Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Inițiativa „Deschiderea educației” stimulează inovarea și competențele informatice în școli și universități

29 Aprilie 2014




Mediul online schimbă modul în care învățământul dispune de resurse, este predat și este agreat. Unii preconizează că, în următorii 10 ani, piața de e-learning va crește de cincisprezece ori, reprezentând 30% din întreaga piață a învățământului.

„Visul meu este ca fiecare sală de clasă să fie informatizată până în 2020. Învățământul trebuie să fie conectat la viața reală; el nu poate evolua într-un univers paralel. Tinerii doresc să utilizeze tehnologia informatică în fiecare aspect al vieții. Ei au nevoie de competențe informatice pentru a obține locuri de muncă. Toate școlile și universitățile noastre, nu doar unele dintre ele, trebuie să reflecte această realitate”, a spus vicepreședintele Neelie Kroes.



Deschiderea educației va sprijini dezvoltarea profesională a profesorilor prin cursuri deschise online, în concordanță cu un proiect al Marii coaliții în favoarea locurilor de muncă în sectorul digital, și prin crearea, în întreaga UE, a unor noi platforme europene pentru comunitățile de practică ale profesorilor (sau prin lărgirea celor existente), precum eTwinning și EPALE – Platforma electronică pentru învățarea în rândul adulților în Europa.



Numeroase autorități naționale au investit masiv în domeniul IT&C pentru educație și formare, însă aceste investiții generează rareori profiturile scontate. Deschiderea educației reprezintă pentru statele membre o oportunitate de a conlucra și de a învăța din experiențele fiecăruia, evitând totodată duplicarea acțiunilor și reducând costurile.

Pe lângă instituțiile de învățământ, educația mai este susținută și de o industrie care furnizează manuale, instrumente și aplicații de învățare electronice („eLearning”) pentru matematică și pentru limbi străine, jocuri didactice și alte materiale educaționale. Utilizarea mai extinsă a tehnologiei în educație deschide un nou ansamblu de oportunități pentru industria de profil, iar coordonarea la nivel european va accelera creșterea piețelor respective.

Comisia Europeană recunoaște faptul că tehnologiile digitale perturbă modelele de afaceri din trecut, dar subliniază necesitatea ca editorii să colaboreze îndeaproape cu autoritățile, cu instituțiile și cu societățile din sectorul IT&C pentru a profita de noile oportunități oferite de aceste noi moduri de învățare.

Studiile arată că peste 50% dintre cadrele didactice nu își partajează materialul didactic, deoarece sunt preocupate de faptul că nu își pot proteja drepturile de proprietate intelectuală. Acest lucru împiedică practicile de predare și de învățare colaborative și personalizate. Resursele educaționale accesibile permanent și gratuit sunt, de obicei, puse la dispoziție în temeiul unor licențe care permit libera lor utilizare, reutilizare și partajare. Deși nu contestă actualul cadru al drepturilor de proprietate intelectuală, aceste licențe deschise pot totuși să reprezinte o provocare pentru modelele tradiționale de afaceri ale editorilor sau ale universităților.

Deschiderea educației va facilita realizarea de experimente pentru a testa impactul asupra modelelor de afaceri și va încuraja schimbul de bune practici. Comisia propune, de asemenea, dezvoltarea de soluții tehnice care să le furnizeze utilizatorilor de resurse educaționale digitale informații transparente privind drepturile de autor și licențele deschise. De exemplu, inițiativa sectorială Linked Content Coalition, care vizează să ușureze identificarea titularilor drepturilor de autor, facilitând astfel utilizarea legală a materialelor care fac obiectul drepturilor de autor.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite