Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Impactul economiei aplicațiilor mobile europene asupra locurilor de muncă

29 Septembrie 2014




Aplicațiile mobile de business acoperă o gamă largă de funcții (de exemplu, managementul lanțului de aprovizionare, comerțul cu amănuntul, recrutare etc.). Pentru întreprinderi și organizații, aplicațiile mobile sunt utile într-o varietate de moduri:
• contracte de muncă flexibile de la distanță, facilitate de aplicații de comunicații on-line;
• instrumente de colaborare (de exemplu, Yammer) și sisteme bazate pe cloud (de exemplu Box, SugarSync), informațiile online fiind disponibile de pe orice dispozitiv mobil;
• comerț mobil - aplicații care permit efectuarea de plăți și tranzacții (de exemplu iZettle);
• gestiunea organizației - aplicații care pot îmbunătăți managementul sarcinilor de lucru (de exemplu Asana), eficiența operațională (de exemplu, instrumente CRM mobile) și a proceselor administrative (de exemplu, Expensify);
• construirea de relații cu clienții - aplicații sociale (de exemplu, Twitter, LinkedIn), care permit companiilor să-și extindă rețelele de afaceri, să fie mai vizibile și să atragă noi clienți și parteneri.



Deși beneficiile aduse organizațiilor sunt deosebit de importante (eficiență, creșterea veniturilor, un grad mai mare de competitivitate, o relație mai apropiată cu clienții/angajații), adopția aplicațiilor și dispozitivelor mobile în mediul enterprise a fost destul de lentă până în prezent. Însă lucrurile se schimbă rapid.

Cu toate că managementul și-a dat seama repede de potențialul mobilității, temerile privind securitatea și controlul datelor au determinat organizațiile să se concentreze într-o primă fază pe dezvoltarea internă de aplicații, lucru care a necesitat eforturi semnificative de dezvoltare, management, integrare de date și standardizare a tehnologiilor. Serviciile în cloud ușor de utilizat, precum Dropbox și Box.net și aplicațiile de comunicații care oferă servicii de conferință video la costuri reduse schimbă această percepție și intensifică gradul de adopție atât în rândul companiilor mari, cât și în rândul IMM-urilor.

Pentru companiile mici și mijlocii, sunt disponibile prin intermediul magazinelor de aplicații multe unelte de productivitate specializate (stocare în cloud, gestiunea finanțelor etc.), la prețuri cu mult mai mici decât ar plăti pentru o soluție software on-premise. În prezent, soluțiile CRM sunt disponibile și de pe dispozitivele mobile și pot fi adaptate indiferent de mărimea organizației.

Aplicațiile mobile concepute pentru a satisface nevoile de afaceri, indiferent de mărime, industrie sau arie geografică sunt din ce în ce mai răspândite și impactul lor asupra economiei mondiale va fi enorm în viitorul nu foarte îndepărtat.

Riscuri potențiale și inhibitori de creștere
• posibilitatea ca piața aplicațiilor de consum să nu se extindă semnificativ în afara jocurilor.
• scăderea veniturilor din aplicații plătite în favoarea in-app purcha-sing (n.r. In-app purchase-urile sunt pachete oferite în interiorul unor aplicații prin intermediul cărora ne putem abona la conținutul unei aplicații (dacă este ziar sau revistă) sau putem cumpăra conținut suplimentar pentru aplicație, cele mai cunoscute in-app purchase-uri fiind pachetele cu puncte din interiorul jocurilor, deblocarea unor nivele sau eliminările reclamelor), ceea ce face dificilă monetizarea pentru companiile care nu realizează aplicații pentru jocuri.
• riscul ca economia aplicațiilor să reprezinte o piață fragilă ca un balon de săpun, căreia îi lipsește infrastructura economică pentru sustenabilitatea pe termen lung.
dezvoltatorii nou-intrați sunt descoperiți mai greu de către utilizatori pe platformele de aplicații din ce în ce mai aglomerate, reducând astfel rata de succes și încetinirea afluxului de capital.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite