Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Cât costă, cu adevarat, Downtime-ul

27 Noiembrie 2014




Este dificil de estimat care este costul ratării unei oportunităţi, al pierderii unui partener important sau al înlocuirii unui angajat cu adevărat valoros. Şi totuşi, toate aceste pierderi „soft“ sunt costuri reale.

Factorul uman, vinovatul principal
Conform studiilor de piaţă, factorul uman reprezintă principala cauză a downtime-urilor neplanificate. Astfel, potrivit studiului „Visible Ops Handbook“ realizat de IT Process Institute, 80% din downtime-uri se datorează modificărilor realizate de administratorii IT (şi/sau echipele operaţionale) şi de către dezvoltatori. O statistică publicată de către Enterprise Management Association indică faptul că 60% din problemele de disponibilitate şi scăderile de performanţă sunt rezultate ale greşelilor de configurare.

Un studiu Gartner mai recent arăta că, până în 2015, 80% din problemele cu impact major asupra disponibilităţii serviciilor şi aplicaţiilor critice se datorează intervenţiei factorului uman, iar 50% din aceste întreruperi sunt rezultatul schimbărilor de configuraţii. (De exemplu, downtime-urile aplicaţiilor Web cauzate de modificările configuraţiilor sunt estimate la un cost mediu de 72.000 de dolari per oră.)

Studiile statistice au arătat că hardware-ul este estimat a fi „vinovat“ de doar 15-20% din downtime-urile înregistrate. Rata variază în funcţie de fiecare vendor şi poate diferi în cadrul aceleiaşi linii de produse, în funcţie de componente. Pe primul loc în topul factorilor care generează cea mai mare rată de downtime-uri, analiştii şi specialiştii IT consideră că se află managementul defectuos al bazelor de date. Principalele cauze ale erorilor sunt configuraţiile greşite şi/sau modificările aduse acestora şi nivelul scăzut de competenţe al administratorilor de baze de date.

Riscul minim asumat

Soluţii de minimizare a riscurilor sunt numeroase, dar acestea trebuie alese atât în funcţie de capabilităţile financiare, aşa cum aminteam, cât şi în funcţie de eficienţa soluţiei. Analiştii recomandă drept cea mai bună strategie de minimizare a riscului downtime-urilor concentrarea efortului nu doar pe reducerea numărului de întreruperi, ci mai ales pe reducerea cât mai substanţială a duratei acestora.

Este o abordare care presupune crearea unor rutine şi a unor politici de răspuns rapid, training-ul continuu al echipei IT, verificarea capabilităţilor acesteia în condiţii reale etc., condiţii pe care nu orice companie le poate îndeplini sau nu şi le poate permite. În astfel de situaţii, externalizarea, respectiv apelarea la servicii oferite de furnizori specializaţi, cu experienţă reală în piaţă, este o soluţie mult mai eficientă. Dar care trebuie aleasă în cunoştinţă de cauză, pentru că nu orice companie are nevoie şi, mai ales, îşi poate permite asigurarea unui nivel de disponibilitate de 99,999%.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite