Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Da, ne trebuie ABC: Arts and Business Connection

06 Ianuarie 2015



La prima vedere pare atât de ușor: arta, cultura conectată cu antreprenoriatul. Desigur există o problemă majoră: în artă contează în primul rând valoarea estetică, greu de cuantificat. De partea cealaltă, lumea corporatistă are o unitate de măsură ce a impus legi proprii: banul.

Sprijinul antreprenorial în domeniul artelor nu este un fenomen nou. Mecenatul există de când există întreprinzători. Cu toate acestea, sponsorizarea artelor a început să fie folosită abia din anii '80 ca un instrument de comunicare independent, în diverse domenii.

Arta promovează, cu accentuată hotărâre, confruntarea individuală a artistului cu el însuși și cu lumea. În aceste condiții ne putem întreba: cum poate influența în mod pozitiv arta succesul unei companii? Care sunt posibilitățile de a integra arta ca un instrument de comunicare solid?

Un obstacol evident pentru o interacțiune fluidă între artă și afaceri este faptul că atunci când se evaluează eventuale beneficii pentru compania implicată într-o relație cu artele nu se poate da un răspuns lipsit de ambiguitate. Cu toate acestea, numeroase companii nu ezită să utilizeze sponsorizarea artelor ca instrument de comunicare.

Un lucru este clar totuși – atunci când subiectul este arta (prin extensie, cultura) modelul de afacere ce implică subvenții, venituri suplimentare ”din bilete”, plus sponsorizări ocazionale este mult prea nesigur pentru a fi folosit în viitor.

CSR, element cheie în relația dintre Arte și Business

Guvernarea culturii este o problemă importantă pentru următorii ani. Guvernarea și gestionarea diferitelor resurse financiare – atât publice cât și private – fiecare cu cerințele lor proprii cu privire la responsabilitate, este o sarcină dintre cele mai exigente pentru antreprenorii conectați la cultură.

Un antreprenor implicat în cultură ar trebui să fie un "factotum": un foarte bun cunoscător al mediului artistic, al publicului, al pieței, al parteneriatelor, al acceptării sociale, al CSR (Corporate Social Responsibility - responsabilitatea socială corporativă), element cheie în relația dintre Arte și Business.

CSR este un termen care este folosit pentru a descrie bune practici de management corporativ. Existența unei presiuni crescânde asupra întreprinderilor pentru a dovedi că acționează în mod responsabil, precum și cererea de a prezenta dovezi ale impactului acțiunilor lor – iată câteva urmări ale ideii de responsabilitatea socială corporativă. CSR se referă la cel puțin trei elemente: Responsabilitatea pe piață, Tratamentul angajaților și Responsabilitatea față de mediu.

Realizarea de valoare socială, noua provocare a artiștilor
Noi ștachete se ridică și pentru artiștii individuali și creativii din domeniul cultural: nu numai producerea de valoare artistică, dar și realizarea de valoare socială – aceasta este provocarea lor. Conectarea culturii cu spiritul antreprenorial devine din ce în ce mai interesantă. Totul începe cu o distincție, cu crearea unui profil distinct, nu numai la nivel artistic, ci de asemenea, față de public, de audiență (construcția unui brand de artist). Cel puțin la fel de importantă este realizarea valorii sociale (economice, ecologice, urbane etc.) și transformarea acestei valori sociale în venituri.

În plus, în România e nevoie să se revizuiască în sus Limitele impuse de Codul Fiscal (sponsorizările max. 0,3% din Cifra de Afaceri și max. 20% din impozit, iar pentru contribuabilii persoane fizice direcționarea a max. 2% din impozitul anual către o asociație nonprofit).




Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
miha
Cautam operatori calculator pentru publicitate anunturi , ,persoane serioase, care sa aiba vointa si rabdare Nu este necesara experienta instruire gratuita oferita sub forma de 12 lectii zilnice prin email,program part time sau full time de acasa dupa preferinta,cistig nelimitat!Acest proiect ofera incheierea unui contract legal care sa va ofere siguranta dorita! INFO la miha_michelle2002@yahoo.com
19 Ianuarie 2015, 09:29:20