Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> Financiar-Bancar >> Stiri si comunicate

Campanie Visa de informare pentru IMM-uri

14 Mai 2014



Visa Europe, impreuna cu bancile membre din Romania, lanseaza o campanie de informare si educare dedicata IMM-urilor privind modul in care utilizarea cardurilor de firma (carduri business) poate facilita gestionarea cheltuielilor companiilor si contribuie pe termen lung la reducerea economiei subterane.


Campania de informare „Afacerea ta merge mai usor cu cardul de firma!” se desfasoara in perioada 1 mai - 31 august 2014 cu sprijinul Departamentului pentru IMM, Mediu de afaceri si Turism si al Oficiului National al Registrului Comertului. Campania este sustinuta si de organizatii patronale precum Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR).


Visa Europe, impreuna cu bancile membre si partenerii campaniei isi propun sa faciliteze accesul intreprinzatorilor la informatii utile despre modul in care utilizarea corecta a cardurilor business simplifica gestionarea finantelor si ii ajuta sa economiseasca timp si bani.


„Am observat o nevoie reala de informare in ceea ce priveste instrumentele de plata si gestiune a finantelor pentru IMM-uri. Din pacate, suntem o societate inca bazata pe numerar, iar acest lucru se reflecta in modul in care IMM-urile isi gestioneaza afacerile si in ponderea extrem de ridicata a economiei subterane in PIB. Peste 50% dintre IMM-uri intampina dificultati in gestionarea fluxului de numerar si aproape 60% considera o provocare sa aiba o evidenta clara a finantelor si un control bun asupra cheltuielilor. Cardurile business usureaza din start gestiunea financiara a unei firme. Este ca si cum ai avea un contabil personal virtual, fara a mai sta cu grija ca se incurca tranzactiile, ca se pierd chitantele sau, mai rau, ca ti se pot fura banii”, a declarat Catalin Cretu, director regional pentru Romania si Croatia, Visa Europe.


Studiile independente realizate la initiativa Visa Europe in randul IMM-urilor arata ca acestea se preocupa constant de gestionarea resurselor financiare si sunt foarte precaute in luarea unor decizii financiare complexe, spre exemplu contractarea unui credit, cand vine vorba de supravietuirea afacerii lor. Doua din trei IMM-uri (aproximativ 66%) au un singur cont curent si lucreaza cu o singura banca, dar o mare parte dintre acestea realizeaza in principal depuneri si retrageri de numerar.


Cardurile business prezinta avantaje multiple pentru companii, inclusiv reducerea costurilor datorita faptului ca nu se percepe comision la platile realizate direct la comercianti, acces permanent la fondurile din cont si un control sporit asupra cheltuielilor realizate. Astfel, tranzactiile realizate direct cu cardul sunt inregistrate automat in contul firmei, fara a mai fi nevoie de o evidenta contabila separata a cheltuielilor, iar accesul angajatilor la banii din cont poate fi monitorizat si restrictionat astfel incat sa corespunda necesitatilor firmei. Totodata, cardurile business ofera un nivel ridicat de securitate intrucat, spre deosebire de numerar, cardurile pierdute sau furate pot fi blocate imediat, dar firma are in continuare acces la banii din cont, iar tehnologia CIP & PIN permite utilizarea cardului doar de catre o persoana autorizata si reduce considerabil riscul de frauda.


Campania „Afacerea ta merge mai usor cu cardul de firma!” este sustinuta de mai multe componente de comunicare cu intreprinderile mici si mijlocii din Romania, inclusiv prin realizarea si prezentarea unui studiu independent privind necesitatile si atitudinile IMM-urilor fata de dezvoltarea platilor electronice, precum si a unor exemple de bune practici implementate de unele firme locale privind utilizarea cardurilor business.


Campania de informare dedicata IMM-urilor vine in completarea numeroaselor initiative desfasurate pana in prezent de Visa Europe si bancile membre in Romania, care vizeaza dezvoltarea platilor electronice, accesul la educatie financiara pentru o categorie cat mai larga de populatie si sprijinirea reducerii evaziunii fiscale. Astfel, Visa Europe a implementat de-a lungul timpului campanii pentru constientizarea faptului ca nu se percepe comision la plata directa cu cardul la comercianti, promovarea unor modalitati alternative de plata a taxelor si impozitelor locale cu cardul, programe de educatie financiara si, cea mai recenta, strategia de promovare a platilor cu cardul in sectorul public.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite