Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Universitatea alternativă dă startul revoluției în educație

17 Februarie 2014




Un an de studiu în modelul alternativ este echivalent în termeni de volum de muncă cu 60 credite ECTS, adică un an de studiu complet (full time study) la orice universitate din Europa.

Costul anual pentru fiecare student este de 2.000 de euro, dar studenţii contribuie anual cu doar 550 de euro.

„Taxa de 2.000 de euro este rezultatul a două decizii strategice. Pentru primii 4 ani de funcţionare ai Universităţii Alternative, taxa anuală va fi mai mică sau cel mult egală cu costurile de funcţionare. Având în vedere numărul mic de studenţi, aceste costuri depăşesc acum 2.500 euro/student/an. Diferenţa este investiţia pe care echipa noastră o face pentru ca un astfel de proiect să fie posibil. Costurile de funcţionare acoperă cele peste 100 de ore de susţinere individuală (coaching, mentorat, consiliere pentru autonomie în învăţare şi atelier de networking şi branding personal), accesul la peste 100 de evenimente anual (traininguri, cursuri, conferinţe etc.), o tabără de vară de 6 zile, programele de Internship, Rent-a-Team şi Incubatorul de afaceri la care se adaugă accesul la Learning House, Media Lab, Biblioteca, platforma online şi platforma de socializare «The Game». Cele 18 programe de învăţare şi procesele suport (fundraising, management financiar, comunicare) sunt administrate de o echipă de 14 angajaţi. Astfel, aproximativ 1.000 euro/an pe student reprezintă contribuţia partenerilor noştri educaţionali în servicii şi voluntariat. Cei 35 de coachi profesionişti, cei 45 de consilieri pentru autonomie în învăţare sau cei peste 50 de profesionişti experimentaţi care susţin cursuri sau traininguri în cadrul universităţii sunt voluntari. Încă 450 de euro/student/an atragem prin sponsorizări din partea companiilor partenere şi prin accesarea liniilor de finanţare pentru tineret şi educaţie”, explică co-fondatoarea CROS.

Drumul către certificare

În antreprenoriatul social, scopul nu este maximizarea profitului, ci maximizarea impactului social, cred fondatorii CROS. De aceea, și-au propus ca în 20 de ani să contribuie la transformarea profundă a sistemului educațional, prin implicarea a 200.000 de oameni, iar în 10 ani numărul studenților din campusurile universitare să ajungă la 5.000.

Însă, până la împlinirea acestui vis frumos, „revoluționarii alternativi“ mai au de trecut un hop: obținerea unei certificări și crearea unui statut, ca organizație cu personalitate juridică separată.

„În prezent, Universitatea alternativă este într-o fază de tranziție, un statut efectiv o să aibă cam într-un an. Certificarea este în acest an prima prioritate ca dezvoltare. Am avut discuții cu Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior, le-am spus care sunt planurile noastre, pentru a vedea ce ar fi mai indicat să încercăm pe zona de certificare în viitorul apropiat. Am aflat că mai există speranță pe zona de calificări, adică nu diplome de învățământ superior, ci calificări profesionale, cum e cea de formator. Poți să te formezi profesional, fără să depinzi de diploma de la Ministerul Educației, care e de studii superioare sau medii. În Europa sunt țări care aplică recunoașterea învățării dobândite pe alte căi decât formale și se dau puncte de credit transferabile. Așadar, noi putem doar să acordăm calificări profesionale, care nu țin loc de diploma de studii superioare, dar țin loc de a demonstra o competență la un angajator”, spune co-fondatoarea CROS.

Deocamdată, tinerii au lansat propriul sistem de evaluare și certificare, cel de badge-uri. „Care e rolul unei diplome? Să-ți recunoască niște competențe, pentru ca cineva să considere că ești credibil pentru angajare. Ne-am gândit să creăm o interfață, prin care cineva poate să verifice competențele scrise pe diplomă. Ideea ne-a venit de la inițiativa Mozilla Foundation care are sistemul Mozilla Open badges. Suntem în faza pilot cu acest model. Am avut câte un student din domeniile resurse umane, antreprenoriat și comunicare care și-a creat un portofoliu online pentru care putea să primească badge-uri. De exemplu, cineva a postat o poză cu un tricou pe care l-a primit ca recunoaștere ca voluntarul anului de la o companie, niște testimoniale de la oamenii cu care a lucrat. Practic, dovezi concrete că persoana respectivă are acea valoare în spate. Astfel, încercăm să dezvoltăm un sistem alternativ în care să adunăm cât mai multe dovezi și badge-urile acestea să fie acordate o dată pe baza dovezilor și o dată pe validarea experților”, explică Violeta Șerbu.

Din fericire pentru alternativa propusă de CROS, în companii sunt oameni deschiși, care înțeleg că nu contează atât de mult diploma, ci ce ai produs până atunci. În plus, generațiile de studenți care trec pe la CROS devin viitorii specialiști din companii și ei sunt primii care vor accepta și vor înțelege acest sistem.

„Când o să ajungă copiii noștri studenți, probabil atunci o să se vadă schimbarea cu adevărat. Revoluția educației vine și din ideea de a face din educație salvarea României”, concluzionează Violeta Șerbu.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite