Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

RICAP susține inovatorii români

04 Iulie 2014



Inovatorii români care au deja un produs cu care și-au propus să iasă pe piața internațională, dar nu știu cum să îl comercializeze, pot apela la RICAP (Programul de Asistență în Comercializarea Inovării din România). RICAP este un program care susține antreprenorii români cu tehnnologii inovative să ajungă pe piața internațională cu produsele lor și răspunde la unele dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă inovatorii: lipsa accesului la capital, a informațiilor despre piață și a conexiunilor la rețele internaționale de parteneri și investitori.

Aflat la a doua ediție, RICAP a susținut deja 15 inovatori din România. Aceștia au intrat în rețeaua internațională a Larta Institute, partenerul american al programului, au abordat nevoi specifice legate de comercializare, au participat la traininguri, au lucrat la instrumente de comercializare și au beneficiat de peste 30 de introduceri strategice cu posibili parteneri din SUA și Europa. În plus, două companii au fost în Statele Unite unde au beneficiat de aproximativ 15 întâlniri de business cu posibili parteneri și finanțatori.

Prima rundă pilot a programului s-a desfășurat între ianuarie-mai 2014, iar între 3 iunie-15 iulie se lansează următoarea rundă de aplicații pentru antreprenorii cu idei inovative.

În etapa a doua a RICAP s-au înscris – până la publicarea acestui articol – 30 de companii, având în principal ca domeniu de activitate IT&C. Organizatorii sunt însă optimiști. În ediția precedentă, cele mai multe înscrieri s-au făcut în apropierea deadline-ului. Domenii de activitate eligibile sunt: IT&C, mecanică, mecatronică, tehnologii agricole, bio-tehnologii sau orice alt domeniu în care a fost dezvoltată o tehnologie inovativă. Grupul țintă al programului sunt întreprinderile mici și mijlocii.

„Ecosistemul de inovare în România este foarte fragmentat. Există oaze de înaltă tehnologie, cu competențe tehnice extraordinare, dar cu competențe de marketing și comercializare poate nu la fel de bune. Există multe inovații, invenții, idei care pot părea sau care chiar sunt geniale, dar care nu reușesc să ajungă la lumină și nu reușesc să îndeplinească visul inovatorului în tehnologie, care este acela de a avea un impact asupra lumii înconjurătoare. Prin acest program, încercăm să comercializăm tehnologii inovative pe piața globală, într-un mod profitabil. Programul nu merge numai pe ideea că există o expertiză în SUA pe care o folosim. Ideea în sine este de a constitui un ecosistem local, o rețea de companii inovative și de mentori locali“, a declarat Dragoș Pîslaru, director de program RICAP și manager general GEA Strategy & Consulting.



Astfel, în program sunt selectați mai mulți antreprenori inovativi în tehnologie, cărora le este desemnat un Principal Advisor, un mentor din SUA cu experiență semnificativă în domeniul respectiv, și un mentor local, pe baza nevoilor de comercializare și o experiență pe care o au cei doi mentori. După un proces de evaluare, 15 antreprenori cu tehnologii inovative vor fi selectați pentru a participa în program începând din toamna acestui an.

„Al doilea ciclu RICAP se desfășoară între octombrie 2014-ianuarie 2015. Pe baza experienței de până acum, va fi o perioadă destul de intensă de mentorat și training personalizat. Participanții de top din acest program vor merge în SUA pentru o sesiune care are ca scop prezentarea companiei în întâlniri față în față de nivel extrem de înalt, atât cu potențiali investitori, cât și cu parteneri și cadre universitare“, explică Dragoș Pîslaru.
RICAP este rezultatul unui parteneriat între Centrul Român pentru Inovație în Dezvoltare Locală (CRIDL) și Institutul Larta, localizat în Los Angeles, SUA. Programul este finanțat de Romanian-American Foundation (RAF) și implementat cu sprijinul GEA Strategy & Consulting.

„Există enorm de mult talent în România, însă eu cred că vă lipsesc trei lucruri: în primul rând îndrăzneala – să gândiți dincolo de voi, dar nu la un nivel atât de larg și înalt, încât să credeți că sunteți cei mai buni din lume; poate că sunteți, dar nu știți asta, pentru că încă nu ați depășit granițele locale. În al doilea rând, nu aveți o bază suficientă de contacte care să vă ajute și să vă dea certitudinea că inovarea voastră se poate impune la nivel global. În al treilea rând, nu aveți banii necesari, o problemă deloc specifică României. Suntem o companie dedicată comercializării inovării, aflată în al 21-lea an de existență. Am creat un ecosistem în jurul nostru în SUA și în lume și unul dintre angajamentele pe care ni le-am luat în România este să ajutăm la dezvoltarea și generarea infrastructurii locale de care aveți nevoie pentru a continua și sprijini procesul de inovare din această țară“, a declarat Rohit Shukla, CEO Larta Institute.

Wyliodrin: studiu de caz
Wyliodrin este una din companiile care a avut șansa să fie selectată pentru sesiunea intensivă de training din SUA.
„Wyliodrin simplifică procesul de programare a dispozitivelor embedded. De pe PC, telefon, tabletă sau laptop, software-ul Wyliodrin permite utilizatorilor să interacționeze cu dispozitivul conectat la internet chiar și de la distanță. În acest fel, utilizatorul poate programa roboți, controla o stație meteo de acasă sau de la birou“, spune Alexandru Radovici, fondator Wyliodrin.
Ideea proiectului s-a născut din dorința de a transmite generațiilor tinere (liceeni, studenți) pasiunea pentru inginerie și electronică, astfel încât să poată aplica toate cunoștințele teoretice dobândite prin construirea de aplicații practice.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite