Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Aurelia Hotăranu, Lafarge România „Excelența în IS/IT reprezintă un catalizator pentru leadership-ul Lafarge în domeniul materialelor de construcții“

11 Iunie 2014



Aurelia Hotăranu activează în două domenii eminamente masculine: materiale de construcții și IT. A coordonat planificarea strategică IT a companiei Lafarge în Europa Centrală și recent, ca urmare a reconfigurării funcției IT în cadrul grupului Lafarge, de la 1 aprilie a.c. postul său devine Europe, Middle East & Africa Governance & PMO și BRM (Business Relation Management) pentru Europa de Est. După cum ne-a mărturisit, povestea vieții sale profesionale este povestea unui șir lung de proiecte.

Ați absolvit Facultatea de Planificare, Statistică și Cibernetică Economică din cadrul ASE București, în 1984, iar de atunci parcursul dumneavoastră profesional a fost strâns legat de IT. De ce ați ales o carieră în IT&C?

Nu a fost o întâmplare. De fapt, am urmat cursurile Liceului de Informatică Petru Groza, în prezent Colegiul Național de Informatică Tudor Vianu, și am ajuns la concluzia că îmi place domeniul, dar nu atât de mult încât să mă îndrept către zona de infrastructură sau inginerie. Pentru că am și o afinitate cu procesele financiare am decis să urmez o facultate cu profil economic, dar care, în același timp, să aibă deschidere și către IT. IT-ul are aplicabilitate în toate domeniile și am preferat să fie în economie.

Ascensiunea profesională se leagă foarte mult de compania pentru care lucrați, Lafarge România. Care a fost traseul urmat după absolvirea facultății?

În septembrie 1990, am înființat compania ESSI International, cu participare străină, împreună cu alți 3 colegi. Compania a fost axată pe dezvoltare de sisteme informatice pentru clienții din diverse domenii. Rolul meu a fost de coordonare a dezvoltării funcţionale a unui sistem informatic integrat pentru gestiunea întreprinderii și a implementării sale la clienți din zona întreprinderilor mari și mijlocii printre care și fabrici de ciment. În iunie 1998, am început colaborarea cu Lafarge, care a decis să utilizeze sistemul nostru informatic pentru câțiva ani. Am coordonat ulterior adaptarea și evoluția sistemului conform modelului de business Lafarge în România și Moldova, precum și implementarea altor aplicații standard, contribuind la integrarea companiei de ciment din România în cadrul Grupului. În anul 2000, ca Finance Manager în activitatea de Agregate & Betoane Lafarge – Agregatele și Betoanele erau companii nou achiziționate – am contribuit la integrarea acestor companii și alinierea la standardele Grupului. În 2004, am coordonat un proiect de implementare a sistemului ERP Lafarge în Agregate, Betoane, Gips și Ciment Moldova (la un an după implementarea sa în Ciment România). Obiectivul principal a fost de a unifica platformele IT la nivelul tuturor liniilor de business pentru a facilita crearea serviciilor financiare partajate la nivelul Lafarge România.

Serviciile financiare partajate au fost o noutate pentru Lafarge România și între 2004-2007 colaborarea cu echipa IT a vizat continua îmbunătățire/adaptare a soluțiilor IT existente, pentru a facilita procesele financiare. Între 2007-2010 am fost numită Director IT Lafarge România & Moldova și Strategie și Planificare IT în Europa Centrală, ca urmare a migrării principalelor aplicații în Centrul Regio-nal IT Lafarge din Polonia, precum și integrarea echipei românești. Între 2010-2013, din funcția de Director Coordonare IT Europa Centrală și Planificare Strategică Europa, am gestionat relația cu managementul IT și de business din unitățile operaționale din regiune, precum și coordonarea directă a unor echipe IT. A urmat o nouă consolidare a centrelor de date și a aplicațiilor la nivelul Europei. Funcția de planificare strategică IT este extinsă la nivelul Europei, iar începând cu 2013 la nivel EMEA. Pentru a asigura guvernanța IT eficientă la nivelul Grupului și al Centrelor de Servicii regionale, dar și pentru a suporta transformarea IT la nivel de Grup cu echipe globale, s-a decis începerea proiectului global de implementare a unui sistem de guvernanță și management al serviciilor IT (ITG/ITSM). Am participat în acest proiect, reprezentând EMEA în procesele de demand management și project portfolio management, precum și a proceselor transversale de management financiar și de gestionare a timpului pe procesele IT.

Ca urmare a transformării IT în Grupul Lafarge, de la 1 aprilie 2014 postul devine Europe, Middle East & Africa Governance & PMO (Project Management Office) și BRM (Business Relation Management) pentru Europa de Est, dar având în principal aceleași responsabilități într-o organizație IT reconfigurată.

Am luat hotărârea să lucrăm pentru Lafarge și de atunci nu am avut niciodată gânduri de a pleca. După cum ați văzut, nu m-am plictisit. Povestea vieții mele profesionale este povestea unui șir lung de proiecte. Chiar dacă am avut o traiectorie și prin domeniul financiar, în general au fost situații în care a fost nevoie tot de capabilități de project manager pentru proiecte de integrare, reorganizare și întotdeauna de implementare de sisteme informatice care să susțină modelele operaționale.

Care sunt prioritățile noii funcții?

În acest moment, prioritățile postului pe care îl am sunt legate de alinierea și consolidarea procesului de guvernanță ca urmare a integrării țărilor din Africa și Middle East în Regiunea IT EMEA, în paralel cu continuarea proiectului de implementare a soluției ITG/ITSM în EMEA. Complexitatea este generată de numărul mare de țări în scop și relația relativ recentă cu echipele IT/business din țările din Africa și Middle East, precum și de maturitatea diferită a organizațiilor IT sau de experiența lor cu guvernanța Lafarge.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite