Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Managerial Tools >> HR >> Stiri si comunicate

Studiu SAP si Oxford Economics: Companiile nu au strategiile sau solutiile necesare pentru managementul generatiilor viitoare de resurse umane

30 Septembrie 2014



Potrivit studiului Workforce 2020, realizat de Oxford Economics in colaborare cu SAP SE, companiile se confrunta in prezent cu cel mai divers mediu de lucru din istorie, cinci generatii din diferite zone geografice lucrand acum impreuna – fiecare dintre acestea avand diverse abilitati, niveluri de experienta si obiceiuri de munca. In plus, din ce in ce mai multe persoane vor lucra ca liber profesionisti si contractori pe termen lung, ceea ce reprezinta o oportunitate majora pentru cresterea productivitatii, dezvoltarea talentelor si implicarea angajatilor, insa potrivit cercetarii realizate de Oxford Economics, majoritatea companiilor nu sunt pregatite sa valorifice aceasta oportunitate.


Acelasi studiu arata ca majoritatea companiilor recunosc importanta gestionarii unei forte de munca internationale, care devine tot mai diversa si mobila. Cu toate acestea, o mare parte dintre companii nu au o strategie, cultura si solutii in acest sens. Oxford Economics a chestionat mai mult de 5.400 de angajati si executivi din 27 de tari, concluzionand ca doua treimi dintre companii nu au inregistrat progrese in ceea ce priveste crearea unei forte de munca care sa indeplineasca viitoarele obiective de business.


„Pentru a obtine un avantaj in viitor, companiile trebuie sa inteleaga forta de munca de maine si importanta acesteia pentru succesul afacerilor – astazi. Cercetarea noastra arata ca executivii de top au pierdut legatura cu departamentul de resurse umane in ceea ce priveste strategia si prioritatile de business, iar angajatii nu primesc ceea ce isi doresc de la angajatori din punct de vedere al stimulentelor, beneficiilor si training-urilor”, a declarat Edward Cone, managing editor Thought Leadership in cadrul Oxford Economics.

Care sunt cele mai mari dificultati pe care companiile le vor intampina in managementul resurselor umane, in contextul globalizarii si diversitatii acestora?


Salariile competitive reprezinta cel mai important aspect al unui loc de munca

Conform studiului Workforce 2020, salariile competitive reprezinta cel mai important aspect al unui loc de munca in cazul a doua treimi dintre respondenti – cu 20% mai mult decat beneficiile precum asigurarile de pensie, programul flexibil sau concediile. Beneficiile considerate cel mai putin importante se refera la existenta centrelor de fitness, a programelor de gradinita si a subventionarii meselor. Pe de alta parte, cea mai mare teama a angajatilor se refera la a fi considerati irelevanti deoarece nu au suficiente abilitati si nu au capacitatea de a fi la curent cu cele mai noi tehnologii. Teama de „a fi depasit” reprezinta cea mai mare grija a angajatilor din prezent, dublu fata de teama de a fi concediat.

Planurile de compensatie, dezvoltare profesionala si tehnologiile de recrutare trebuie sa se schimbe

In ceea ce priveste strategiile referitoare la forta de munca, companiile vor modifica aspecte precum planurile de compensatie si dezvoltare profesionala sau tehnologiile pentru managementul resurse umane. Astfel, 46% dintre companii declara ca vor cere modificari ale planurilor de compensatie, 45% vor cere o crestere a investitiilor in programe de training, in timp ce 41% spun ca vor realiza noi investitii in tehnologie IT pentru HR care sa sustina mai bine strategiile si nevoile lor, aflate in permanenta schimbare. Investitiile in tehnologie pentru HR vor depasi sistemele traditionale, menite sa tina evidenta angajatilor, si vor fi indreptate catre sisteme care sustin managementul recrutarii, al talentelor si al performantei, dar si catre implicarea angajatilor.

In timp ce 53% dintre executivi declara ca dezvoltarea fortei de munca reprezinta un factor de diferentiere fata de competitie, acestia nu au instrumentele necesare pentru sustinerea dezvoltarii respective. Doar 38% spun ca au suficiente date despre forta de munca pentru a intelege punctele forte si potentialele vulnerabilitati din punct de vedere al aptitudinilor, iar 39% spun ca utilizeaza indicatori cuantificabili si instrumente de benchmarking ca parte a strategiei de dezvoltare a fortei de munca. In schimb, doar 42% dintre executivi declara ca stiu cum sa extraga informatii relevante din datele despre angajati.

„Atunci cand vine vorba de pregatirea pentru viitorul fortei de munca, cunoasterea inseamna putere. Forta de munca a viitorului va fi din ce in ce mai diversa si va avea obiceiuri diferite de lucru. Companiile trebuie sa inteleaga acest lucru si sa dezvolte noi strategii prin care sa sustina diversitatea si sa promoveze un nou nivel de implicare si colaborare al angajatilor – altfel vor ramane blocate in trecut”, a declarat Mike Ettling, Presedintele diviziei HR, SAP/SuccessFactors.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite