Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> Altele >> Stiri si comunicate

Studiu Oracle: Impactul de business al bunelor practici de marketing

01 Noiembrie 2014



Pentru a evalua maturitatea proceselor de marketing si pentru a demonstra impactul bunelor practici de marketing asupra afacerilor, Oracle si Forrester Consulting au realizat un studiu global în rândul decidentilor implicati în procesele de marketing.


Studiul “Why You Need To Be A Modern Marketer: The Business Impact Of Marketing Maturity In The Age Of The Customer” demonstreaza o corelatie puternica între bunele practici moderne de marketing si afacerile de succes. La studiu au participat 492 de marketeri cu putere de decizie din mai multe industrii din SUA, Anglia, Germania si Franta. Acestia au aratat ca organizatiile care îmbratiseaza procesele moderne de marketing pot depasi companiile cu un marketing imatur prin mai multi indicatori de performanta, precum: cresterea cifrei de afaceri – 44% din marketerii moderni au raportat ca cifra de afaceri a organizatiei din care fac parte a depasit planul cu 10% sau mai mult în ultimele 12 luni, fata de 23% din marketerii traditionalisti; dominarea pietei – 94% din marketerii moderni au raportat ca detin într-un fel sau altul o pozitie de lider de piata, iar 49% dintre acestia sunt lideri clari ai pietelor respective; un loc de munca excelent – 71% din marketerii moderni au sustinut ca organizatia lor a fost declarata “cel mai bun loc de munca” la nivel national cel putin o data în ultimii 3 ani, în comparatie cu 38% din marketerii novici.


Studiul a definit “marketerii moderni” ca fiind marketeri ce folosesc o combinatie între modelele predictive în timp real si tehnicile statistice, inclusiv targeting-ul inteligent si marketingul cross-channel, pentru a obtine implicarea personalizata a clientilor în fiecare etapa a procesului de cumparare.


In ciuda unui impact clar si masurabil asupra veniturilor, multe companii nu au adoptat înca cele mai bune practici de marketing modern. De fapt, doar 11% din respondenti pot fi considerati “Marketeri moderni”, iar majoritatea respondentilor au fost fie identificati ca fiind marketeri “cu experienta” (33%), marketeri “exploratori” (41%) sau marketeri “novice” (15%).



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite