Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Enterprise Applications >> CRM >> Stiri si comunicate

Eveniment ProCRM organizat de Progress ICT

02 Decembrie 2014



Progress ICT, parte a grupului german Medialine, a organizat recent alaturi de Camera de Comert Romano-Germana un eveniment dedicat modului in care o solutie CRM contribuie la optimizarea proceselor unei companii. Prezentarile sustinute de membrii echipei Progress ICT si Medialine au conturat beneficiile utilizarii solutiei CAS CRM in activitatile de vanzari, marketing si suport pe care le deruleaza orice companie. Desemenea, evenimentul a accentuat necesitate aunui CRM in contextul curent al retelelor sociale care dau tot mai multa putere clientului. Prezentarea sustinuta de Arthur Iridon, Director General Progress ICT a adus in fata audientei un versus intre „CRM si Excel” si a explicat cum sustine o solutie precum CAS CRM procesele decizionale ale unei companii si cum ofera control si mobilitate tuturor angajatilor implicati in relatiile cu clientii. Un real interes a ridicat si demo-ul sustinut de echipa Progress ITC cu precadere la nivelul functionalitatilor de analiza si raportare din cadrl CAS CRM.

MAN Romania, cel mai mare utilizator de CAS CRM

Una dintre surprizele evenimentului a fost prezentarea proiectului de CAS CRM derulat de compania MAN Romania, importatorul si distribuitorul camioanelor omonime. A fost interesant si pentru ca proiectul in sine a fost expus chiar de catre Jorge Leuschner, CEO MAN Romania, un manager care interactioneaza cu solutii de tip CRM inca de la aparitia acestora in anii 70. (solutii primitive, bazate pe carduri de client) Intrebandu-l despre CRM in general, Jorge Leuschner mi-a declarat ca „pentru compania noastra, CRM-ul este ca o surubelnita intr-un atelier auto. Nu ne putem desfasura activitaea fara aceasta solutie”.
MAN Romania foloseste o solutie CAS CRM personalizata destul de mult pe specificul activitatii de import si distributie camioane pentru a gestiona activitatile de vanzari, marketing si service. Aceasta inseamna cca 500 de clienti activi, 300 de furnizori, 340 de angajati si o echipa cu 25 de vanzatori. CAS CRM a adus companiei nu doar flexibilitate în ofertare (camioanele au mii de configurari posibile) si disciplina in vanzari (procesele de vanzare au fost mapate foarte strict in CRM) dar si o gestiune foarte eficienta a relatiilor cu partenerii de afaceri in procesul post-vanzare (garantii, reparatii etc). Pentru MAN, intreg istoricul clientului se gaseste in CRM iar de aici se contureaza oportunitatile de vanzare, atat pentru camioane cat si pentru servicii de intretinere. Pentru MAN Romania, intelegerea clientului este un element esential in procesul de vanzare, iar fara coroborarea tuturor informatiilor la nivelul CAS CRM derularea eficienta a unui afaceri de peste 100 milioane EUR nu ar fi posibila. Din perspectiva manageriala, controlul asupra echipei si proceselor de vanzari dar si rapoartele disponibile inclusiv pe mobil sunt caracteristici de baza ale CAS CRM. Jorge Leuschner spune „ piata a inregistrat fluctuatii mari, insa CAS CRM ne-a permis sa avem grija de clienti si sa ramanem in business”. Intr-o perioada fara stabilitate economica, solutia CRM i-a ajutat sa ramana eficienti si sa exploateze toate oportunitatile. Rentabilizarea investitiei nu este intotdeaua usor de masurat insa este evidenta.

Evenimentul a atras peste 50 de participanti interesati de un mod mai eficient de gestionare a relatiilor cu clientii, audienta fiind foarte eterogena. Progress ICT este unul dintre principalii furnizori ai solutiei CAS CRM in Romania, in protofoliul companiei exista si solutii pentru gestiunea resurselor (ERP) virtualizare etc.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite