs sunt pozitive, aceasta nu anulează, din start, provocările specifice acestui domeniu de activitate. Astfel, una dintre principalele probleme cu care se confruntă în prezent este generată de lipsa de specialişti în domeniul automatizărilor, un semnal de alarmă în acest sens fiind lansat de către directorul Syscom încă din 2010. La aproape patru ani distanţă, situaţia nu s-a schimbat:



„Este în continuare greu să găseşti ingineri tineri dispuşi să muncească şi să înveţe. Mulţi dintre ei pleacă în străinătate sau doresc să se angajeze într-o multinaţională. În ultimii ani, numărul angajaţilor noştri a scăzut de la aproximativ 160, în 2007, la 110 în prezent, deşi căutăm în continuare tineri serioşi, care sunt dispuşi să se specializeze în acest domeniu“, ne-a declarat Ion Andronache.

Un alt aspect specific este cel al certificărilor. Syscom 18 a acordat o atenţie deosebită certificărilor şi acreditărilor, fiind printre primele firme româneşti certificate ISO 9001 în 1997 şi un deschizător de drumuri în multe domenii, multe companii din România copiindu-i documentaţiile şi procedurile, după cum explică directorul companiei, care precizează însă că la momentul actual, nu mai investeşte atât de mult în această direcţie, pentru că firma are foarte multe certificări şi insistă acum numai pe recertificări. „Am fi dorit să ne certificăm în diverse alte domenii cu organismele europene, dar, din păcate, legislaţia nu ne permite şi trebuie să ne luptăm cu birocraţia, corupţia şi orgoliile din România.“



Principala provocare cu care se confruntă Syscom 18 este însă una de imagine, respectiv percepţia companiei româneşti pe pieţele internaţionale: „Suntem încă un jucător foarte mic pe pieţele externe, unde suntem percepuţi ca o firmă competentă, dar avem un handicap: venim din România, iar multe firme doresc să lucreze numai cu companii din Europa de Vest sau SUA“, afirmă Ion Andronache, care încheie însă într-o notă optimistă: „Sperăm ca aceste prejudecăţi să dispară în timp, mai ales că avem preţuri mai bune decât cele ale firmelor concurente.“



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite