Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Autodesk schimba modelul de business

28 Aprilie 2006



Numeroasele achizitii din ultimii ani, care au contribuit la dezvoltarea unui portofoliu extins de produse au determinat corporatia Autodesk sa adopte o schimbare majora a modelului de business prin abordarea diferentiata a pietei pe verticale economice bine definite. Schimbarea strategiei are loc pe fondul recentei lansari a noii linii de produse prin care designeri, arhitecti si ingineri vor putea crea, administra si schimba informatii digitale intr-un mod innovator prin aplicatii de modelare 3D, 2D drafting, design conceptual dar si lucru colaborativ.
autodesk-raster-design-2007
Noua linie de produse, dezvoltata sub motto-ul “helping great ideas to be realized” este definita de trei caracteristici interdependente: timp redus de finalizare a unui proiect si implicit de lansare pe piata a unui produs, productivitate sporita si costuri reduse. Produsele au structurare pe trei directii majore deoarece inovatia, principiul de baza al ofertei Autodesk catre clienti, este perceputa diferit de fiecare industrie in parte. Astfel daca pentru sectorul Manufacturing inovare inseamna administrarea mai facila a complexitatii produselor si proceselor de proiectare, pentru Infrastructuri, inovatia reprezinta viteza ridicata de finalizare a proiectelor iar pentru Constructii, reducerea costurilor si extrapolarea beneficiilor. Noua gama de produse promite o reducere cu 50% a timpului de realizare a unui proiect. Afirmatia se bazeaza pe existenta unor caracteristici ce permit flexibilitatea crearii unor alternative multiple si nu doar doua sau trei, precum si reducerea riscului asociat schimbarilor, caracteristici traduse in viteza crescuta de lucru.


Integrare GIS - CAD


O abordare noua este si tendinta de integrare a datelor geospatiale culese in teren (GIS) cu cele create de ingineri (CAD),o integrare in aplicatii de business a hartilor digitale cu uneltele de proiectare. Conform strategiei Autodesk, doar integrarea GIS-CAD poate aduce o adevarata valoare a datelor intr-o organizatie. Linia de produse lansata recent aduce si noi instrumente pe segmentul proiectarii 3D sau al gestionarii ciclului de viata al produselor (Product Lifecycle Management). 47% dintre clientii Autodesk sunt interesati de 3D. In prezent design-ul conceptual inca se bazeaza pe hartie, dar produsele AutoCad 2007 pun la dispozitia profesionistilor unelte pentru punerea in practica a ideilor, a modificarilor acestora precum si interfete simple pentru utilizatorii nontehnici. Mai mult, datele din designul conceptual pot fi reutilizate pentru realizarea documentatiei tehnice a proiectului, ceea ce scurteaza considerabil timpul efectiv de lucru.


Schimbari de strategie


“Extinderea liniei de produse si targetarea pietei pe verticale economice nu va aduce o schimbare semnificativa in modelul de business al Autodesk. Nu suntem interesati in mod direct de extinderea canalului de distributie. Probabil aceasta se va intampla in mod natural dar nu este un obiectiv intern al Autodesk. Vom pastra reseller-ii actuali dar vom dezvolta un sistem ceva mai complex de certificari pentru a acoperi intreaga arie si pentru a dezvolta competente specifice fiecarei industrii. Este necesar ca resellerii sa atinga un nivel de specializare pentru a putea recomanda clientilor cele mai potrivite solutii. Am initiat in mod curent numeroase sesiuni de training, unele on-line, prin instrumente de elearning, dar si printr-o serie de roadshow-uri”, ne-a declarat, Laurent GLAENZER, Autodesk Marketing Director, EMEA.


Chiar daca aceste modificari vor cere o activitate sporita in piata, Autodesk nu intentioneaza sa deschida o reprezentanta in Romania, oficialii regionali ai companiei declarandu-se foarte multumiti de volumul de business derulat de partenerul unic A&C International ca si de nivelul suportului acordat clientilor locali.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite