Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Pragmatismul din spatele succesului

26 Mai 2004




Cum vedeti pentru urmatorul an evolutia pietei pentru Romania, avem o piata destul de matura incat sa adopte tehnologiile noi si serviciile adiacente?


Romania a avut intotdeauna capabilitatile tehnice, ca tara, avem ingineri buni si nu cred ca tehnologiile vor ridica probleme de adoptare. Mai degraba absorbtia unor servicii va ridica probleme, mai ales daca vorbim de 3G. Anul acesta se vor acorda licentele, in viitorul apropiat serviciile vor deveni functionale, dar nu stiu inca cine isi va putea permite un package de 3G, daca va fi un serviciu cu succes de masa sau nu. Nu cred ca sunt obstacole de asimilare a tehnologiei, acestea vor fi cu siguranta intelese. Problema, si ma refer la 3G, solutii wireless si implicit operatori, este daca exista o piata pentru aceste servicii care, deocamdata, sunt destul de scumpe. Nu e o problema tehnologica, e o problema de bani, cum vom reusi sa gasim fondurile, modalitatile de finantare a acestor dezvoltari tehnologice, aici e de fapt problema. Altfel, necesarul de tehnologie in Romania e urias.
De cele mai multe ori e doar o problema de marketing. Ca utilizator, la sfarsitul zilei, tot ceea ce trebuie sa faci este sa vezi cati bani dai din buzunar, mai mult sau mai putin. Daca dupa liberalizare nu a fost o cascada, o explozie de servicii, a fost mai degraba din motive de comoditate. Romania este o piata si pentru serviciile triple play daca tinem cont de penetrarea uriasa a furnizorilor de CATV. La urma urmelor, ca familie, ai un buget de cheltuieli pe care le doresti cat mai mici. Daca privim prin prisma asta, orice triple offer care este mai buna decat sepparate nu poate sa fie decat benefica.
Si noi, la Omnilogic am trecut, ca servicii de telefonie, in zona digitala, pentru ca VoIP inseamna costuri mai mici. Nu vad de ce nu ar exista un fenomen de masa de reducere a cheltuielilor, fie cheltuielile familiei, fie cheltuieli de firma, mi se pare firesc.


Pe o piata intr-o relativa stagnare ce valori ar trebui sa adopte o companie ca sa aiba succes?


In opinia mea, productivitatea interna este cel mai important element de crestere. Fara productivitate interna, fara profitabilitate maxima pe angajat nu ai cum sa cresti. Rationalizarea cheltuielilor, limitarea exuberantei in cheltuieli, toate acestea sunt lucruri esentiale. Productivitatea, ca sa ma rezum la un singur cuvant, productivitatea interna e singurul element de crestere. Orice alta zona de crestere fara sa fie bazata pe cresterea productivitatii interne este o crestere nesanatoasa si nu are cum sa fie sustenabila.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite