Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Despre parteneriatul IBM – Apple sau nimic nou pe frontul de Vest

31 Iulie 2014



Prin 2013, pe când participam la un eveniment major IBM în Statele Unite, am fost surprins de prezenţa lui Walther Isaacson cu un discurs despre Steve Jobs chiar în deschidere (adică acolo unde vorbeşte de obicei CEO-ul), dar şi de promovarea intensă a proiectelor IBM pe terminale Apple. Printre altele, evenimentul a prezentat cazul unui spital din Canada unde toţi medicii ţineau evidenţa pacienţilor pe iPad-uri, iar halatele aveau un buzunar special pentru tabletă și au adus pe scenă o parte din echipa spitalului pentru a ilustra forța proiectului.

Prin urmare, anunţul recent despre parteneriatul încheiat între IBM şi Apple, prin care IBM va dezvolta aplicaţii şi va vinde terminale mobile, nu mi se pare deloc surprinzător. Dimpotrivă chiar. O simplă privire spre cele două companii arată că Apple nu are o amprentă în mediul enterprise atât de mare şi tare pe cât se crede (a se vedea problemele de gestiune ale flotelor mobile de pe iPad și iPhone) şi nici nu poate sau nu vrea să dezvolte un vector de vânzare (directă sau indirectă), în ciuda unor parteneriate încheiate cu alte companii. Apoi, IBM nu mai înseamnă de mult doar hardware and stuff, iar în România, cel puţin, are cea mai mare echipă de consultanţi SAP, spre exemplu. Prin urmare, forța de vânzări IBM concentrată exclusiv pe zona aceasta va sluji ideal obiectivului parteneriatului pentru că poate face push pe segmentul de mobilitate și cloud.

Pe de altă parte, IBM nu are în portofoliu produse pentru end-user, adică telefoane şi tablete, dar înţelege perfect ideea de mobilitate. Cu cine s-ar fi putut alia? Cu tandemul Microsoft-Nokia, cu Samsung sau HTC? IBM doreşte „best tool on the market“ și, prin urmare, Apple devine singura opţiune, mai ales din perspectiva atracţiei exercitate de produsele „i“ în rândul corporatiştilor americani. În Statele Unite, dacă în urmă cu 4-5 ani pe cureaua fiecărui whitecollar atârna un BlackBerry, acum situaţia este cu totul alta – iPhone-ul a devenit parte din uniformă.

Concluzia firească? Ar fi fost ciudat să nu se întâmple. Este de urmărit însă evoluția acestui parteneriat pe termen lung.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite