Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Impactul economiei aplicațiilor mobile europene asupra locurilor de muncă

29 Septembrie 2014



Industria aplicaţiilor pentru dispozitivele mobile ar putea ajunge să contribuie cu 63 de miliarde de euro la economia Uniunii Europene şi să creeze locuri de muncă pentru 4,8 milioane de persoane până în 2018, conform unui studiu efectuat de GIGAOM şi NUI Galway pentru Comisia Europeană. În prezent, în industria aplicaţiilor mobile lucrează un milion de dezvoltatori şi 800.000 de persoane în marketing şi suport, iar numărul acestora ar putea creşte la 2,7 milioane de dezvoltatori, respectiv la peste 2,1 milioane de angajaţi până în 2018.

Economia aplicațiilor mobile s-a născut odată cu lansarea magazinului de aplicații al Apple, Apple App Store, acum 6 ani. În prezent, economia aplicațiilor este un sector dinamic și în continuă expansiune, în care concurează mai multe magazine și platforme, incluzând și ofertele din partea unor giganți precum Apple, Google, Microsoft, BlackBerry, Amazon etc. Peste 100 de miliarde de descărcări de aplicații mobile și peste 1 milion de aplicații disponibile până în prezent demonstrează impactul economic semnificativ și în creștere al acestui sector.

Conform unui studiu de la sfârșitul anului trecut realizat de VisionMobile și Plum Consulting, economia aplicațiilor în UE28 este estimată să contribuie la: crearea de 794.000 de locuri de muncă în întreaga economie, 529.000 de locuri de muncă directe în economia aplicațiilor, din care 60% sunt dezvoltatori, venituri de peste 10 miliarde de euro pe an; 22% din producția globală de produse și servicii asociate cu aplicațiile mobile provin din UE. Iar acesta e doar începutul.

Platformele mobile și magazinele de aplicații au coborât barierele de intrare pentru dezvoltatori. Magazinele de aplicații asigură acces la piața globală, posibilitatea de a te remarca, distribuție cu costuri minime și monetizare. Utilizatorii individuali pot descărca o varietate de aplicații mobile la prețuri mici, din diferite tipuri de magazine de aplicații. În prezent, dezvoltatorii din Uniunea Europeană şi din America de Nord îşi împart în mod egal pieţele de profil din UE şi SUA – 42% fiecare. Cu toate că perspectivele privind evoluţia industriei de profil sunt pozitive, dezvoltatorii de aplicaţii susţin că există probleme legate de cunoştinţele programatorilor, conectivitatea şi fragmentarea pieţei care ar putea afecta dezvoltarea sectorului de aplicaţii mobile.

Aproximativ 28 din companiile din Europa au creat 40% din cele mai utilizate aplicaţii mobile din UE şi SUA, iar trei din top cinci firme sunt dezvoltatori de jocuri din ţările nordice – King, Supercell şi Rovio, se arată în studiul GIGAOM şi NUI Galway. Cele mai de succes cinci companii de aplicații europene sunt companii de jocuri.

În 2013, dezvoltatorii au câştigat 11,5 miliarde de euro prin intermediul aplicaţiilor pentru smartphone-uri şi tablete create pentru piaţa bunurilor de consum, bancară, media sau retail. Aceştia pot ajunge la venituri de până la 46 de miliarde de euro până în 2018, potrivit studiului GIGAOM.

„Industria aplicaţiilor mobile este un sector al economiei digitale unde Europa poate fi lider. Însă avem de rezolvat anumite aspecte legate de conectivitate şi fragmentare a pieţei. În Europa, 50% din creşterea productivităţii se datorează în ultimii 15 ani tehnologiilor informaţiei şi comunicaţiilor. Totuşi, Europa trebuie să accelereze ritmul dacă doreşte să exploateze în întregime avantajele potenţiale ale economiei digitale“, a declarat Neelie Kroes, vicepreşedinte al Comisiei Europene şi comisar pentru Agenda Digitală.

Aplicațiile mobile enterprise încep să câștige teren
Beneficiile sociale ale utilizării aplicațiilor devin din ce în ce mai clare odată cu apariția unor aplicații pentru educație, sănătate și transport. În sectorul medical, de exemplu, aplicațiile furnizează noi instrumente de monitorizare a sănătății, consultații la distanță și administrare spitalicească.

Conform studiului Plum Consulting, există o serie de domenii în care guvernele din Europa pot face o diferență și susține economia aplicațiilor:
• facilitarea accesului la datele guvernamentale pentru dezvoltatori; de exemplu, cartografiere, date meteorologice și de transport public în timp real, precum și informații cu privire la serviciile comunitare;
• îmbunătățirea conectivității prin punerea la dispoziție a mai mult spectru pentru serviciile wireless;
• dezvoltarea pieței unice europene în domeniul proprietății intelectuale și comunicării;
• adoptarea inovațiilor produse de aplicații în toate sectoarele, ca de exemplu, sănătate, educație, întreprinderi, stil de viață;
• asigurarea unui mediu de afaceri flexibil și de sprijin pentru start-up-uri și antreprenori.

Pentru majoritatea oamenilor, aplicațiile mobile înseamnă jocuri, divertisment sau rețele sociale. Puțini vor face o legătură cu locul de muncă.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite