Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Enterprise Applications >> CRM >> Stiri si comunicate

Tot mai multe companii romanesti opteaza pentru mobilitate in business

  EN English translation
15 Mai 2014



Studiile internaționale susțin că în urmatorii 3-4 ani, peste 50% din informatiile procesate în cadrul soluțiilor de business vor fi consumate pe dispozitive mobile. Tendința, spun specialistii, se reflectă și pe piața locală, de altfel, aceasta fiind și concluzia suplimentului Enterprise Mobility pe care Market Watch il va publica in urmatoarele zile.

Mobilitatea este unul dintre cele mai importante trenduri in domeniul aplicatiilor. Odata cu explozia de device-uri mobile, solutiile pentru managementul afacerii au evoluat la un nou nivel facand disponibila informatia in orice moment, pe orice platforma si in orice format. Cerintele au evoluat catre aplicatii care sa creasca productivitatea echipelor mobile, oferind date intr-un mod eficient intr-o interfata simplificata, in timp real, in paralel cu o gestionare facila a proceselor interne de business precum si managamentul intregii retele de utilizatori ” afirmă Dan Vasile, Dynamics CRM Solutions Specialist Microsoft Romania.

Servier Parma, JTI Romania, Vel Pitar sunt doar cateva nume de companii care au derulat recent proiecte complexe de mobilitate. La Vel Pitar, spre exemplu, una dintre cele mai mari companii din industria de morarit si panificatie, 80 de agenti folosesc o solutie CRM pe tablete Lenovo cu Windows 8. Din punct de vedere al mobilitatii, echipa de vânzări a Vel Pitar a avut la dispoziție încă din 2009 o soluție dedicată de tip SFA (Sales Force Automation/Automatizarea Forței de Vânzări) dezvoltată de o companie locală pe platforma Windows Mobile 6.1. Funcționalitățile soluției acopereau cu precădere procesele operaționale de vânzări, însă nu oferea suport pentru gestiunea întregului ciclului de viață al unui client. Complementar, datorită dezvoltării pe Windows Mobile 6.1, soluția nu permitea trecerea la terminale noi cu ecrane multi-touch și nici migrarea la versiuni noi ale sistemelor de baze de date mobile. „Foloseam o aplicație tradițională de automatizare a forței de vânzări care era focalizată pe procesele de preluare a comenzii și mai puțin pe gestiunea relației cu clienții. Prin urmare, nu aveam suport pentru creșterea vânzărilor printr-un management eficient al lead-urilor și oportunităților. Mai mult, dispozitivele utilizate aveau ecrane tactile relativ mici, cu interfață pentru stylus, ceea ce nu simplifica prea mult activitatea unui agent cu 100 de conturi”, afirmă Radu Oancea, Director Național IT, Vel Pitar S.A.
Prin urmare, la începutul anului 2013, Vel Pitar a luat decizia investiției într-o soluție nouă, care să ofere gestiunea completă a relațiilor cu clienții și să aducă un plus de mobilitate și ergonomie angajaților cu activitate de teren. În acest sens, compania a derulat o analiză de piață pentru identificarea soluției potrivite și a ales Microsoft Dynamics CRM pentru că a oferit cel mai bun raport beneficii/cost total al proiectului dar și pentru referințele din piața locală pentru integrarea cu sistemul SAP utilizat de Vel Pitar. Ca dispozitive mobile au fost alese tablete Lenovo cu Windows 8. Analiza Vel Pitar a inclus comparații de funcționalități versus costuri, fiecare element fiind notat conform unei grile proprii. La nivel de costuri a avut în vedere un calcul TCO (Total Cost of Ownership/Cost Total de Proprietate) care alături de licențe și servicii a inclus și integrarea cu soluția ERP, gestiunea conectorilor și administrarea soluției pe 5 ani.

Care sunt asteptarile managementului Vel Pitar de la proiectul de mobilitate?

Conform declaratiilor lui Radu Oancea, asteptarile de la acest proiect sunt ridicate si au in vedere, pe un palier general, urmatoarele:
- Creșterea cifrei de afaceri per client existent printr-o mai bună servire a cerințelor acestora;
- Creșterea numărului de clienți prin identificarea de noi oportunități cu instrumente și angajați dedicați acestui obiectiv;
- Reducerea costurilor pe tranzacție prin eficientizarea proceselor de vânzări și distribuție
- Reducere costurilor de deservire a unui client;
- Îmbunătățirea relațiilor cu clienții.

Dan Vasile, Microsoft Romania
consideră ca: “asteptarile utilizatorului mobil sunt ca solutia sa-l ajute sa inteleaga mai bine clientii, sa-i ofere informatiile necesare pentru a putea lua o decizie rapida si avizata, intr-un mod personalizat astfel incat sa se poata focusa pe activitatile cu impact. Nu in ultimul rand, trebuie sa ii permita sa fie in contact cu oamenii relevanti din interiorul si exteriorul companiei, totul intr-un mod securizat. In acest sens Microsoft ofera intregul spectru de solutii, de la infrastructura software la solutii de business si un roadmap bine definit pentru urmatoarele versiuni. Interfata pentru tablete a Dynamics CRM in Windows 8 ofera o experienta mult imbunatatita si o ergonomie la utilizare facilitand adoptia la utilizare, managementul integrat al retelei si facilitand controlul fluxurilor de business”. Conform analizelor Market Watch, proiectele de mobilitate derulate pe piata locală acoperă cu precadere segmentele de vanzari si relatii cu clientii inclusiv solutii dedicate echipelor mobile de service sau celor pentru reprezentanti medicali. Accelerarea adoptarii solutiilor mobile este determinata si de generalizarea conexiunilor mobile de tip 3G precum si de vanzarile masive de telefoane mobile si tablete.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite