Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Sectorul IMM poate revigora piaţa de reţelistică īn 2014

29 Aprilie 2014



Conform companiei de cercetare IDC, piaţa de enterprise networking era estimată în 2013 la 42,4 miliarde de dolari, cea mai mare cotă revenindu-i pieţei de switch-uri Layer 2-3 (46,9%). IDC estimează că piaţa de enterprise networking va depăşi 50 de miliarde de dolari până în 2017. Compania de cercetare menţionează şi ritmul rapid de creştere în zona WLAN, veniturile WLAN crescând cu 28% în ultimii trei ani. În România, conform interlocutorilor anchetei realizate de Market Watch, creşterile nu au fost spectaculoase, însă sectorul IMM cunoaşte un reviriment important.

În România, nu există rapoarte oficiale ale producătorilor referitoare la cotele de piaţă, vânzările şi veniturile obţinute din piaţa de reţelistică. Prin urmare, e greu de avansat un clasament, de stabilit ierarhii şi cote de piaţă. Cu toate acestea, interlocutorii noştri ne-au oferit cu generozitate câteva cifre, pentru a ne putea face o idee de ansamblu a segmentelor enterprise cu cele mai mari creşteri în 2013 pe zona networking, a tendinţelor şi estimărilor de creştere pe această piaţă.

2013 – privire de ansamblu

95% din veniturile companiei Allied Telesis provin în România din segmentul business.



„În România, am vândut din portofoliul nostru de produse astfel: 45% switching (L2 Unmanaged&Managed; L3 Standalone, Stackabile şi Modulare), 10% routere de access, 10% WLAN (soluţii SMB si Enterprise). 35% a reprezentat echipamente de acces dedicate operatorilor telecom. În 2013, creşterile nu au fost spectaculoase, însă am putea menţiona o «înviorare» în zona de educaţie, IMM, DVS (Supraveghere Video Digitală), sectorul guvernamental şi chiar telecom”, a declarat Dragoş Marinescu, country manager Allied Telesis România.

În prezent, compania se bazează pe o reţea de peste 100 de parteneri (reselleri autorizaţi şi integratori de sistem) dispersaţi în toată ţara.

„Pentru Cisco, producția, retailul, domeniul bancar și energia sunt industrii cheie în ceea ce privește proiectele de networking, cu un focus în creștere dinspre zona de producție. Dacă ne referim la categoriile de produse, vedem un interes crescut din partea clienților pentru soluțiile de colaborare, video, securitate și routing & switching”, menţionează Dorin Pena, Manager General Cisco România.

În România, TP-LINK este prezent în zona consumer, SoHo și a întreprinderilor mici și mijlocii.

„Sub raportul livrărilor de echipamente, 84% se adresează pieţei de consumer, iar 16% segmentului Small Office şi Home Office şi IMM”, precizează Hermes Song, director general TP-LINK România.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite