Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Big Data, un fruct īncă necopt

28 Aprilie 2014



Cineva spunea recent, parafrazând oarecum o casă mare de analiză, că, pentru a înţelege mai bine clienţii, companiile trebuie să caute informaţii despre aceştia în afara bazelor de date tranzacţionale pe care le operează. Chiar dacă merchandisingul şi Social CRM-ul, spre exemplu, sunt abordări care se încadrează, afirmaţia direcţiona către Big Data şi către necesitatea integrării în depozitele de date (Data Warehouse) a unor surse externe organizaţiei: portaluri web, Social Media, senzori etc.

În mod evident, BigData, ca tehnologie/filozofie/strategie, este aici pe termen lung, iar avantajele sunt uşor de observat chiar şi sub mesaje precum „informaţia este putere“ sau „datele sunt noua valută globală“. Subiectul este omniprezent în peisajul autohton, atât la nivel de evenimente, cât şi editorial, ceea ce este un lucru bun, însă am impresia că industria IT se grăbeşte încercând să ardă prea multe etape. Însă, cum nu poţi alerga până nu înveţi să mergi, probabil că nici nu poţi avea un proiect de Big Data fără o experienţă de Business Analytics. Din păcate, piaţa românească de Business Intelligence/Business Analytics este foarte puţin dezvoltată şi nu mă refer la valoare, ci la complexitatea proiectelor. Multe companii româneşti sunt blocate în sisteme simple de raportare şi analiză, le sunt străine abordările de tip depozit de date sau integrează două-trei surse. Mai mult, nu ştiu câte companii locale captează informaţii nestructurate din surse externe, dar putem presupune că destul de puţine. Ca orice altă tehnologie, şi în cazul Big Data printre early-adopters vor fi jucătorii mari din telecomunicaţii, servicii financiare, retail etc., însă nici pe aceste verticale nu există, încă, semnele unor proiecte reale.

Cum spuneam anterior, Big Data este aici pe termen lung, însă industria IT trebuie să înţeleagă că piaţa are nevoie de mesaje clare, de o terminologie aşezată şi, mai ales, de înţelegerea beneficiilor de business.
Până la urmă, ce promite Big Data? Din discursul consultanţilor pare că Big Data aduce multe răspunsuri, însă tind să cred că, în realitate, Big Data aduce mai multe întrebări. Big Data pune o presiune tot mai mare pe oamenii de marketing, pentru că aceştia vor fi responsabili cu identificarea reacţiei potrivite după ce compania a aflat ce gândesc, ce vor şi ce aşteptări au clienţii.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite