Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Investiţiile toamnei în IT se numără şi la Venture Connect

06 Ianuarie 2015



Ediţia a X-a a Venture Connect, aniversară, a reunit antreprenori, specialişti care cunosc cu adevărat domeniul IT şi investitori care s-au constituit într-un juriu sui generis pentru şase companii start–up sau cu ceva vechime, care au solicitat pentru planurile lor de afaceri finanţări de peste 4 milioane Euro. Multe dintre poveştile de succes din IT-ul românesc ale ultimilor 4 ani îşi datorează geneza sau dezvoltarea acestei serii de evenimente.

“După zece ediţii, Venture Connect a devenit locul unde investiţiile chiar se întâmplă, şi suntem bucuroşi că putem oferi antreprenorilor români acces la un network important de contacte din România şi din regiune”, ne-a mărturisit Ana Maria Andronic, Co-fondator Venture Connect şi Partener în cadrul Biriş Goran, unde conduce practica în domeniul IP, IT şi Media. Bilanţul manifestărilor VC indică o notorietate pentru eveniment care a depăşit graniţele României, dar şi afaceri concrete generate din contactele stabilite aici: “La patru ani de când am lansat proiectul Venture Connect, ne mândrim cu o comunitate de peste 400 de companii care ne-au trecut pragul şi au intrat în contact cu investitorii ( dintre care 230 de companii au luat parte la programul nostru de mentoring) şi mai ales cu investiţii precum TJobs, Bittnet Systems sau Flori de Lux’’, explică Ana-Maria Andronic.

Prin sprijinul obţinut, fie sub formă de investiţie directă sau prin realizarea unui important network de contacte, companiile care fac parte din comunitatea Venture Connect au reuşit să îşi extindă business-ul, atât în ţară, cât şi în plan regional.

Evenimentul este însă vârful de aisberg al unui îndelungat proces de selecţie, după cum declară avocatul Ana-Maria Andronic: “Înaintea fiecărei sesiuni Venture Connect, avem o perioadă dedicată depunerii proiectelor, în care orice antreprenor este liber să îşi propună proiectul sau businessul pentru participarea la eveniment în vederea obţinerii unei finanţări. Primim câteva zeci de proiecte per eveniment, care sunt studiate cu atenţie de Board-ul Fundaţiei Venture Connect. Ulterior oferim sprijin antreprenorilor selectaţi să îşi prezinte cât mai bine şi mai eficient businessurile în cadrul Venture Connect într-un timp foarte scurt (în mod normal 6 minute), astfel încât să reuşească să susţină o prezentare de impact care, în acelaşi timp, să cuprindă toate detaliile esenţiale pentru investitori.”

Promovarea evenimentului se face prin intermediul partenerilor media, atât în România cât şi în comunitatea regională, prin canalele de comunicare Venture Connect (site, newsletter, Social Media), dublate de un network bine dezvoltat al membrilor Board-ului, cât şi prin implicarea directă a unor parteneri strategici precum societatea de avocatură Biriş Goran sau antreprenorul Marius Ghenea.

“VC înseamnă şi foartă multe expunere pentru numeroase proiecte antreprenoriale de start-up care căutau să-şi promoveze ideeea, conceptul şi doresc să atragă investitori”, ne-a declarat cunoscutul antreprenor şi business-angel Marius Ghenea. “Mari afaceri din IT au demarat sau au crescut considerabil de aici: TJobs, Mobile Net Systems, s.a.”, a continuat domnia sa. Vorbind despre proiectele participante la pitch-ing în ediţia curentă, Ghenea a fost plăcut surprins de calitatea acestora: ”Uitându-mă pe proiectele care au fost prezentate , cred că toate sunt proiecte valoroase sau interesante. Aceasta înseamnă că românii au ajuns la un anumit nivel de maturitate legat de viziunea şi strategia pe care au despre businessul IT”.

Proiectele la scena deschisă
GetloKal, o platformă de servicii online a cerut cea mai mare finanţare , de circa 3 milioane de Euro. Firma este deja prezentă pe pieţele din Balcani (RO, Bulgaria, Macedonia, Serbia), dar banii urmează să fie folosiţi “pentru extinderea pe pieţe financiare mai mari, pentru că Balcanii sunt o piaţă prea mică”, declară Nick Sauders, CEO.

59sec (http://www.59sec.com) este un nou serviciu dedicat companiilor, care le ajută să răspundă la solicitări într-un timp mai mic de 59 de secunde, acest fapt crescând foarte mult rata de conversie. Este făcut în România de către o echipă de tineri pasionați, care au mai reușit să lanseze și alte produse de succes (Kuantero – agenție de e-marketing fullservice și StartEvo – ONG-ul cu cea mai mare susținere de VIP-uri din România).
Continuarea pe www.marketwatch.ro



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite