Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

HP aduce noi afaceri in Romania

28 Aprilie 2006



La finele lui martie, HP a deschis la Bucuresti un centru pentru externalizarea proceselor de afaceri. Business Process Outsourcing, ca linie de business a HP, dar si ca piata in general, are o evolutie constant ascendenta in ultimii ani. Conform IDC piata de BPO este la inceput de drum dar oricum are o valoare globala de 425 miliarde USD si o crestere anuala de minim 11 procente pana in 2009. HP, una dintre marile corporatii care ofera astfel de servicii, detine alte noua astfel de centre in tari precum: India, China, Costa Rica, Spania sau Polonia. Raspandirea globala a acestor centre are la baza mai mult decat necesitatea unei bune acoperiri geografice si culturale exploatarea unor oportunitati legate de costurile reduse ale fortei de munca precum si a unor abilitati multilingvistice deosebite.
Juergen Reiners, Vice President Global BPO Operations
Centrul din Bucuresti a fost creat pentru a oferi suport activitatilor de externalizare derulate pentru parteneri si clienti HP din Europa, Orientul Mijlociu si Africa, dar si catre clienti interni. In locatia de pe platforma Pipera lucreaza 325 de specialisti, dar in Romania divizia BPO va avea, in urmatorii doi ani, peste 1200 de angajati in diverse locatii, pentru unele dintre acestea existand posibilitatea plasarii in centre universitare din provincie. HP detine inca 9 centre BPO pozitionate diverse regiune ale lumii: in America: Costa Rica si Mexic, in Asia: India, Singapore si China, precum si in Europa: in Spania, Polonia si Romania. Angajarile de personal in aceste centre cresc permanent, pe masura ce aceasta linie de business creste deoarece devine traditional pentru marile corporatii sa externalizeze serviciile non critice. Mai mult, se produce o schimbare de strategie prin trecerea de la externalizarea orizontala, suportul pentru aplicatii IT, la o externalizare verticala a unor procese specifice anumitor industrii.


Motive pentru alegerea Romaniei


“Unul dintre motivele alegerii Romaniei pentru deschiderea unui nou centru BPO a fost, alaturi de mediul economic al tarii, nivelul profesional al fortei de munca. Cand am evaluat oportunitatile pentru Bucuresti am ramas surprins de nivelul de pregatire al studentilor. Am avut o serie de intrevederi cu persoane din conducerea unor Institutii de invatamant superior, tehnic si economic, si am aflat ca anumite specializari parcurg intreaga curricula universitara in limbile engleza, franceza sau germana, ceea ce reprezinta un avantaj considerabil. Studentii frecventeaza patru ani cursuri economice, finaciar bancare sau tehnice sustinute intr-o limba straina ceea ce determina crearea unor aptitudini indiscutabile. Intr-un mod oarecum asemanator, aceasta realitate se regaseste si pe piata chineza. La Dalian, in nord est-ul tarii unde exista un centru similar. foarte multi studenti vorbesc japoneza, coreeana sau alte limbi asiatice ceea ce face ca suportul oferit in regiune sa aiba un impact foarte bun”, ne-a declarat Juergen Reiners, Vice President Global BPO Operations.


Servicii oferite


Oferta de servicii a Centrului HP din Romania include: servicii de gestiune a comenzilor atat pentru vanzarile directe cat si pentru cele indirecte; servicii de administrare a contractelor partenerilor si clientilor HP, efectuarea de cotatii si configuratii pentru diverse proiecte, precum si gestiunea relatiilor cu clientii si partenerii din baza de date a HP; servicii de gestionare a contractelor (urmarirea implementarii lor in bune conditii, innoirea contractelor), servicii de management al relatiei cu partenerii de logistica, precum si servicii de intretinere a bazelor de date a clientilor din Europa, Orientul Mijlociu si Africa; servicii de gestionare a proceselor financiare de creditare si servicii de urmarire a balantelor de plati, precum si crearea de linii speciale de credit pentru proiecte mari si foarte mari.


“Tinerii angajati au beneficiat de numeroase sesiuni de training, pentru ca strategia HP este sa investeasca in oameni si sa ii pastreze in companie pe termen lung. Mai mult, ne-am propus sa colaboram foarte apropiat cu universitatile romanesti pentru a creste nivelul de pregatire al absolventilor” a afirmat Laurent Poujol, managerul centrului HP BPO din Bucuresti.


Asa cum afirmam initial, centrul din Pipera nu va putea primi toti cei 1200 de angajati prevazuti pentru urmatorii doi ani. „Pentru viitor am identificat cateva locatii cu potential, Clujul este un oras care ne-a placut atat prin atmostfera culturala cat si prin calitatea pregatirii universitare, insa o decizie in acest sens nu a fost luata” ne-a mai declarat Juergen Reiners.


La conferinta de presa organizata cu ocazia deschiderii oficiale a centrului a circulat, un zvon, neconfirmat insa de oficialii HP dar preluat de o parte din presa, conform caruia valoarea investitiei se ridica la 200 milioane euro. Suma este prea mult prea mare daca avem in vedere ca pentru centrul similar din Polonia, adevarat conceput sa coordoneze munca a 1000 de persoane fata de 1200 in Romania, investitia este, conform surselor oficiale, de 50 milioane USD.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite