Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Enterprise Content Management, un produs strategic polivalent

28 Aprilie 2006




Pentru a nu renunta definitiv la „elucidarea“ acestui instrument complex, iata, succint, cateva dintre cele mai uzitate si apreciate utilitati ale unui ECM:


l gestioneaza diferite tipuri de continut digital, incluzand continutul nonstructurat (precum documentele Microsoft Office sub forma de fisiere); continutul semistructurat (cum ar fi continutul Web); continutul fix (cum ar fi imagini, e-mail-uri etc.) si continutul structurat (baze de date);


l gestioneaza continutul pe intreaga sa durata de viata;


l acopera managementul si integrarea proceselor pentru exploatarea continutului digital, in contextul mediului tehnologic existent.


Daca tot nu v-ati edificat asupra motivatiei pentru care companiile investesc intr-o solutie ECM, iata cateva argumente. Companiile care aplica o strategie „ofensiva“ utilizeaza ECM pentru a-si ameliora semnificativ capacitatile de gestiune de continut, respectiv urmaresc o reducere a costurilor de exploatare si o ameliorare a eficacitatii si a productivitatii prin automatizarea unui numar considerabil de procese. Companiile axate pe o strategie „defensiva“ urmaresc, prin utilizarea ECM, protejarea intreprinderii si reducerea riscurilor, ceea ce implica atat conformitatea cu reglementarile legislative impuse (vezi Legea Sarbanes Oxley si legislatia similara din spatiul european), cat si continuitatea si securitatea activitatii. (Strategia „defensiva“ a devenit in ultimii ani din ce in ce mai mult prezenta, continutul fix capatand o importanta sporita ca urmare a aplicarii noilor reglementari, a exigentelor de conformitate si a specificatiilor managementului de date, in urma unei lungi suite de fraude contabile la mare scara.)


Acestea nu sunt insa decat cateva aspecte din planul functional al unui instrument ECM.


Este loc si in Romania?


O dovada a faptului ca ECM este cotat si, mai ales, acceptat drept instrumentul care raspunde in cel mai adecvat mod posibil prioritatilor unui business modern sunt studiile institutelor de analiza, care abunda in previziuni optimiste asupra acestui sector. Astfel, potrivit analistilor de la Ovum, piata vendorilor de solutii ECM se situa in 2004 undeva in jurul cifrei de 1,5 miliarde de dolari, in timp ce confratii de la Forrester Research prognozeaza aproximativ 3,9 miliarde de dolari pentru 2008 si o crestere anuala constanta de 19%.


Acestea sunt insa previziuni la nivel mondial. La nivel local, respectiv in Romania, ecoul entuziasmului fata de viitorul instrumentelor ECM este diminuat. Respectiv, exista parteneri ai catorva mari editori de solutii ECM, dar nu prea exista clienti pe masura unor asemenea oferte (tinand cont de estimarile vizavi de rata de penetrare de sub 10% a solutiilor de Web Content Management, parte integranta dintr-un ECM, facute de principalii actori de pe piata autohtona). Opinii din piata confirma partial aceasta prognoza pesimista, argumentele fiind ca piata romaneasca a fost „inundata“ de aplicatii dezvoltate local (avantajul fiind pretul mic comparativ cu o solutie ECM precum Documentum), reusindu-se astfel redefinirea conceptului de „Document Management“, prin reducerea „la scanare si stocare“. Rezultatul: companii partenere ale unor editori ECM de renume au renuntat sa mai mentina astfel de solutii in portofoliul lor. Este insa doar un caz singular, infirmat de evolutia si opiniile celorlalti jucatori de pe piata autohtona. Iata, in continuare, care sunt „sperantele“ partenerilor editorilor de solutii ECM in Romania si caror clienti li se adreseaza.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite