Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Cum măsurăm performanța departamentului HR?

02 Iulie 2014



Măsurarea performanței departamentului HR este o chestiune care apare din ce în ce mai des în discuțiile specialiștilor în resurse umane, deoarece organizațiile vor să transforme departamentul HR dintr-un centru de cost într-unul de profit. Dacă în departamentul de vânzări, stabilirea și urmărirea îndeplinirii unor ținte de vânzări este relativ facilă, evaluarea performanței unui angajat în resurse umane este de multe ori subiectivă și depinde de politica generală a companiei.



Conform specialiștilor HR, există mai multe modalități de evaluare a performanței departamentului de resurse umane, însă cea mai răspândită metodă este KRA (Key Result Areas) pentru întregul departament – performanța definită prin responsabilităţile de bază ale postului.
Identificarea indicatorilor de performanţă pentru Departamentul de Resurse Umane şi calibrarea acestora trebuie realizată în funcţie de mai mulţi factori: specificul activităţii, număr total angajaţi companie, număr angajaţi în departamentul resurse umane, politica de resurse umane, politica motivaţională şi de retenţie a personalului.
Metoda KRA ajută indivizii: să-și clarifice rolurile, să-și alinieze rolurile planului de business sau strategic al organizației, să se concentreze asupra rezultatelor, să comunice altora obiectivul rolului lor, să stabilească obiective și țeluri, să-și prioritizeze activitățile și astfel să-și gestioneze mai bine timpul/munca, să ia decizii cu valoare adăugată.
Key Result Areas sunt gestionate prin KPAs – Key Performance Areas și KPIs – Key Performance Indicators.
Key Performance Areas sunt zonele din interiorul departamentului HR unde un individ sau grup este responsabil/răspunzător pentru rezultate. Pentru a gestiona fiecare KRA/KPA este stabilit un set de KPI.

KRA/KPA/KPI sunt ghidate de:
• viziune
• misiune
• obiectivele companiei
• strategia companiei
• unități operaționale/planuri departamentale/strategie.

Patru perspective pentru evaluarea departamentului HR

Conform specialiștilor HR, evaluarea departamentului HR se poate realiza din patru perspective: strategică, operațională, financiară și a clientului.
Perspectiva strategică – rezultatele inițiativelor strategice gestionate de departamentul HR. Perspectiva strategică se concentrează pe măsurarea eficienței obiectivelor majore legate de strategie ale oamenilor.
De exemplu, strategia de afaceri adoptată pentru programele majore de schimbare organizațională, pe măsură ce organizația s-a confruntat cu restructurări majore și mai multe fuziuni și achiziții. În acest context, capacitatea organizației de gestiune a managementului schimbării va fi un factor-cheie în succesul sau eșecul executării acesteia. Prin urmare, măsurarea capacității companiei de a gestiona schimbarea în mod eficient reprezintă o măsură de bază a eficienței HR și va avea o contribuție cheie pentru succesul viitor al afacerii.

Exemple:
• capacitatea organizației de management al schimbării;
• pachetul de compensații și beneficii;
• sondaj privind cultura organizațională;
• bugetul HR;
• planul anual de resurse HR;
• nivel de competențe etc.

Perspectiva operațională – sarcinile operaționale la care HR-ul trebuie să exceleze. Această parte din tabloul de bord asigură răspunsurile la întrebările despre eficacitate și eficiență în conducerea proceselor HR care sunt vitale pentru organizație. Exemplele includ măsurarea proceselor HR în termeni de costuri, calitate și timp, precum timpul de ocupare al posturilor vacante.

Exemple:
• timpul de ocupare al locurilor vacante;
• absenteism pe categorii de locuri de muncă;
• costuri cu accidentele;
• costuri de training per angajat;
• ore de training per angajat;
• durata medie a exercitării unei funcții în companie;
• timp irosit din cauza accidentărilor;
• număr de programe publicitare de recrutare;
• rata de retenție etc.




Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
Aaron
Article plagiarized from http://en.allexperts.com/q/Human-Resources-2866/2008/6/KRA-KPA-KPI-HR.htm. The actual author of this article is Leo Lingham - 6/9/2008. Luiza Sandu should be exposed for presenting stolen work as her own. Beyond shameful!!! It is and will be litigious.
06 Decembrie 2016, 08:34:44