Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Politicul, cercetarea si antreprenoriatul trebuie sa conlucreze pentru crearea de oportunitati

27 Octombrie 2014




Consider că implementarea unor modele de accelerare a startup-urilor prin incubatoare sau acceleratoare ar putea avea un impact rapid. O altă componentă ar putea fi preluarea startup-urilor românești la finalizarea stagiilor de accelerare din acceleratoarele/incubatoarele europene și acordarea de asistență financiară și mentorat. Nu trebuie neglijat nici suportul pentru dezvoltarea și susținerea spațiilor de co-working care pot genera idei de business. Pentru a sprijini creșterea competitivității globale a firmelor românești, un instrument util, dovedit în modelele de bună practică, este punerea la dispoziția antreprenorilor, de către institutele publice și/sau centrele de cercetare, a analizelor de piețe internaționale și de oportunități. Este vorba despre facilitarea cunoașterii pieței internaționale, identificarea oportunităților și poate chiar asistarea în lansarea pe piețele internaționale. Astfel de date și de informații lipsesc firmelor românești și e mare nevoie de ele, pentru că, în lipsa lor, nu se cunosc oportunitățile. Așa cum spuneam și înainte: factorul politic, cercetarea și antreprenoriatul trebuie să conlucreze pentru a se putea cunoaște și pentru a crea astfel oportunități.

Care au fost cele mai importante concluzii și câștiguri ce au rezultat în urma desfășurării celei de-a treia ediții a "Cafelenelei de inovare"?


Cred că cea mai importantă concluzie este că la acest nivel al expertizei, indiferent că vorbim de cei din structurile europene sau de antreprenori de succes, lumea este interesată să împărtășească și să cunoască ce se întâmplă în alte domenii, în alte sectoare și la alte niveluri. Tocmai de această diversitate de expertiză și de acest transfer de cunoaștere între diverse domenii este nevoie. Dacă ar fi să menționez câștiguri, aș aminti mai mult ceea ce au spus invitaţii în urma feedback-ului evenimentului, şi anume că designul şi key-speakerii au fost de excepție şi, datorită acestor aspecte, este un eveniment singular în peisajul bucureştean. Ceea ce este deopotrivă şi o veste bună şi o veste proastă. Vestea proastă e că doar un astfel de eveniment nu este suficient. Cea bună e că totuşi se întâmplă şi că modelul pe care l-am creat şi care beneficiază de experienţa ediţiilor anterioare este unul de succes. Formatul e simplu: mai întâi sunt identificate subiectele de interes şi de congruenţă a sectorul antreprenorial românesc cu factorii politici la nivel european şi naţional, apoi actorii importanţi împărtăşesc pentru 15 minute experienţa lor sau ceea ce cred ei că e important şi răspund întrebărilor invitaţilor. Ediţiile anterioare m-au ajutat să înţeleg cât de mare nevoie este de astfel de evenimente, de spaţii de lucru comune, de schimb de idei şi de diversitate, deoarece lumea antreprenoriatului e strâns legată de cea politică şi, pentru ca succesul antreprenoriatului să existe, e foarte important ca politicul să ofere instrumentele şi cadrul necesar, să înţeleagă nevoile antreprenoriatului. Personal îi felicit pe antreprenorii români, atât pe cei care au reuşit temporar, cât şi pe cei care au eşuat temporar, şi sunt interesat de sporirea prilejurilor de discuţie şi de găsirea soluţiilor împreună.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite