Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Aurelia Hotăranu, Lafarge România „Excelența în IS/IT reprezintă un catalizator pentru leadership-ul Lafarge în domeniul materialelor de construcții“

11 Iunie 2014




Care sunt provocările IT cu care vă confruntați în domeniul în care activați?

În general, provocările IT cu care mă confrunt în domeniul meu de activitate sunt legate de complexitatea procesului de guvernanță IT, generată de prezența în scop a numeroase țări și relația – relativ recentă – cu echipele IT/business din țările din Africa și Middle East, a căror integrare în organizaţia IT EMEA a început în 2013. În Africa ne confruntăm cu probleme de infrastructură – conectarea la rețeaua WAN – dar colegii din echipa globală de infrastructură se ocupă acum de punerea la punct a comunicațiilor. Merită adăugat că această situație o întâlnim și în Europa de Est, în principal în cazul locațiilor de Agregate și Betoane care pot fi izolate, caz în care legăturile nu sunt fiabile sau sunt foarte scumpe.

Pe zona soluțiilor IT cred că avem nevoie să creștem un pic agilitatea de a livra soluții mai rapid. De multe ori, business-ul evoluează într-un anume fel, iar IT-ul este un activator al acestor procese și soluțiile trebuie adaptate.

În Europa de Est industria de construcții avea o tradiție recunoscută, dar nu și una IT. Cum a fost asimilat modelul de guvernanță IT la nivel regional?

Uitându-mă la țările pe care le-am coordonat în Europa Centrală și pe care le mai coordonez în Europa de Est, aș putea spune că e de la caz la caz. Depinde de maturitatea organizației IT și de experiența de lucru în Lafarge. În 2007, când am preluat prima dată funcția în Europa Centrală, am găsit o situație mai bună în anumite privinţe în țări din Europa de Est: România, Moldova, Serbia, în care IT-ul a înțeles foarte bine nevoile de business și a găsit soluții tehnice, deşi de multe ori locale. N-a fost atât de ușor să adere la standarde, pentru că soluțiile standard aduc și procese de business standard. De asemenea, au fost țări în care echipa IT nu era atât de matură pentru a adopta procese de guvernanţă. Împreună cu grupul, prin training, prin rularea anuală a procesului de planificare strategică IT pe următorii 3 ani aliniat cu strategiile de business, echipele locale au început să adopte treptat această abordare. Nu pot spune că este perfect, încă mai e de lucrat, dar decalajul a fost micșorat.

Viziunea declarată în Lafarge este că excelența în IS/IT reprezintă un catalizator pentru leadership-ul Lafarge în domeniul materialelor de construcții.

Care sunt realizările profesionale cu care vă mândriți?


Una dintre ele a fost realizarea sistemului informatic împreună cu echipa ESSI, care a fost utilizat de diverse întreprinderi din România, inclusiv de Lafarge, până la înlocuirea lui cu ERP-ul standard în 2004-2005.

În perioada Lafarge, implementarea sistemului ERP pentru liniile de business Agregate, Betoane și Gips din România și Ciment din Moldova în cadrul unui proiect comun derulat în 2004 și facilitarea producerii primului plan strategic IS (3YISP) pe următorii 3 ani pentru zona Africa și Middle East în 2013, în contextul în care anul 2013 a însemnat pentru mine primul contact cu aceste țări.

Aș adăuga și integrarea companiilor de Agregate și Betoane și crearea Serviciilor Financiare Partajate în Lafarge România.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite