Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Inovații în e-guvernare prin intermediul soluțiilor de Cloud

27 Martie 2014



Adoptarea soluţiilor de cloud computing oferă capabilitatea de a răspunde prin inovaţiile sale cerinţelor crescute de informaţii rapide, sigure şi coerente în cadrul instituţiilor şi organizaţiilor. Pe acest fundal, la CA Technologies Day s-au prezentat soluţiile necesare pentru managementul securităţii IT, soluţii pentru monitorizarea infrastructurii, soluţii pentru realizarea strategiei de cybersecurity, soluţii pentru monitorizarea performanţelor aplicaţiilor. Soluţiile au fost prezentate unei audienţe specializate din sectorul public, de către Laurenţiu Stelea, Country Sales Lead România & Bulgaria, Carl Lloyd, Senior Business Development Director CA Technologies, Nimesh Upadhaya, Senior Director Global Services CA Technologies, şi Kiriakos Apostolidis, General Manager CA South Eastern Europe (SEE).

Ce aduce nou această manifestare CA Technologies?

Laurenţiu Stelea: Este un seminar care vine în întâmpinarea pieţei, ştiind că există o preocupare constantă din partea acesteia privind soluţiile de top pentru managementul organizaţiilor IT (destinate atât mediului clasic-tradiţional deja (on premises), cât si mediului cloud computing. Ştim că se lucrează la elaborarea unui proiect pentru definirea cloud-ului guvernamental şi, în acest context, am considerat necesar să prezentăm pieţei care sunt soluţiile eficiente pentru gestionarea cloud computing şi e-government. Am invitat în acest sens colegii de la CA Technologies EMEA – Europa, Middle East, Africa –, pentru ca împreună cu partenerii noştri de la Power Net Consulting să organizăm acest eveniment pentru piaţa de sector public din România. Soluţiile prezentate în cadrul CA Technologies Day sunt clasificate ca fiind soluţii de top în clasa lor de către analiştii pieţei de IT (Gartner, Forrester, etc.).

Care ar fi avantajele pe care le aduc soluţiile CA Technologies din punct de vedere al securitătii, al managementului infrastructurii etc. pentru sectorul public?


Carl Lloyd: Trebuie luate în considerare mai multe aspecte atunci când vorbim despre securitatea aplicațiilor și a infrastructurii din perspectiva sectorului public. Întregul concept al serviciilor oferite în cloud se referă la creșterea eficienței livrate de aceste soluții și, de asemenea, la externalizarea cât mai multor servicii guvernamentale. Toate inițiativele e-Government au în vedere asigurarea unor servicii mai bune clienților/cetățenilor.

Acest deziderat poate fi realizat doar dacă infrastructura cloud și aplicațiile care rulează pe această infrastructură sunt eficiente și performante. Guvernele pot avea propriul cloud, adică un cloud privat, dar pot beneficia și de servicii cloud, pe baza unor abonamente de la alți furnizori de servicii. Sectorul guvernamental ar putea să-și transfere efectiv unele servicii în cloud-ul public – este o chestiune destul de controversată din anumite puncte de vedere, dar acest lucru se întâmplă deja în SUA. Aplicațiile guvernamentale, care nu sunt sensibile din punct de vedere al conținutului, se pot muta într-un cloud public. În această situație, trebuie să fii capabil să analizezi performanța aplicațiilor și a serviciilor din centrele de date tradiționale, din cloud-ul privat deținut de sectorul guvernamental, cât și transformarea în potențiale servicii cloud publice. Trebuie să fii capabil să înțelegi şi să monitorizezi tot acest proces. Pentru că, în fond, departamentul IT guvernamental ramâne responsabil pentru serviciul final, chiar dacă părți din el nu sunt livrate de sectorul guvernamental însuși.

Nimesh Upadhaya: Aşa cum a spus colegul meu, există numeroase agenţii guvernamentale care încearcă să facă informaţia disponibilă, astfel încât să poată fi accesată public. Abilitatea de a face acest lucru trebuie privită holistic. Trebuie să cunoşti mai întâi ce fel de date încearcă cetăţenii să acceseze şi, mai ales, cum vor accesa aceste date. Ceea ce guvernele încearcă să facă, dincolo de cele pomenite mai sus, este de a clasifica aceste date şi cum să exercite controlul asupra modului în care sunt accesate acestea. Aceste lucruri presupun implicarea unor soluţii de securitate, iar solutiile de G-Cloud (Governmental Cloud) din SUA sunt capabile să răspundă acestor provocări.

În România avem două probleme: de a convinge instituţiile publice să implementeze soluţiile cloud pentru e-Government, dar şi a convinge populaţia să plătească taxele prin intermediul unei astfel de soluţii. Care ar fi beneficiile, pentru ambele părţi, care ar rezulta din implementarea unor soluţii de acest tip?

Nimesh Upadhaya:
Cred că un beneficiul reprezentat de eficacitatea, respectiv capacitatea de a procesa rapid și a oferi cetăţenilor un răspuns eficient joacă un rol important. Dar, până la înlocuirea statului la coadă cu depunerea facturilor fiscale on-line, drumul este lung. Ce v-ar ajuta? Un serviciu plăcut şi fluent, o monitorizare bună, o infrastructură bine pusă la punct, dublate de un control de securitate puternic, astfel încât nimeni neautorizat să nu aibă acces la date. Sunt aspecte foarte importante pentru promovarea acestui tip de serviciu și pentru a demonstra că este foarte ușor de utilizat și că nu există o altă cale mai rapidă de care ar putea beneficia cineva pentru a depune formularul cu impozite. Din punct de vedere guvernamental, adoptarea unei astfel de soluţii înseamnă o creştere rapidă a eficienței, pentru că ajută nu numai la reducerea unui cost, prin efectuarea acestor operaţiuni on-line, dar, de asemenea, ajută la colectarea mai multor impozite, pentru că mai mulți oameni vor fi capabili să acceseze interfaţa şi mai mulți vor plăti efectiv taxele. Eu cred că o astfel de abordare reprezintă o oportunitate reală pentru guvernele care dezvoltă acest tip de servicii cloud-based şi chiar pentru cele care utilizează un sistem bazat pe on-line. Se poate merge chiar mai departe în această direcţie a eficientizării, făcând serviciile disponibile pe telefonul mobil. Eficiența soluţiei, securitatea oferită, asigurarea că este un serviciu user-friendly, toate acestea pot determina un uriaş pas înainte. Şi, în plus, ajută guvernele să facă economii şi să scape oamenii de o mulțime de probleme.

Ce loc ocupă România în regiune pe o scară a prezenţei CA Technologies, dar şi a numărului sau mărimii proiectelor implementate?


Kiriakos Apostolidis: CA Technologies a nominalizat şi individualizat regiunea SEE (Europa de Sud-Est) la inceputul anului 2011. Înainte de aceasta, operaţiunile CA Technologies în România şi Bulgaria erau administrate la distanţă din Austria. În acelaşi timp, exista o reprezentanţa locală CA Technologies în Grecia gestionând şi operaţiile din Cipru şi Malta. CA Technologies a decis la începutul anului 2011 sa fie mai prezentă în regiune, deschizând o reprezentanţă în SEE (Europa de Sud-Est), cu sediul central la Atena, având prezenţe locale la Bucureşti şi Nicosia. Această reprezentanţă gestionează acum operaţiile în 7 ţări in regiune (Grecia, România, Bulgaria,Cipru, Malta, FYROM, Albania).

România, pot spune, este pe locul unu - doi în întreaga regiune în termeni de prezență a soluţiilor CA Technologies, ca număr de proiecte existente, bază de soluţii instalate și număr de clienți, fiind de asemenea ţara cu creşterea cea mai rapidă în întreaga regiune, acesta fiind de altfel obiectivul şi motivul concentrării noastre. Tendinţa de creştere vine odată cu adoptarea tot mai largă a tehnologiilor noastre, creşterii gradului de recunoaştere a acestor soluţii și bineînţeles datorită eforturilor susţinute ale partenerilor noştri în această ţară.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite