Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

BPM, un catalizator al modelului de business

29 Septembrie 2014




În primul rând, adoptarea managementului proceselor de business ca strategie şi implementarea unei soluţii de tip BPMS contribuie la creşterea vitezei de reacţie a companiei, prin automatizarea procesului decizional la nivel operaţional. Astfel, prin eliminarea încărcării generate de procesele repetitive, managerii pot identifica şi lua deciziile importante mult mai rapid.

Din perspectiva BPM, gestiunea proceselor de business este o activitate care se desfăşoară la nivelul întregii organizaţii (vezi exemplul managerilor cu vechime) şi care nu poate fi alocată doar în aria de atribuţii a top managementului. Sistemele BPM au avantajul de a „democratiza“ efectiv procesul decizional, fără a altera calitatea acestuia, deoarece impun respectarea unor definiţii şi a unor reguli riguroase de business, stabilite în conformitate cu obiectivele companiei.

Aici survine o altă facilitate pe care o oferă soluţiile BPM consacrate, uşurând:
• definirea clară şi documentarea proceselor cross-function şi a obiectivelor de performanţă ale acestora (în termeni de timp, calitate, costuri şi productivitate);
• stabilirea metodelor de monitorizare, evaluare şi măsurare a performanţei proceselor;
• identificarea responsabililor din cadrul organizaţiei care gestionează aceste procese şi a departamentelor care inte-racţionează în cadrul proceselor.

O dată stabilit acest referenţial, prin focusul pe procesele operaţionale cross-function, sistemele BPM asigură o vizibilitate crescută asupra proceselor în desfăşurare, permiţând managerilor să poată observa în mod direct cum o decizie acţionează la fiecare nivel al organizaţiei. Ceea ce oferă posibilitatea modificării acesteia în scopul valorificării optime a oportunităţilor şi eliminării ameninţărilor. Intervine aici componenta proactivă a aplicaţiilor BPM, care permite un comportament flexibil prin posibilitatea ajustării constante a proceselor şi a modificării regulilor de luare a deciziilor, în sensul preîntâmpinării unor evenimente nedorite. Un avantaj intrinsec al sistemelor BPM este că această îmbunătăţire poate fi realizată fără a apela permanent la suportul departamentului IT, fiecare manager putând realiza modificări, în conformitate cu regulile de business existente şi, evident, cu drepturile alocate în acest sens.

Nu în ultimul rând, un sistem BPM facilitează monitorizarea proceselor din perspectiva financiară. Posibilitatea cuantificării financiare a deciziilor luate permite ajustarea acestora în sensul maximizării profitului generat, a reducerii timpului şi utilizării optime a resurselor. Este un element esenţial în contextul economic actual, mai ales pe pieţele „cost-sensitive“.

Un sistem BPM poate fi un catalizator al modului în care o companie îşi desfăşoară business-ul. Desigur, reuşita proiectului nu ţine doar de soluţie în sine, ci de modul în care managementul proceselor de afaceri este adoptat în cadrul organizaţiei şi de cât de bine este asimilat în cadrul acesteia. Dar aceste aspecte vor face subiectul articolelor următoare.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite