Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Simpozionul ANIAP, un factor de coeziune la nivelul administratiei publice

28 Aprilie 2006



In perioada 24-26 martie 2006, Hotelul ARO Palace din Brasov a gazduit lucrarile Adunarii Generale a Asociatiei Nationale a Informaticienilor din Administratia Publica (ANIAP) si Simpozionul „Solutii Informatice pentru Gestiunea Veniturilor si Cheltuielilor Publice“, eveniment care s-a bucurat de o larga participare, atat din partea membrilor asociatiei, cat si din partea companiilor private.
aniap1deschidere
Evenimentul ANIAP, dedicat promovarii conceptului de e-administratie si sprijinirii reformei administratiei publice gratie tehnologiei informatiei si comunicatiilor, a reunit peste 150 de informaticieni si responsabili ai departamentelor financiar-contabile si ai serviciilor de buget-finante din administratia publica, mai mult de 80 de reprezentanti ai furnizorilor de solutii informatice dedicate administratiei publice si reprezentanti ai presei locale si de specialitate. Printre invitatii speciali la evenimentul de la Brasov, alaturi de reprezentantii Ministerului Administratiei si Internelor, consilierul Eugen Popa si directorul Viorel Cristea, s-au mai aflat consilierul de Stat Bogdan Chiritoiu, din partea Presedintiei Romaniei, Rodica Parvu, directorul general al Oficiului Roman pentru Drepturi de Autor, Adrian Gabor, viceprimar la Primaria Municipiului Brasov, Mihai Pascu director executiv adjunct la Consiliul Judetean Brasov.


„Evenimentul a reprezentat o oportunitate reala pentru reprezentantii departamentelor informatice ale administratiei publice de a dezbate solutiile dedicate gestiunii veniturilor si cheltuielilor publice, precum si probleme legate de implementarea acestora privind indeplinirea concreta a unor functionalitati specifice, precum: executia bugetara, angajarea si ordonantarea platilor, configurarea legislativa a aplicatiei, efectuarea operatiunilor specifice de gestiune etc. Simpozionul s-a bucurat de o audienta numeroasa atat din partea companiilor partenere furnizoare de solutii si servicii, cat si din partea membrilor ANIAP, insa si la nivelul directorilor economici si contabili din cadrul administratiei publice locale“, ne-a declarat, la finalul evenimentului, presedintele ANIAP, Sevil Sumanariu.


Simpozionul „Solutii Informatice pentru Gestiunea Veniturilor si Cheltuielilor Publice“ a avut ca scop identificarea completa a proceselor pe care le impune o solutie de gestiune a veniturilor si cheltuielilor institutiilor publice. Atipica pentru un eveniment de solutii software, prezentarea a reliefat efortul de analiza a unui sistem atat de complex al solutiilor de tip ERP, participantii realizand eforturile care se impun pentru aceasta activitate.


Prezentarea solutiilor informatice concrete dedicate gestiunii veniturilor si cheltuielilor publice in administratia publica a avut ca protagonisti o serie de parteneri traditionali in acest domeniu, precum Avantera, ATS, Oracle, CG&GC IT, Prosoft ++, Sobis Solutions, TcInf SA, Siveco si UTI Systems, dar si cateva companii noi, ca NET Brinel, Computer Sharing Bucuresti, CSVision si Industrial Software.


Devenit deja traditional in cadrul evenimentelor ANIAP, technetul Microsoft a abordat o tematica de interes pentru administratia publica: localizarea produsului NAVISION si arhitecturi de sistem recomandate de Microsoft pentru administratia publica.


In suita de prezentari din cadrul simpozionului au existat si prezentari la nivel de proiect, mai ales la nivelul solutiilor consacrate de tipul Oracle, SAP, un semnal clar ca administratia publica prezinta un interes deosebit si pentru acesti parteneri. De un real interes s-au bucurat si studiul de caz „Sistemul informatic al Primariei Municipiului Brasov“, prezentat de Gabriela Vlad de la Primaria Municipiului Brasov, dar si proiectul PHARE prezentat de Bogdan Nitescu de la Primaria Municipiului Constanta, privind implementarea semnaturii electronice.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite