Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> IT&C >> Stiri si comunicate

Distribuitorul ABC Data vizeaza 3-4% cota de piata pana la finele anului

19 Februarie 2014



Dupa stingerea incidentului cu achizitia Scop Computers, ABC DATA a decis intrarea oficiala pe piata din Romania. Activitatea a inceput deja, iar targetul pentru 2014 pare a fi undeva spre 3-4% din piata de profil, evaluata la peste 800 milioane EUR. Planurile pentru anul in curs mai arata deschiderea unui depozit in Bucuresti precum si formarea unei echipe de cel putin 20 de persoane. In oferta vor fi peste 38.000 de produse, de la 200 de furnizori, grupate pe urmatoarele patru categorii: IT, audio-video, dispozitive mobile si electronice/electrocasnice. Este vorba de branduri mai mult sau mai putin cunoscute, majoritatea deja prezente pe piata locala precum si unele exclusivitati (o marca ruseasca de terminale mobile pentru mediul industrial, spre exemplu). Principalele avantaje ale ABC Data sunt gama largă de produse, serviciile de suport pentru vânzare, timpul scurt de livrare precum și politica de prețuri practicată. Toate preturile ABC Data sunt in lei (cu multiple actualizari de pret la nivelul unei zile) ceea ce elimina din riscul valutar aferent importurilor. Preturile sunt calculate prin conversie LEU-ZLOT si nu prin raportare la EUR. Un alt atu relevant al ABC Date il reprezinta platforma de e-commerce Interlink, dezvoltată de către ABC Data în urma unei experienţe de peste 15 ani în comerţul electronic, fiind disponibilă pe toate piețele în care este prezentă, în versiuni locale, adaptată cerinţelor şi practicilor de afaceri din fiecare ţară. În acest moment, peste 90% dintre comenzi sunt generate pe platforma InterLink, disponibilă pentru partenerii din România pe situl ABCData.com.ro. „Pentru ABC Data România, InterLink este unul dintre elementele cheie pentru construirea unui avantaj competitiv semnificativ pe plan local. Platforma facilitează accesul rapid la descrierea produselor, permite compararea şi prezentarea disponibilităţii în timp real a produselor, starea facturilor comerciale și nu în ultimul rând, ajută la negocierea prețurilor. Toate aceste procese sunt complet automatizate, ceea ce asigură rapiditatea necesară oricărui client”, a explicat Sergiu Lujanschi, Director General ABC Data România. De asemenea, partenerii mici și mijlocii ai ABC Data îşi pot dezvolta propriile sisteme de comerţ electronic pentru utilizatorii finali cu ajutorul modulelor dedicate din InterLink, iar partenerii de dimensiuni mari pot să integreze direct în propriile magazine online produse din portofoliul ABC Data.

Pentru primul an de activitate pe plan local, compania estimează poziționarea între primii 15 jucători din piața de profil si atingerea unei cotei de piata amintit anterior. În medie, compania are o cotă de 30% pe piețele pe care activează de mai mulți ani, respectiv Polonia, Republica Cehă, Slovacia, Lituania, Letonia, Estonia, Ungaria. În momentul de față, ABC Data se concentrează pe dezvoltarea proiectelor din țările cu potențial ridicat, România și Germania. De altfel, compania a fost desemnată de cinci ori, în decursul ultimilor șase ani, Distribuitorul Anului în Europa Centrală şi de Est, titlu acordat de către cei mai mari producători din industria IT. Cea mai recentă nominalizare a fost acordată săptămâna trecută, în cadrul ediției din 2014 a DISTREE, cel mai mare eveniment dedicat canalelor de distribuție IT din zona EMEA. În 2010, compania a lansat propria marcă – Colorovo, portofoliul de produse fiind dezvoltat intensiv, iar în prezent include tablete şi accesorii pentru dispozitivele mobile, consumabile, echipamente de birou şi accesorii pentru calculatoare. Tot din 2010, ABC Data este o companie publică, listată la Bursa de Valori din Varșovia, iar pentru anul trecut grupul estimează o cifră de afaceri de aproximativ 1,2 miliarde de euro.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite