Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Technology >> Mobile >> Stiri si comunicate

Arabesque valorifică avantajele mobilităţii în retail cu ajutorul Intermec şi Total Technologies

03 Iunie 2014



Arabesque, unul dintre principalii furnizori de materiale de construcţii, se adaptează constant la cererile pieţei locale, extinzându-şi portofoliul de produse şi servicii. Pentru a-şi dezvolta şi eficientiza operaţiunile pe zona de retail, Arabesque a apelat la soluţiile mobile Intermec şi la serviciile furnizate de către Total Technologies, principalul partener al acestei companii in România.

Cu o experienţă de 20 de ani în domeniul materialelor de construcţii, compania Arabesque este, la momentul actual, unul dintre principalii furnizori de pe piaţa locală, graţie portofoliului complet de peste 24.000 de produse (materiale pentru construcţii, finisaje şi amenajări) şi gamei extinse de servicii de consiliere tehnică de specialitate. La aceste atuuri se adaugă avantajul unei reţele cu o acoperire naţională (cu centre în Bucureşti, Cluj, Timişoara, Braşov, Constanţa, Iaşi, Craiova, Ploieşti, Piteşti, Galaţi, Piatra Neamţ, Bacău, Focşani, Tg. Mureş, Oradea şi Baia Mare), dar şi regională, prin filialele din Republica Moldova (Chişinău), Bulgaria (Sofia), Ucraina (20 de centre în principalele oraşe).

Începând din 2011, Arabesque şi-a extins liniile de business prin intensificarea prezenţei pe zona de retail, adresând cu precădere companiile de mici dimensiuni şi clienţii persoane fizice. Proiectul a fost deja pus în practică în filialele Arabesque din Galaţi, Constanţa, Craiova şi Cluj, iar anul acesta va include şi Oradea.

„Practic, extinderea pe zona de retail a fost un business pe care l-am pornit de la zero. La momentul actual, proiectul este deja implementat în patru filiale, urmând să se extindă în fiecare an cu alte 2-3 filiale. Anul acesta va fi inclusă pe listă şi Oradea, în timp ce centrul din Galaţi, unde a avut loc proiectul-pilot, va intra într-o fază de optimizare“, ne-a precizat Dorin Călvărăşanu, director IT Arabesque.

Alegerea furnizorului şi a echipamentelor
Fiind vorba de un business cu o viteză mare de operare, timpul de răspuns, oferta diversificată, experienţa şi know-how-ul pe zona de retail, dar şi posibilitatea asigurării serviciilor de suport şi service local (atât în perioada de garanţie a echipamentelor, cât şi post-garanţie) au reprezentat criterii-cheie pentru Arabesque în identificarea unui furnizor de echipamente capabile să răspundă cerinţelor companiei. Criterii care au fost îndeplinite optim de Total Technologies, principalul partener Intermec în România şi centru de service autorizat pentru toată gama de echipamente - Intermec Global Service Provider.

„Înainte de a demara proiectul de extindere a operaţiunilor Arabesque, am analizat atent modelele adoptate de alţi competitori din zona de retail şi best practices-urile urmate de aceştia. Pe baza acestei analize, am realizat in-house o aplicaţie proprie care să permită comunicarea în timp real cu sistemul ERP din background, astfel încât recepţia produselor, încărcarea comenzilor de aprovizionare, verificarea stocurilor, a informaţiilor despre articolele din rafturi etc. să poată fi realizată direct din magazin, prin intermediul terminalelor mobile. În a doua etapă, de identificare a furnizorului de echipamente, am ales din prima Total Technologies, pentru promptitudinea cu care au tratat solicitările noastre – viteza este un element extrem de important în business-ul nostru – şi disponibilitatea de consiliere la alegerea echipamentelor . Dar şi pentru faptul că echipamentele Intermec oferă avantajul siguranţei în exploatare şi al simplităţii operării, fiind uşor de utilizat şi intuitive“, explică directorul IT Arabesque.

Echipamentele furnizate de Total Technologies către compania Arabesque sunt computerele mobile Intermec CK3, scanerele Intermec SG10 şi imprimantele Intermec PD41 şi PC43.

Câştiguri şi beneficii
Prin utilizarea echipamentelor Intermec, „care au început să fie folosite imediat de la achiziţie, proiectul fiind în continuă extindere“, după cum precizează Dorin Călvărăşanu, s-au atins principalele obiective urmărite de către Arabesque: operaţiuni de retail rapide şi sigure. Totodată, a fost facilitată extinderea opţiunilor aplicaţiei dezvoltate in house de către departamentul IT al Arabesque şi implementate pe terminalele mobile Intermec, astfel încât mai multe activităţi operaţionale să poată fi iniţiate sau efectuate integral chiar din teren, valorificându-se optim avantajele echipamentelor mobile Intermec furnizate de către Total Technologies.

„Beneficiile au fost rapid vizibile. De exemplu, ca să rezolvi o inadvertenţă la o recepţie este necesar accesul la informaţii, iar aplicaţia dezvoltată şi terminalele Intermec ne permit să accesăm toate datele necesare operatorului, fără a mai lua legătura cu altcineva de la vânzări, contabilitate etc., pentru a lămuri unde şi de ce a apărut eroarea. Am reuşit astfel să eliminăm intermediarii, iar utilizatorii finali ai terminalelor şi aplicaţiei pot lua direct deciziile finale pe baza informaţiilor pe care echipamentele mobile le pun la dispoziţia lor direct on-site (preţ, stoc, date furnizori, orice informaţii la nivel de reper etc.)“, explică directorul IT Arabesque. A cărui concluzie este clară: echipamentele mobile Intermec furnizate de Total Technologies au permis creşterea vitezei de operare şi eliminarea erorilor din operaţiunile de vânzare, inventariere şi recepţie realizate de către angajaţii Arabesque, generând o creştere a productivităţii.

Atuurile echipamentelor Intermec
• Computerele mobile Intermec CK3 sunt echipamente complexe, care permit automatizarea activităţilor din depozitele de retail şi îmbunătăţesc viteza şi acurateţea operaţiunilor de scanare. Echipamentele sunt dotate cu tehnologii performante de scanare a codurilor 1D şi 2D, beneficiază de opţiuni multiple de comunicare, de o autonomie extinsă şi de un nivel superior de fiabilitate.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite