Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Spațiul biroului: chiar contează mărimea?

17 Februarie 2014




„Oamenii sunt mult mai politicoși unii față de alții și evită să folosească un limbaj jignitor, pentru că alte persoane le pot auzi conversațiile.”

„Oamenii învață să aprecieze ritualurile de lucru ale colegilor. Își dau seama când sunt prea zgomotoși. Soneriile telefoanelor mobile sunt menținute la un volum redus.”

„Schimbul de informații este mult mai accesibil – angajații se simt incluși în luarea deciziilor.”

„Interacțiunea cu echipa este mult mai bună, membrii echipei se sprijină reciproc pentru a atinge obiectivul propus.”

Cu toate acestea, s-au observat și unele dezavantaje ale acestui sistem de lucru:
- zgomotul este adesea citat ca fiind principala problemă a unui mediu de lucru deschis. Deși uneori previne instaurarea unei stări de lâncezeală și contribuie la dezvoltarea unui comportament colaborativ, trebuie găsit un echilibru pentru ca sporovăielile între colegi să nu distragă atenția și mai mult decât o fac deja.
- un respondent dintr-o companie de tehnologie menționează că indivizii ar putea deveni mai introvertiți, păstrându-și opiniile pentru ei.
- în plus, câțiva respondenți și-au manifestat îngrijorarea în ceea ce privește presiunile suplimentare puse asupra lor din cauza proximității mari cu colegii lor. Un specialist dintr-o companie de energie a menționat: „Sunt de acord că oamenii nu se vor deda la activități ilegale sau imorale în spațiile de lucru deschise. Totuși, apropierea foarte mare de alți oameni aduce un stres suplimentar, care nu ar exista în mediile de lucru unde oamenii ar avea o oarecare intimitate”.

În concluzie, dimensiunea spațiului de muncă pus la dispoziție unui angajat îi afectează semnificativ acestuia capacitatea de a gândi creativ, iar productivitatea angajaților poate fi dramatic influențată de calitatea design-ului interior al birourilor.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite