Pragmatismul din spatele succesului
Convergent Netwoks, eveniment care analizeaza tendintele pe piata IT&C a ajuns la editia a sasea. Omnilogic, compania organizatoare si-a propus pentru anul acesta o abordare pragmatica a pietei. Devine mai putin important care sunt tendintele pietei, fie ea globala sau locala, ascendenta sau descendenta, accentul fiind pus pe obtinerea de profit, profit prin cresterea productivitatii si mai putin prin cresterea afacerii in sine. Evenimentul, prin afirmatiile domnului Gabriel Marin, managing director Omnilogic, se doreste o intalnire cu partenerii si clientii, o analiza a oportunitatilor de piata si o lectie despre calea catre succes.
Anul trecut, la editia 2003, accentuati lipsa unui quantum leap, a unei tehnologii noi care sa creasca dinamica pietei. V-ati schimbat cu ceva aceasta viziune asupra pietei?
La nivel de Quantum Leap in continuare nu exista nimic spectaculos ca tehnologie, ceva care sa poata contribui la o crestere spectaculoasa a pietei de IT&C. Zona comunicatiilor tinde sa devina un mainstream pentru intreaga piata, si cred ca in aceasta zona vom avea un produs sau un serviciu de masa pentru urmatorii 3-4 ani, de aceea cred ca industria de comunicatii se va alinia probabil la 3G.
Tehnologia este destul de costisitoare, este un proces care se dezvolta lent. 3G-ul ar putea fi un Quantum Leap, cel putin la nivel teoretic, dar din ratiuni de cost–costurile de licenta, costurile de tehnologii–nu a existat o desfasurare rapida. In IT-ul traditional nu este inca nimic suficient de important la nivelul Internetului, al microprocesorului etc., ceva revolutionar in tehnologie care sa relanseze domeniul. Exista investitii masive in cercetare, dar care nu au o finalitate extrem de rapida, din pacate nici macar la nivel de concept, nu inca. Din aceste motive piata nu este a vanzatorului ci a cumparatorului, tendinta este de consolidare a pietei, dezvoltarea nu mai este un evantai, ci este mai degraba una verticala.
In premiera dupa cinci editii, Convergent Network 2003 a marcat o legalitate a realitatii, ca sa-l parafrazez pe domnul Varujan Pambuccian, pentru ca s-a vorbit dupa liberalizarea pietei de o reala convergenta intre mediile de comunicatii. Ce necesitati si deci oportunitati au aparut odata cu liberalizarea ?
Necesitatile au existat intotdeauna, oportunitatile insa au crescut in ultimul an. Oportunitati au aparut in principal, pentru beneficiari, oricare ar fi acestia: institutii, persoane etc. si in mod evident la nivelul costurilor. Pretul a reprezentat primul si cel mai semnificativ avantaj adus de liberalizarea pietei. Exemplul concludent sunt preturile pentru convorbiri internationale: de la 80-90 de centi cat erau inainte s-a ajuns la 7-8 centi, deci o scadere dramatica. Acesta a fost primul avantaj, mai ales ca Romania avea pana acum un an si jumatate cele mai mari costuri pe astfel de servicii. Parerea mea este ca tara noastra se aliniaza dupa liberalizare la un pret mediu al serviciului de comunicatie la nivel european, ceea ce e bine. Dar contez pe liberalizarea dincolo de aceasta cadere a preturilor cu efect imediat. Efectele liberalizarii nu se vor vedea imediat, Romtelecom nu-si va pierde jumatate din clienti peste noapte. Exista o inertie inevitabila, au fost si obstacole tehnologice, dar, oricum, pe termen lung, efectele nu sunt decat benefice. Dar beneficiul, repet, este in primul rand al utilizatorului acestor servicii, institutie sau persoana fizica.
Ce a adus nou Omnilogic la editia 2004 a Convergent Network?
Spre deosebire de acum doi sau trei ani, cand preocuparile erau cum sa supravietuim, sau sa facem bani intr-o piata in recesiune, semnele la nivel mondial sunt ca aceasta recesiune se apropie de sfarsit. Nu va fi o explozie, ca sa nu fiu inteles gresit, dar incet piata va incepe sa creasca. Au existat falimente, consolidari, achizitii, care au aliniat din nou marii jucatori din industrie la un criteriu de eficienta interna. Dupa aceasta corectie a pietei, destul de brutala si destul de lunga, trei ani, noii jucatori incep sa porneasca usor, si e suficient sa analizam cifrele pentru IBM, Hewlett Packard, Dell sau Cisco, incet a inceput sa creasca valoarea vanzarilor si inclusiv, valoarea actiunilor. Cu siguranta nu va fi niciodata explozia de la inceputul anilor `90, dar este o crestere cu un orizont de 3-5 ani. Piata nu mai coboara, este stabila si incepe usor, usor sa creasca. In acest sens, mesajul nostru este diferit fata de mesajul de acum un an sau doi ani. Daca anul trecut vorbeam de supravietuire, acum ne gandim la cresteri ale cotei de piata, ale cifrei de afaceri, deja este o alta etapa.
Ce parteneri au fost prezenti la eveniment si ce studii de caz ati adus in fata audientei?
Spuneam mai inainte ca piata actuala este una a cumparatorului si nu a vanzatorului, din acest motiv prezentarile pe care le vom avea vor fi prezentari comune, atat furnizorii de servicii noi si utilizatorul final. Fiecare dintre acestia urmeaza sa spuna cum a castigat bani sau cum si-a redus cheltuielile, prin implementarea anumitor tehnologii. Voice Over IP este un exemplu. Vom avea prezentari de la Raiffeisen, de la Connex sau de la Astral. Alaturi de furnizori vor fi clientii, mai multi, dar numitorul comun este ca fiecare dintre acestia in urma acestor idei a castigat niste bani. Nu ne vom focaliza pe ideea de tehnologii noi pentru ca nu prea exista tehnologii noi, vorbim de VOIP de 5-6 ani, ne-am propus sa aratam cum se pot castiga bani in perioada urmatoare, un punct cheie foarte pragmatic, dar si foarte actual. Ideea noastra de baza este un partnership, sprijinim clientii nostri in special cei din zona operatorilor, lucram impreuna si le oferim oportunitati de business. Incercam permanent sa aducem ceva nou operatorului, un serviciu, o capabilitate, un parteneriat, prin care sa cooperam pentru diversificarea serviciilor si obtinerea unui profit mai mare.
Tags: Gabriel Marin, interviu, Omnilogic
Parerea ta conteaza:
(0/5, 0 voturi)