Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

ERP, studiu versus piaţă

02 Iulie 2014



Un studiu recent, dat publicităţii de compania Sage (furnizor de soluţii ERP în top 3 global, conform Gartner după SAP şi Oracle), atestă o tendinţă interesantă pe piaţa locală a soluţiilor de business. Nu ştiu relevanţa statistică a studiului, însă concluziile acestuia merită comentate.

Prima remarcă este legată de concluzia studiului că 88% dintre companii nu reuşesc să fructifice investiţiile făcute în tehnologie. Procentul este dat la nivel european, pentru România valoarea fiind de doar 70%. Aceasta înseamnă o pierdere de 9,6 miliarde de euro, ceea ce reprezintă o medie de 43.000 de euro de companie. Dincolo de cifre, care ar putea fi viciate de baza statistică a studiului, realitatea este că, de cele mai multe ori, IT-ul promite mai puţin decât ajunge să livreze, iar o bună parte dintre clienţi sunt dezamăgiţi de gradul de utilizare a soluţiilor, precum şi de beneficiile obţinute. Principalele cauze sunt alegerea unei soluţii prea complexe faţă de nevoile reale din organizaţie, lipsa consultanţei pentru personalizarea aplicaţiei, atenţia redusă alocată pregătirii utilizatorului, dar şi utilizarea redundantă a mai multor aplicaţii.

O altă concluzie a studiului are legătură cu Social Media, care este o funcţionalitate importantă pentru 72% dintre companiile româneşti, faţă de 64% cât este media europeană. În mod evident, în România, profesioniştii din Social Media duc o luptă aprigă pentru impunerea reţelelor sociale drept un canal relevant pentru comunicare şi promovare, însă nu cred că firmele româneşti pun un mare accent pe acest aspect. Dă bine într-o discuţie, însă nu am văzut în piaţă solicitări reale pentru Social CRM, integrări cu LinkedIn şi Facebook, monitorizarea conversaţiilor pe Twitter etc. Subiectul mi se pare un balon de săpun. În mediul B2B multe companii se joacă, pentru că joaca pe Social Media este ieftină, dar sunt departe de a integra astfel de funcţionalităţi în core-business.

Ultimul aspect pe care aş vrea să-l aduc în discuţie îl reprezintă planurile de investiţii pentru perioada următoare. Studiul mai afirmă că 28% dintre companiile româneşti folosesc deja un ERP (aş defini ERP ca un sistem de administrare a afacerii care integrează date şi procese din întreaga organizaţie) şi că 36% au ca prioritate de business pentru următorii ani investiţia într-o soluţie ERP. Mai mult, 70% vor să investească în Cloud. Iarăşi cred că trebuie să ne detaşăm de cifre şi să înţelegem tendinţele: companiile româneşti vor să cumpere soluţii de gestiune pentru că au nevoie să fie mai eficiente şi să-şi crească veniturile, dar vor să fie ieftin, implementat rapid şi uşor de administrat. Adică ceea ce promite Cloud-ul, dar nu în mod obligatoriu Cloud. Aş miza mai degrabă pe hosting privat, proiecte on premises facturate în regim de închiriere, pe orice alte inginerii financiare, dar nu pe un pur ERP în Cloud.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite