Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Primăria Sibiu, eficientizare prin Data Center-ul propriu

04 Iulie 2014



Proiectele IT ale Primăriei Sibiu s-au remarcat de-a lungul anilor în administrația publică locală, atât prin gradul ridicat de complexitate, cât și prin viziune. Primăria Sibiu dispune în prezent de un sistem informatic puternic şi bine pus la punct, iar din 2010 a devenit prima instituţie de acest fel din ţară care dispune de un Data Center. Astăzi, Primăria Sibiu şi serviciile publice sunt inter-conectate printr-o reţea metropolitană cu peste 500 de calculatoare şi 30 de servere.

Odată cu dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii IT în cadrul Primăriei Sibiu şi a serviciilor subordonate Consiliului Local Sibiu, cu creşterea numărului de computere şi implementarea unor soluţii noi pe platforme software moderne şi dată fiind creşterea volumului de date stocate, sala serverelor a devenit neîncăpătoare. Municipalitatea a fost nevoită să caute și să amenajeze un alt spațiu destinat serviciilor informatice și a serverelor din sediul primăriei. Subsolul clădirii a fost considerat corespunzător nevoilor instituției, iar pentru lucrările de amenajare a Data Center-ului a fost organizată o licitație publică, valoarea proiectului fiind de peste jumătate de milion de lei.

„Încă din anul 2000, Primăria Sibiu şi oraşul Sibiu au avut o dinamică aparte, un ritm foarte alert de dezvoltare şi, prin urmare, şi nevoile în domeniul IT, al gestionării bazelor de date şi a informaţiilor erau din ce în ce mai concrete, la un nivel din ce în ce mai înalt. Aceasta datorită unui management modern al instituţiei care a dorit şi căutat soluţii actuale şi eficiente pentru a crea astfel o administraţie publică modernă. Proiectul de modernizare a fost demarat în anul 2009 şi condus o bună perioadă de şeful Departamentului IT de atunci, domnul Adrian Bucura. Eu, împreună cu inginerul de sistem Costel Răuţoiu, am reuşit să îl ducem la bun sfârşit. Foarte importantă pe parcursul acestui proiect a fost susţinerea conducerii instituţiei, mai ales a domnului primar, care a acceptat şi încurajat implementarea conceptului de Data Center în cadrul Primăriei Sibiu“, precizează Camelia Burlacu, Șef Serviciul Informatică Primăria Sibiu.

Data Center-ul a fost construit pe baza unui studiu realizat în colaborare cu IBM România, fiind proiectat şi construit în conformitate cu cele mai înalte standarde din domeniu. Amenajarea și dotarea acestuia au durat aproximativ 3 ani.

Provocări și beneficii
Planificarea, implementarea și finalizarea unui proiect atât de complex precum construirea unui Data Center reprezintă o provocare și un proces extrem de complex pentru orice companie care se angajează la o astfel de acțiune. Procesul este cu atât mai dificil pentru o instituție publică, ale cărei cerințe și nevoi sunt speciale.

„Provocările cu care ne-am confruntat au fost de natură logistică. În primul rând, găsirea unui spaţiu corespunzător amenajării acestuia, pentru că sediul Primăriei este situat într-o zonă istorică. Datorită localizării acestei clădiri, a fost de asemenea necesară o grijă deosebită pentru amplasarea aparatelor de climă şi a generatorului, pentru că trebuia conservat şi aspectul clădirii. Şi mutarea echipamentelor din vechea cameră a serverelor în Data Center a comportat eforturi logistice, ţinând cont că sistemul IT era funcţional şi în producţie“, explică șeful Serviciului Informatică al Primăriei Sibiu.

Data Center-ul deserveşte exclusiv Primăria şi serviciile publice şi asigură stocarea, procesarea, backup-ul şi restaurarea datelor.

„Prin amenajarea acestui Data Center a fost creat un mediu responsabil şi sigur, atât din punct de vedere logic, cât şi fizic, care centralizează şi stochează datele întregului sistem informatic din Primăria Sibiu şi serviciile publice. Acesta oferă flexibilitate, scalabilitate, capacitate de procesare şi stocare a unui volum mare de date, backup/restaurare de date, servicii centralizate de management a infrastructurii existente sau viitoare. Beneficiarii, sunt, în principal sibienii, care beneficiază de servicii de o mai bună calitate, livrate mai repede. Şi angajaţii Primăriei Sibiu şi bineînţeles cei ai serviciului IT sunt beneficiari, având astfel un sistem modern pentru a se achita de sarcini, pentru a livra informaţiile sau serviciile. Acest sistem este foarte flexibil astfel încât noi, cei din departamentul IT, putem oferi colegilor din administraţia locală sprijin şi spaţiu de dezvoltare şi modernizare, în funcţie de evoluţia tehnicii de calcul și de nevoile instituţiilor“, adaugă Camelia Burlacu.

Deși Data Center-ul este operațional de câțiva ani și deservește cu succes activitățile Primăriei – Primăria Sibiului reprezentând, de altfel, un adevărat model de bune practici în ceea ce privește informatizarea unei administrații publice la nivel local – interesul pentru un astfel de proiect din partea altor municipalități se lasă încă așteptat.

„Conceptul ar putea fi replicat, dar trebuie adaptat pe specificul şi particularităţile fiecărei unități administrativ-teritoriale mari, reşedinţă de județ. Sigur, este nevoie de specialişti pentru întreţinerea lui, care sunt foarte greu de găsit în condiţiile actuale de salarizare a funcţionarilor publici. Eu nu am primit astfel de solicitări din partea altor municipii sau oraşe“, mai spune Camelia Burlacu.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite