Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> Altele >> Stiri si comunicate

Lenovo anunta rezultatele financiare pentru al doilea trimestru

13 Noiembrie 2014



Grupul Lenovo a anuntat rezultatele pentru al doilea trimestru fiscal (1 iulie-30 septembrie 2014). Veniturile trimestriale ale companiei au fost de 10,5 miliarde USD, in crestere cu 7 procente fata de aceeasi perioada a anului trecut. Profitul realizat in acest trimestru a crescut si mai rapid, cu 24 de procente fata de anul anterior, pana la nivelul pre-impozitare de 329 milioane USD, in timp ce profitul net a crescut cu 19 procente, pana la 262 milioane USD. Accentul pus de Lenovo pe calitatea executiei si produsele inovatoare au dus la atingerea unui numar record de 35.6 milioane smartphone-uri, PC-uri si tablete livrate la nivel global in cele trei luni.


In ultimii doi ani, Lenovo a construit operatiuni globale de varf in productia de dispozitive mobile si enterprise, si a pus bazele unei accelerari rapide a segmentului Ecosistem si Cloud. In prezent, aceste divizii totalizeaza 15 procente din veniturile totale ale Lenovo, in crestere cu 4 procente fata de acum trei ani. Segmentul Enterprise, care a livrat noua generatie a gamei de produse ThinkServer, creste rapid, cu 35 de procente fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce descarcarile zilnice de software de la Lenovo App Store au ajuns la peste 30 de milioane, mai mult decat dublu fata de anul trecut.


„Lenovo a avut inca un trimestru puternic, in care a castigat cota de piata si a avut profituri in crestere. Nu numai ca am ajuns la aproape 20% din piata de PC-uri, dar am si devenit primul jucator in categoria mai larga a PC-urilor si tabletelor, pentru prima data. In luna mai ne stabilisem sa atingem acest prag in doi ani, dar l-am atins in doar doua trimestre. Iar in ultima luna am incheiat cu succes preluarea Motorola Mobility si pe cea a IBM x86. Dupa aceste doua tranzactii suntem al treilea jucator global in ambele domenii, dar nu suntem multumiti. Vom repeta succesul pe care l-am avut in segmentul PC-urilor prin depasirea ritmului de crestere a pietei, pentru a-i provoca direct pe primii doi jucatori. Segmentele Mobile si Enterprise sunt noile motoare de crestere si, in timp, vor deveni si ele surse de profit”, a declarat Yuanqing Yang, presedinte si CEO al Lenovo.


Pentru prima data, compania a devenit primul vendor global in categoria PC+Tablet, cu o cota de piata de 14,1%, in crestere cu 1,2% fata de anul anterior, un obiectiv important pe care Lenovo l-a atins cu sase trimestre inainte de termenul propus. Acest lucru a devenit posibil prin livrarea a 3 milioane de tablete la nivel global, cu 30,6% mai mult decat cu un an in urma, crestere stimulata de vanzarile din afara Chinei si de performanta puternica in segmentul PC-urilor, unde pentru al saselea trimestru consecutiv Lenovo este cel mai mare furnizor. Compania a atins cea mai mare cota de piata trimestriala de 19,7 procente, in crestere cu 2,1 puncte fata de anul anterior. Mai mult, Lenovo a extins livrarile de smartphone-uri cu 38% fata de anul anterior, fiind pe pozitia a patra la sfarsitul trimestrului, desi imediat dupa finalizarea preluarii Motorola de saptamana trecuta compania a urcat pe locul trei global.


Profitul brut al companiei in al doilea trimestru fiscal a crescut cu 15% fata de anul trecut, pana la 1,46 miliarde USD, cu o marja bruta de 13,9%. Profitul operational pentru acest trimestru a crescut cu 29 de procente fata de anul anterior, pana la 365 milioane USD. Castigul de baza per actiune a fost in al doilea trimestru fiscal de 2,52 centi USD. Rezervele nete de numerar ale companiei erau de 3,2 miliarde USD in 30 septembrie 2014. Consiliul Director al Lenovo a stabilit acordarea de dividende interimare de 6 centi HK.


Veniturile Lenovo in zona Europa/Orientul Mijlociu/Africa (EMEA) in al doilea trimestru fiscal si-au continuat cresterea rapida, cu 753 milioane USD, adica 33 de procente, pana la 3 miliarde USD. Acest succes a determinat o contributie record la veniturile globale ale Lenovo de 29 de procente. In trimestrul II fiscal, Lenovo a atins in EMEA o cota de piata record in categoria PC-urilor, de 19.3 procente, in crestere cu aproape 44 de procente. In aceasta categorie Lenovo a devenit lider de piata in 16 tari din regiunea EMEA, consolidandu-si locul 2 in ansamblul pietei PC-urilor din EMEA.


In cele doua Americi veniturile au fost de 2,1 miliarde USD in al doilea trimestru fiscal, nivel neschimbat fata de anul anterior, si reprezinta 20% din veniturile globale ae companiei. In cele doua Americi Lenovo a atins o cota de piata de 11,3 procente si a ramas pe locul trei. In America de Nord veniturile si livrarile au crescut, in timp ce compania se confrunta cu un mediu macroeconomic dificil in Brazilia.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite