Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Francisca Lebrun, de 7 ani în board-ul Xerox România: „Pentru a reuși în IT, o femeie trebuie să-și asume faptul că nu le știe pe toate“

28 Martie 2014



Francisca Lebrun și-a dorit întotdeauna să lucreze într-o firmă mare. Absolventă a Universității Politehnica din București, Facultatea de Automatică și Calculatoare, și-a legat cariera de o multinațională, după ce firma la care s-a angajat după terminarea facultății a fost achiziționată de Xerox România. Face parte de 7 ani din board-ul Xerox România și a fost numită recent General Market Operations Business Director.



Din noua sa funcție, Francisca Lebrun va conduce operațiunile de vânzări indirecte ale companiei pentru echipamente și servicii, desfășurate prin rețeaua de parteneri strategici.

Are o experiență de peste 12 ani în echipa Xerox România și a deținut mai multe funcții cheie la nivel național și regional.

„Când am terminat facultatea, m-am angajat la Arexim, o firmă IT. Pe vremea aceea era o firmă de dimensiune medie în piață. Am lucrat la început într-un departament de vânzări. Firma se ocupa tot de vânzarea de tehnologie – Xerox, dar şi Apple, HP, 3M. De acolo m-am mutat la un departament de logistică, unde am făcut logistică pentru toate brandurile pe care le comercializau, inclusiv Xerox. La un moment dat, firma a fost absorbită de Xerox și astfel am ajuns la Xerox. Am lucrat la logistică pentru România, pe urmă am fost director regional de logistică pe o regiune cuprinzând mai multe țări din Europa de Est, adică Cehia, Polonia, Ungaria, dar și Turcia, Israel și Egipt. După 4 ani, în 2008, m-am întors în România ca director de service și operațiuni și m-am ocupat de departamentul de service și operațiuni până la începutul acestui an, când am preluat departamentul de vânzări indirecte“, povestește Francisca Lebrun.

Xerox consideră că prin strategia de vânzări indirecte acoperă piața cel mai eficient, cu parteneri care sunt plasați geografic în diverse zone ale țării.

„Noua funcție este legată de managementul partenerilor strategici ai Xerox România. Este vorba despre 30 de parteneri strategici, firme medii spre mari, cu o organizare asemănătoare cu cea a Xerox, au departament de vânzări, de service și se ocupă de vânzarea de tehnologie. Sunt responsabilă de menținerea relației cu ei, construirea de programe pentru acești parteneri și, evident, obținerea vânzărilor pe acest segment de business.

Este un sistem care a evoluat de-a lungul timpului, s-a perfecţionat în toată această perioadă, aşadar cred că am ajuns la o formulă destul de bună, căreia nu-mi propun să-i aduc schimbări fundamentale şi structurale acum. Sigur că, în acelaşi timp, este un sistem viu, care trebuie să se adapteze la cerinţele pieței, ale clienţilor, la modificările de tehnologie, la tot ce se întâmplă în jurul nostru. Aşa că lucrurile pe care le voi schimba vor fi în concordanţă cu ceea ce ne va cere piaţa şi ceea ce se va întâmpla în perioada următoare“, menționează Francisca Lebrun.

Perspective bune pentru servicii


Zona de printing&imaging pentru companii este una dintre cele mai sofisticate de pe piaţa IT&C în ceea ce priveşte cererea şi oferta. Multitudinii de produse din care o companie poate alege i se adaugă serviciile adaptate nevoilor organizaţionale. Au început însă clienții să conștientizeze și să înțeleagă valoarea adusă de servicii?

„Eu consider că da. Cred că s-a depăşit perioada în care lumea se uita la diferenţe între echipamente, pentru că până la urmă diferenţele între tehnologii au devenit din ce în ce mai mici și cam toate brandurile propun acelaşi set de calităţi. Suntem în epoca în care companiile sunt foarte preocupate de eficientizare şi productivitate şi când vorbim de productivitate serviciile joacă un rol foarte important. Cred că sunt perspective foarte bune pentru servicii, iar piaţa înţelege din ce în ce mai bine la ce anume se referă serviciile. Lupta între companii se va da nu neapărat din punct de vedere al tehnologiei propuse, ci în ceea ce priveşte calitatea serviciilor şi a modului în care vor reuşi să răspundă cerinţelor clienţilor şi să le ofere productivitatea pe care şi-o doresc“, precizează Francisca Lebrun.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite