Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Anna Forsberg, Director Regional pentru Europa de Est Axis Communications: „Avantajul de a fi femeie în această industrie este că lumea te va ține minte”

01 August 2014



Anna Forsberg conduce de patru ani echipa Axis Communications în Europa de Est și, după cum ne-a mărturisit, construirea acestei echipe este una din cele mai mari realizări profesionale de până în prezent. 36% din membrii echipei sunt femei, iar Directorul Regional al Axis s-a implicat în toate procesele de recrutare. De altfel, în viziunea companiei, oamenii sunt considerați ca principal avantaj competitiv.



Care a fost parcursul dvs. profesional până în prezent?

Mi-am început cariera în 1998, lucrând pentru Axis Communications AB, ca Area Sales Manager pentru Europa de Est. La vremea aceea, Axis avea un portofoliu de produse foarte diferit, cu focalizare pe serverele de imprimare, care erau utilizate pentru a conecta imprimantele la rețea. În 1996, compania lansase prima cameră de rețea, însă abia din 2004 vânzările au început să ia avânt. În 2003, mi s-a oferit șansa de a conduce biroul Camerei de Comerț Suedeze din Praga (în prezent Business Suedia). Am acceptat noua provocare și m-am mutat în Cehia. În această perioadă, rolul meu a fost de a ajuta companiile suedeze să pătrundă pe piața cehă.
Experiența în lucrul cu distribuitorii IT din Europa de Est m-a ajutat enorm în noul post, chiar dacă clienții erau reprezentați de companii care activau în toate industriile. În 2009, am primit cu plăcere oferta Axis de a mă reîntoarce în cadrul companiei. Axis devenise lider de piață pe segmentul sistemelor video de rețea și se afla pe o curbă accelerată de creștere. Din 2010 sunt Director Regional pentru Europa de Est și am reușit construirea unor echipe regionale de vânzări și suport de succes.

De ce ați ales o carieră în IT&C?
La sfârșitul anilor ’90, o mulțime de tineri și-au croit drum în afaceri, ca mici integratori sau reselleri, transformându-și pasiunea într-un mod de viață. Chiar și azi, din întâlnirile cu profesioniștii IT se poate observa cât de pasionați sunt de tehnologie și, pentru foarte mulți dintre acești oameni, interesul pentru tehnologie reprezintă mai mult decât un loc de muncă. Consider că acest tip de antreprenoriat este foarte stimulativ. La fel de importante pentru mine sunt schimbările rapide și dezvoltarea de produse, transformările tehnologice continue – în domeniul meu de activitate, sistemul video analog era standardul acum 15 ani. Axis a introdus pe piață sistemul video de rețea, o mare parte dintre companii i-au urmat exemplul și în prezent sistemele video de rețea reprezintă tehnologia dominantă de pe piață. Invenții noi pot schimba complet peisajul din jur. Acest mediu dinamic încă mă atrage.

Care sunt responsabilitățile funcției pe care o dețineți?
Conduc operațiunile Axis în Europa de Est. În prezent, echipa este formată din 45 de angajați. Avem filiale la Moscova, Praga și Varșovia și, recent, am angajat personal pentru o echipă locală în România. De la lucrul zilnic cu clienții, fiind responsabilă cu vânzările, am trecut la o funcție de management, însă în continuare profit de toate ocaziile pentru a mă întâlni cu partenerii și clienții noștri din regiune, deoarece cred că menținerea unei legături strânse cu piața este critică pentru managerii din departamentele de vânzări.

Care sunt provocările IT cu care vă confruntați în domeniul acesta?

Una dintre provocările din industria supravegherii video în prezent este Video as a Service. Clienții au nevoie de soluții de supraveghere video și de securitate închiriate și nu trebuie să-și mai facă griji cu privire la spațiul de stocare și la fiabilitatea sistemelor. Infrastructura pentru aceste soluții recuperează teren, dar deși există o cerere pe piață, canalul de distribuție de soluții de securitate se află abia la început cu acest tip de servicii. Situația este mai bună în piețele IT mature, precum SUA și Scandinavia, însă în Europa de Est piața mai are încă un drum lung de parcurs până ca aceste soluții să fie disponibile întreprinderilor mici și pieței rezidențiale.

O altă provocare IT este dată de video analytics. Clientul final achiziționează camerele IP cu unicul scop de a spori gradul de securitate. În prezent, toate camerele IP Axis oferă cu mult mai multe funcționalități. Au memorie mai mare, procesoare mai rapide, rezoluție mare a imaginii în 4K Ultra HD. Acest portofoliu extins de funcții inteligente permite clientului final să rezolve mai multe cerințe, nu doar de securitate. Camerele IP pot urmări prezența persoanelor și vizualiza mișcările acestora, pot realiza hărți de risc, detecta fețe etc. Acest lucru ajută la înțelegerea comportamentului clienților, la evaluarea promoțiilor de marketing și la optimizarea performanței de stocare. Azi, camera IP reprezintă cel mai bun instrument de analiză de informații.

Care sunt provocările cu care vă confruntați pe piața din România?
Procesul de convergență (trecerea de la sistemele analogice video la cele de rețea) este în creștere în România, însă în unele sectoare de piață integratorii de securitate continuă să ofere tehnologie învechită. Motivul pentru care se întâmplă acest lucru ar putea fi lipsa de cunoștințe despre rețelistică și stocare. Pentru noi, principala provocare de acum înainte va fi reprezentată de educarea integratorilor și utilizatorilor finali cu privire la beneficiile sistemelor video de rețea.

Care considerați că sunt principalele dumneavoastră realizări profesionale?
În decursul carierei mele am demarat noi operațiuni sau am transformat organizații neprofitabile în activități de succes. Axis este prezentă în Europa de Est de 15 ani prin intermediul distribuitorilor noștri, însă organizația locală de care răspund în prezent a fost recrutată în ultimii patru ani. Axis are o foarte puternică cultură organizațională și asigurarea că toți angajații îmbrățișează valorile noastre este una dintre realizările mele majore.
Valorile Axis, deschiderea și profesionalismul ar trebui să fie parte din experiența oferită de lucrul cu noi, iar oamenii reprezintă unul dintre principalele noastre avantaje competitive.

Dacă ar fi să nominalizați o experiență ca femeie ce activează în industria IT&C, dominată de bărbați, la ce v-ați gândi mai întâi?
În special la începutul carierei mele, au existat momente când clienții aveau o mică surpriză întâlnind reprezentantul furnizorului, care se dovedea a fi o tânără blondă. Îmi amintesc de un episod petrecut la Varșovia într-o călătorie de afaceri, după ce îmi încheiasem activitățile din agenda planificată. Am primit subit un telefon de la unul din partenerii polonezi de afaceri, care m-a rugat să iau parte la o reuniune în apropierea hotelului. M-am dus la întâlnire, în ceea ce era de fapt sediul unui minister și m-am trezit într-o cameră cu 10 domni în vârstă, îmbrăcați în costume de culoare închisă și cravate la fel. Mă dusesem nepregătită, în blugi și tricou, în plus eram și femeie și destul de tânără, iar acea combinație mi-a știrbit puțin din autoritate...
Mai demult am primit un sfat foarte bun de la o doamnă manager mai în vârstă: „Avantajul de a fi femeie în această industrie este că lumea te va ține minte”. Lucru ce s-a dovedit perfect adevărat. Particip la multe evenimente IT, iar persoane pe care nu le-am întâlnit de 15 ani mă salută și îmi spun că își aduc aminte de mine de la evenimente Axis mai vechi. În această industrie, ca femeie, nu ești anonimă.

Trei principii de business pe care le-ați respectat cu tărie în carieră?
Îndrăzniți să gândiți pe termen lung, în final va da rezultate.
Ascultați-vă clienții, în special cei B2B, colaborarea strânsă cu aceștia este esențială.
Construiți o relație de încredere. Dacă sunteți deschis și bine informat, clienții și colegii vor avea încredere în voi și în opiniile voastre.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite