Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

RomSoft intra in elita partenerilor Oracle

28 Aprilie 2006



Pentru numeroase firme romanesti din industria IT, parteneriatul cu unul dintre jucatorii globali reprezinta un motiv de mandrie dar si o sursa de oportunitati. Interesele comune si transferul de know-how si tehnologie contribuie la transformarea acestor parteneri in extensii locale ale marilor corporatii amintite anterior. Intrarea intr-o retea de parteneri si mai ales obtinerea unor certificari relevante nu sunt un obiectiv usor de realizat ci necesita vointa, perseverenta si o strategie consistenta de dezvoltare. RomSoft, integratorul cu sediul central la Ramnicu Valcea, a optat in 2001 pentru un parteneriat cu Oracle pentru vanzarea si implementarea suitei Oracle Applications. Planificata pe termen lung si sustinuta prin decizii ferme aceasta relatie a devenit una de Certified Partner trei ani mai tarziu, si de Certified Advantage Partner in luna aprilie a acestui an. Realizarea este cu atat mai notabila cu cat RomSoft este primul partener local Oracle care a obtinut statutul de Oracle Certified Advantage Partner.


Claudia Ursateanu, Director General RomSoft


Oracle s-a focalizat in ultimii ani pe dezvoltarea strategica a unei retele de parteneri. Portofoliul de produse existente cat si produsele noi rezultate din achizitiile recente au accentuat necesitatea unor parteneriate coerente. Oracle a promovat pentru atingerea diverselor piete si a diverselor categorii de companii, parteneri cu ajutorul carora si-a pozitionat activitatea in piata. „Cautam acei parteneri care pe langa afirmarea dorintei reusesc sa confirme realizarea unui parteneriat si devin o sursa importanta de promovare a aplicatiilor si a tehnologiei Oracle. Cu precadere pentru Romania, cautam parteneri interesati sa construiasca piata impreuna cu Oracle si sa dezvolte o relatie pe termen lung”, ne marturiseste Victor Maghiari, Applications Channel Manager la Oracle Romania.


Din aceasta combinatie iese un numar mai mare sau mai mic de parteneri in functie de specificul fiecarei tari, dar este sigur ca pentru a deveni partener o companie trebuie sa arate o inclinatie reala catre produsele Oracle. O parte din partenerii Oracle sunt foarte specializati pe tehnologie si dezvolta solutii proprii pe tehnologie Oracle. Altii promoveaza aplicatiile Oracle, pun alaturi know-how si resurse proprii si isi creaza competente pe anumite verticale industriale. Dintre acesti parteneri (de tehnologie sau de aplicatii Oracle) exista un numar care ating un nivel superior, tip „Certified”, care beneficiaza de sustinerea Oracle.


Cerinte pentru certificare


Certificarea se produce in timp dar mai ales in urma unor analize atente. Exista o sita deasa prin care trec partenerii Oracle, trebuie indeplinite numeroase cerinte si asta nu doar in primul an de certificare, ci permanent. Partenerii certificati trebuie sa investeasca permanent pentru mentinerea acestui statut dar si corporatia sprijina eforturile acestora prin programe de training, marketing, sustinere a vanzarilor etc.


„Criteriile nu sunt usoare si unele companii renunta pe parcurs. Ne intereseaza ca afacerea partenerului sa fie una profitabila. Colaborarea dintre Oracle si partenerii sai certificati inseamna, de multe ori, si o implicare in stabilirea strategiei de dezvoltare a acestora. In mod firesc, unul din pasii urmatori in acest sens este de a le oferi sprijinul pentru dezvoltarea anumitor competente, respectiv in a avea cat mai multi oameni dedicati, certificati, Oracle validand nivelul de cunostinte al personalului partenerului. Evident ne intereseaza businessul generat de un partener dar vrem ca acesta sa fie un rezultat al implicarii pe termen lung. RomSoft a actionat ca partener timp de trei ani si apoi a devenit partener „Certified”, ceea ce spune multe despre hotarirea lor de a merge alaturi de Oracle” afirma Victor Maghiari.


Necesitatea unui plan coerent


RomSoft a devenit partener Oracle in anul 2001 in urma unui plan coerent de a promova tehnologiile si solutiile Oracle. Ulterior, RomSoft a reusit dezvoltarea unui volum de afaceri considerabil pe linia de produse Oracle, avand in portofoliu peste 100 de clienti. In acest context, compania a reusit implementarea in premiera in Romania a modulului pentru managementul spatiilor comerciale (Oracle Property Manager) si a solutiei de bugetare si raportare manageriala (Oracle Enterprise Planning and Budgeting). Mai mult, RomSoft a implementat primele solutii Oracle care se adreseaza companiilor mici si mijlocii: Oracle e-Business Suite 2003 si e-Business Suite Special Edition si in viitorul apropiat va promova clientilor din Romania si produsele Oracle JD Edwards.


„Ca in orice inceput, ne-am gandit la dificultatile pe care trebuia sa le depasim pentru a reusi. A urmat o serie extinsa de actiuni si investitii in oameni, deoarece pentru orice companie de software principala valoare o reprezinta oamenii. A trebuit sa desfasuram o activitate de marketing destul de intensa si am incercat permanent sa pastram echilibrul companiei dar totodata sa crestem suficient de mult. Nu am asteptat avantajele inainte de a investi. Pentru ca stiam exact ce vrem sa obtinem, ne-am pozitionat ca integrator si am oferit clientilor alaturi de aplicatiile Oracle si suportul de hardware si comunicatii necesar. Am avut de la inceput o strategie pe 5 ani pe care ulterior am extrapolat-o la 10 ani. Astfel, de la inceput ne-am etapizat eforturile si asteptarile. Certificarea oamenilor, spre exemplu, nu este intotdeauna cel mai usor lucru: trebuie scosi din productie, scolarizati, trebuie sa obtina cele mai bune calificative, iar pregatirea se desfasoara atat in tara cat si in strainatate” afirma Claudia Ursateanu, Director General RomSoft.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite