Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

ABC Data România îşi consolidează poziţia pe piaţa locală

31 Iulie 2014



La şase luni de la intrarea oficială pe piaţa locală, ABC Data România îşi creşte constant cota de piaţă şi îşi consolidează poziţia în topul distribuitorilor IT&C. Alexandru Gheorghiu, director comercial ABC Data Distribuţie, ne-a prezentat succint priorităţile companiei şi strategia de dezvoltare pe plan local şi regional.



Cât de aproape sunt obiectivele pe care vi le-aţi propus la începutul acestui an?

Suntem în grafic în ceea ce priveşte cota de piaţă şi ne vom atinge până la sfârşitul acestui an obiectivul de intrare în Top 15 jucători din piaţa locală de distribuţie IT&C. Am ajuns în acest moment la aproximativ 750 de reselleri şi estimez că vom ajunge la o cifră de circa 3.000 de revânzători înregistraţi activi, până la sfârşitul lui 2015. Ceea ce înseamnă un ritm de creştere lunar de 100-150 de parteneri. Estimăm pe baza rezultatelor înregistrate şi a analizelor noastre că vom accede în Top 5 la începutul lui 2016, mai devreme decât ne-am propus. Analizele se bazează pe creşterea organică a canalului de revânzători şi pe extinderea constantă a portofoliului de produse şi servicii.

Aţi luat în calcul şi oportunitatea introducerii în portofoliu a produselor româneşti?

Este un aspect pe care l-am analizat, dar momentan ne limitează lipsa unui depozit local. Pe de altă parte, ABC Data este o companie matură din perspectiva gamei de produse pe care o oferă partenerilor săi, iar pentru unele pieţe este inoportună, cel puţin la momentul de faţă, introducerea unor produse fabricate în România. Piaţa de consumatori finali diferă, iar canalele ABC Data din alte ţări nu sunt neapărat aceleaşi cu cele pe care le adresăm în România. Există însă câţiva producători locali pe care suntem interesaţi să îi includem în oferta noastră la nivel local.

Cum veţi depăşi limitările induse de lipsa unui depozit local?
Până la sfârşitul lui 2014 va fi inaugurat şi total funcţional un depozit local amplasat în Bucureşti, care ne va permite creşterea vitezei de livrare şi extinderea portofoliului de produse cu anumiţi producători cu achiziţie locală. Nu va genera însă şi o scădere de preţ pentru că investiţia în logistică este o investiţie pe care am făcut-o în canal. Nu am perceput o taxă şi nu am ascuns nicun cost în marja noastră de profit pentru a deservi acest canal.

Cât de actual mai este proiectul dezvoltării unui hub regional în România?
Proiectul reprezintă o garanţie a rămânerii noastre în piaţa locală şi este unul dintre elementele politicii de extindere şi dezvoltare ale ABC Data, o companie cu un business bine pus la punct, transparent şi cu capacităţi deosebite de export. Intenţionăm să materializăm şi în România aceste avantaje competitive, pentru ca apoi să extindem partajarea bunelor practici către alte pieţe. Dezvoltarea unui hub la nivel local ne va permite abordarea unor pieţe adiacente, precum Moldova, Bulgaria, dar mai ales ţările din fosta Iugoslavie (Croaţia, Slovenia, Macedonia, Serbia), care sunt o ţintă directă. Cel mai probabil, vom începe această extindere a operaţiunilor ABC Data cu ţările membre UE, respectiv Croaţia şi Bulgaria.

Care sunt priorităţile stabilite pentru sfârşitul acestui an?
O primă prioritate am şi amintit-o: inaugurarea şi darea completă în funcţiune a depozitului din Bucureşti. O a doua direcţie importantă este investiţia în business-ul online, atât din perspectiva canalului, cât şi a faptului că vrem să creştem gradul de utilizare a instrumentelor noastre online. Este vorba de Interlink, platforma noastră B2B, şi de Businesslink, un instrument de automatizare a vânzărilor extrem de util pentru piaţa online, pentru că permite un răspuns rapid la cereri prin oferirea de soluţii concrete. A treia prioritate, este reprezentată de extinderea canalului de revânzători activi, previziunile noastre fiind că vom atinge nivelul de 1.500 de parteneri până la sfârşitul anului. Odată atins acest prag, vom investi mai mult în zona de comunicare şi marketing pentru a adresa noi zone de piaţă.

Cum estimaţi că va fi bilanţul după un an de activitate?
La sfârşitul lui ianuarie 2015, ne vom atinge obiectivele propuse în proporţie de 100%. Vom înregistra creşteri mai mari decât cele preconizate pe zona de retail online, datorate cu precădere instrumentelor noastre de tranzacţionare directă, Businesslink şi Interlink. În zona contractelor cu sectorul public, cred că primele rezultate vor apărea undeva la jumătatea anului viitor.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite