Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Concursul InfoEducaţie 2014, dedicat fetelor pasionate de IT

28 Martie 2014



Industria IT este recunoscută ca fiind una dintre cele mai dinamice la nivel mondial, atât prin prisma noutăţilor tehnologice şi inovaţiilor pe care le aduce, cât şi ca urmare a investiţiilor constante pe care le face în educaţia tinerilor. Nume sonore din domeniu s-au implicat de-a lungul anilor şi în România în diverse proiecte educaţionale. Printre aceste nume se află şi Google, care a selectat Concursul InfoEducaţie, aflat anul acesta la a XXI-a ediţie, câştigător în cadrul programului Google RISE Awards 2014.

Programul RISE Awards derulat de Google are ca scop sprijinirea derulării de programe care să inspire şi să pregătească viitoarea generaţie de specialişti în ştiinţe informatice, în special cele care se adresează fetelor, minorităţilor şi elevilor cu situaţii economico-sociale precare. Partenerii programului RISE sunt organizaţii care educă, angrenează şi provoacă elevii să descopere ştiinţele informatice, prin intermediul de activităţi extracuriculare.



Programul RISE Awards a demarat în 2010 în Statele Unite, iar din 2011 este disponibil şi în Europa.

„Toate organizaţiile şi proiectele câştigătoare în cadrul RISE Awards au ca ţintă grupuri de elevi, cu scopul de a impulsiona interesul acestora pentru Computer Science. Pentru a fi selectaţi în cadrul programului, organizaţiile şi proiectele propuse trebuie să îndeplinească nişte criterii de eligibilitate. Desemnarea câştigătorilor este realizată de către un grup de specialişti de la Google, care analizează proiectele plecând de la cerinţele de eligibilitate şi impactul lor la nivelul comunităţii şi al ţării“, au declarat reprezentanţii Google.

În România, Uniunea Profesorilor de Informatică din România (UPIR) este organizaţia selectată pentru proiectul InfoEducaţie. UPIR primeşte pentru acest proiect o finanţare de 15.000 de dolari, la care se adaugă un sprijin din partea Google Zurich, în valoare de 5.000 de dolari. Ediţia din acest an a InfoEducaţie este dedicată fetelor pasionate de IT, cu competiţii şi premii speciale pentru acestea.

„Concursul InfoEducaţie 2014 este dedicat primei femei inginer din lume, Elisa Leonida Zamfirescu, şi se va desfăşura în perioada 28 iulie-3 august, în tabăra de elevi Gălăciuc, din judeţul Vrancea. Principalul sponsor, Google, susţine secţiunea internaţională a concursului, cu participarea elevilor din Polonia, Bulgaria, Ungaria şi Republica Moldova şi va oferi premii substanţiale dedicate în special participării fetelor. În general, participarea fetelor nu depăşeşte 10-20%. Încercăm să stimulăm cât mai bine participarea lor cu proiecte şi de aceea am înfiinţat în acest an secţiunea online. Atribuim premii speciale celor mai valoroase lucrări realizate de fete“, ne-a declarat Emil Onea, Vicepreşedinte Uniunea Profesorilor de Informatică din România.

Istoria InfoEducaţie

Concursul interdisciplinar InfoEducaţie este dedicat elevilor cu aptitudini, înclinaţii şi interes pentru crearea aplicaţiilor informatice – soft educaţional, soft utilitar, multimedia, roboţi şi pagini web – atât de la profilul Informatică, cât şi de la alte profile.

„Un grup de profesori şi studenţi a creat acest proiect în 1993, continuat din 1999 de UPIR şi oficializat prin Ministerul Educaţiei Naţionale. MEN este finanţatorul principal, acordă premii şi diplome, iar concursul figurează în calendarul oficial al ministerului. Colaborarea cu Google a început în 2009, poate şi din cauză că doi «absolvenţi» InfoEducaţie lucrau la Google şi ne-au informat despre proiectele educaţionale ale companiei. Google a trimis de la început ingineri din cadrul companiei, care au stat de vorbă cu elevii, au organizat seminarii, au lucrat împreună cu elevii în tabăra naţională organizată anual la Gălăciuc. Google a dat premii substanţiale, ba mai mult, a organizat călătorii cu câştigătorii la Zurich“, povesteşte Emil Onea.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite