Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

RBC atinge o cota de 87% din piata de retail

20 Martie 2014



Fondată în 1991 cu capital integral austriac, RBC a devenit principalul furnizor pe piata local de retail, cu o cota de piata de 87% la nivelul lanturilor cu prezenta nationala. Complementar, cifra de afaceri a companiei a crescut in 2013 la 15.6 milioane euro, cu o crestere estimata la 12-14% pentru anul in curs. Aceasta cota de piata a fost obtinuta in urma performanței foarte bune a lanțurilor Mega Image, Profi, Auchan și Carrefour, precum și deciziei lanțului Selgros de a înlocui o soluție POS existentă cu una mult mai performantă, livrată de partenerul RBC, Wincor Nixdorf. În plus, s-au deschis 89 de magazine folosind soluția proprietară RBC - RetailIQ. În total, RBC a ajutat clienții să-și deschidă în 2013 un număr de peste 300 de magazine. 2013 a adus cu sine investiții și prin lărgirea portofoliului de parteneri, ce a inclus până acum peste 15 branduri internaționale, renumite tehnologic, cum sunt Motorola, Wincor Nixdorf, Fujitsu, Bizerba, Microsoft. Începând cu anul trecut s-au semnat parteneriate noi: Mondini – leader în sisteme de packaging avansate; Symphony EYC – soluții de category management, merchandising management, customer marketing și loyalty; Fujitsu Service Center – RBC este acum centru de service autorizat Fujitsu; UBS – sisteme de etichetare și tipărire de etichete în mediu industrial; Online Software AG – soluții avansate de digital signage.

Andrei Bojiță, CEO RBC afirma ca: „O creștere sănătoasă presupune investiții vizibile. Nu e o noutate, este o realitate, pe care noi, cei de la RBC, am îmbrățișat-o 100%. Și iată că rezultatele sunt pe măsură: am lărgit portofoliul de soluții oferite clienților noștri și astăzi putem vorbi despre RBC IQ, care înglobează o suită de aplicații ce sintetizează mai multe bune practici necesare nevoilor de business ale clienților noștri; dintre acestea putem enumera Blink, RetailIQ, ProdActionIQ, EtIQette, ScaleIQ, LogIQ. În plus, am dezvoltat tot cursul proceselor interne, investind în automatizări și, odată cu acesta, am crescut masiv echipele, cu accent în zona de software development.”
RBC are planuri de extindere externa, iar anul trecut a deschis o reprezentanța la Chișinau, o consecință a bunului mers al afacerii și un răspuns la nevoia de a livra soluții cât mai complexe în Republica Moldova. Aceasta a fost strategia aleasă de RBC, ce a văzut potențialul pe termen mediu al acestei piețe, dar și pentru a fi cât mai aproape de clienți. RBC se poate mândri cu o rețea de service ce numără 50 de specialiști angajați în cadrul companiei, alături de care lucrează 20 de firme partenere. Compania răspunde prompt oricărei solicitări și în prezent se găsește, prin punctele de service, la o distanță de maximum 50 -100 de km de orice client.

De asemenea, în anul 2013 RBC a extins portofoliu de soluții proprii prin achiziția unei participații majoritare într-o companie de software din Timișoara, ce a fost rebranduita RBC Logistic Solutions. Produsul principal al acestei companii este o suită matură de aplicații WMS (Warehouse Management Solutions), cu care compania adresează verticala de Logistică și Distribuție. Avansul cifrei de afaceri RBC în 2013 s-a datorat și câștigării de noi clienți. Tchibo, Jumbo, Jysk, Selgros, Continental, Yazaki, Trelleborg, Emerson, Lukoil, Heineken, Noriel, Lacto Food, Covalact sunt câteva nume importante. Pentru aceștia se livrează soluții și servicii din tot portofoliul RBC, cu un plus în zona de mobilitate industrială, IP dezvoltat de către companie și solutii Wincor Nixdorf. 2014 va înseamna continuarea investițiilor: extinderea de funcționalități pentru aplicațiile proprietare RBC IQ - există un roadmap clar, la nivel de trimestru, la care se adaugă permanent cerințe din partea clienților - pregătirea pentru piața vorbitoare de limbă rusă, precum și întărirea capabilităților de reporting prin finalizarea unui modul de Business Intelligence (BI).



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite