Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Furnizorii de echipamente telecom își regândesc politicile

01 August 2014



Competiția acerbă dintre operatorii telecom românești n-a ocolit nici producătorii de echipamente de telecomunicații, în ciuda crizei economice prelungite. Piața românească este gazdă pentru majoritatea jucătorilor importanți, care fie și-au deschis propriile reprezentanțe, fie încearcă să-și consolideze poziția prin intermediul partenerilor. Pentru unii dintre ei, 2013 și criza au reprezentat oportunități de dezvoltare și creștere a business-ului local.

Giovanni Dalla-Vedova, Country Manager Ericsson Romania și Ericsson Head of Sales for Romania and Moldova, crede că, în România, impactul crizei a fost atenuat de forța jucătorilor de pe piața locală de telecom: „Bineînțeles, imposibilitatea de a prevedea modul în care va evolua economia țării a făcut ca multe companii să fie mai atente la investițiile pe care le fac, iar unele proiecte au fost amânate. (...) Lansarea, anul trecut, a rețelelor LTE/4G de către cei trei mari operatori mobili de pe piață a fost o mișcare care a presupus investiții substanțiale în infrastructură, dar care a și deschis calea către o creștere continuă a gradului de utilizare și a veniturilor din serviciile de internet mobil, care pot contrabalansa declinul veniturilor din serviciile de voce.“



La rândul său, Michael C. Fritz, Lead Partner Manager CEE, Juniper Networks, subliniază că, în acest sector, spre deosebire de alte țări din Europa Centrală și de Est, România a fost mai puțin afectată de criza economică.
„Operatorii din România şi-au ajustat în mod dinamic şi inteligent bugetele de achiziţii şi operaţiuni ca urmare a scăderii veniturilor din serviciile de voce şi date“, adaugă Lorian Vintilă, Chief Marketing Officer Management/Europe Region/ZTE Division V, care remarcă faptul că operatorii nu au scăzut calitatea serviciilor oferite, ci din contră au ridicat-o folosind alţi furnizori de tehnologii.

Cu toate acestea, caracterul imprevizibil al pieței românești vine să mai domolească din elanul repornirii motoarelor investiționale la turație maximă și al anunțurilor obținerii unor rezultate de afaceri peste așteptări. Ca de exemplu, adoptarea actului normativ privind impozitul pe construcţiile speciale – sau „taxa pe stâlp“.

„Orice schimbare din piața IT&C are un impact indirect asupra business-ului nostru (...). Pe de altă parte, Ericsson nu oferă servicii doar pentru operatori. Dimpotrivă, în ultima perioadă, ne-am extins și către alte industrii, cum ar fi utilități, securitate și servicii publice, proiecte guvernamentale mari, industria media și sisteme inteligente de transport. Astfel, avem o bază de clienți echilibrată și un portofoliu bogat de soluții și servicii care ne oferă posibilitatea să ne dezvoltăm chiar și în vremuri mai dificile. În plus, nu trebuie să uităm că Ericsson România înseamnă și Centrul de Servicii Globale din București, un centru din care oferim servicii și soluții pentru operatori din întreaga lume. De aceea, reglementări locale de tipul celei menționate mai devreme au un impact scăzut asupra activității noastre din țară și asupra rezultatelor noastre de business“, menționează oficialul Ericsson.

Reprezentantul ZTE consideră că reglementările au scopul de a crea un mediu concurenţial şi echitabil pentru toţi jucătorii din piaţă: „Într-adevăr, criza economică a zguduit piaţa însă, la final, atât operatorii, cât şi noi, producătorii de echipamente de telecom, am fost nevoiţi să regândim toate politicile de producţie, finanţare şi livrare. Ca urmare, la această oră livrăm doar echipamente customizate strict pe nevoile clientului, evitând orice componentă care poate creşte preţul şi totodată care nu are utilitate imediată.“

Michael C. Fritz, Lead Partner Manager CEE, Juniper Networks, preferă să nu comenteze asupra impactului crizei și a noilor reglementări în domeniul telecom, menționând însă ca principale obstacole pe piața românească focalizarea numai pe preț și deloc pe soluții și calitate.

În opinia lui Lorian Vintilă, obstacolele cu care s-a confruntat compania la început au fost reprezentate de neîncrederea operatorilor multinaţionali în alţi furnizori, mai precis frica de schimbare a furnizorilor tradiţionali.



Investițiile în infrastructură continuă

Operatorii locali și-au anunțat intenția de a continua investițiile în infrastructură, acordând o atenție deosebită dezvoltării rețelelor 4G și creșterii acoperirii acestora. Piața se transformă în mod extraordinar, impulsionată de trecerea la un nou spectru radio, trecerea de la transmisiunile TV analogice la cele digitale și creșterea rapidă a vizionării de tip multi-screen și a traficului de date mobile.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite