Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Comunicatiile integrate, o piata buna pentru Connex

26 Mai 2004



Alexandru HurdubaieIn prezentarea sustinuta la Ziua Comunicatiilor, Ted Latimmore, Presedinte si COO Connex, a oferit si cateva informatii despre solutiile de comunicatii integrate oferite de companie. M-a surprins cresterea spectaculoasa a numarului de clienti pentru acest tip de servicii. Cu 500 de clienti si 100 milioane USD in venituri contractate, cresterea este aproape exponentiala. Nu stiu daca in 2002, la conferinta 3G Readiness, cand era lansat conceptul de comunicatii integrate, compania previziona o astfel de crestere. Alexandru Hurdubaie, Director, Product Management, Business Market, la Connex, a fost de acord sa ne ofere detalii despre strategia care a permis dezvoltarea acestui tip de servicii.


Conceptul de comunicatii integrate a atras pana astazi un numar semnificativ de beneficiari. Cum s-a ajuns la acest concept si care este definitia sa?


Anul 2003 a fost anul liberalizarii pietei de telefonie fixa in Romania. Din perspectiva de jucator pe piata de comunicatii, Connex a fost interesat de acest moment si, din 2002, a pornit un proces de evaluare a oportunitatilor generate de acest moment.


In 2003, piata romaneasca a serviciilor de telecomunicatii trecea printr-o transformare de proportii ca urmare a doua tendinte principale: competitia tot mai intensa in randul furnizorilor de servicii si evolutia tehnologiilor de telecomunicatii. Liberalizarea si reforma legislatiei in domeniul telecomunicatiilor inlatura barierele competitiei, permitandu-le noilor veniti sa-si faca aparitia, iar celor deja existenti sa abordeze domenii noi de servicii. Pe langa aceasta, schimbarile tehnologice permit companiilor sa dezvolte servicii noi de telecomunicatii si aplicatii IT, care sporesc productivitatea si eficienta. Aceste doua tendinte se imbinau pentru a schimba radical modul de comunicare si functionare a companiilor. Rezultatul acestor forte era liberalizarea telecomunicatiilor: calitate mai buna, preturi mai mici si furnizori de servicii mult mai prompti.


Revenind la definitia ceruta, pentru Connex, solutiile de comunicatii integrate reprezinta un pachet de servicii de voce si date, fixe si mobile, dezvoltate sa raspunda nevoilor complexe de telecomunicatii ale clientilor, oferind solutii de calitate care asigura o reducere a bugetului de comunicatii al clientului.
Sunt patru elemente fundamentale: servicii de voce, servicii de date, mobile si fixe, si un al cincilea, la fel de important, calitatea.


Acest pachet de servicii oferit de Connex are cateva caracteristici principale: ofera servicii de voce si date intr-o singura retea integrata, ofera garantii separate (Service Level Agreement) pentru performanta serviciilor de voce si date, cost redus pentru echipamentele din premiza clientului, Connex fiind cel care face aceasta investitie, ofera echipa de suport dedicata, incepand de la consultantul de vanzare, echipa tehnica de pre-sale, punct unic de suport pentru relatii cu clientii si pentru probleme de suport tehnic, toate acestea fiind oferite de un furnizor cunoscut, de incredere, cu putere financiara.


Ce investitii a facut Connex pentru a putea oferi acest pachet de comunicatii integrate?


A fost o investitie pe termen lung inceputa, undeva in 2001-2002. A fost un up-grade al retelei de transport, trecerea la tehnologia ATM care ne-a permis la mijlocul lui 2002, sa transportam atat vocea mobila pachetizata, cat si serviciile de date pe aceeasi infrastructura.
Este o tehnologie care asigura nivele independente de garantare a calitatii serviciilor, deci parametri separati atat pentru voce, cat si pentru date, cu posibilitatea de a prioritiza un serviciu fata de celalalt.


A fost o decizie strategica, care a plecat de la analiza asteptarilor clientilor din zona companiilor, clienti care folosesc solutiile de comunicare pentru a putea sa-si desfasoare propria activitate. Connex a ales o solutie tehnologica capabila sa asigure acei parametri de garantarea calitatii pe care clienti corporatisti le asteapta.


De regula, consumul in jurul serviciilor de telecomunicatii creste pe masura ce se dezvolta servicii noi si aplicatii. Acest consum suplimentar reprezinta, de fapt, o investitie in productivitate si eficienta, dar este in acelasi timp si o tendinta pe care companiile vor s-o tina sub control.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite